Koncerto programos akcentai – legendinio JAV minimalisto Steve’o Reicho ir vienos ryškiausių dabarties lietuvių kompozitorių, Milane gyvenančios Justės Janulytės kūriniai, tarptautinę šlovę pelniusių kūrėjų Kaijos Saariaho (Suomija) ir Enno Poppe (Vokietija) opusai, o taip pat pripažinto lietuvių minimalisto Ryčio Mažulio pasaulinė premjera. Koncertas išsiskiria ir tuo, jog publika bus išdėstyta šalia ir aplink muzikantus iš visų 360 laipsnių scenos pusių.
Pirmą kartą Lietuvoje nuskambės legendinio JAV minimalisto Steve’o Reicho kompozicija „Cello Counterpoint“ („Violončelių kontrapunktas“, 2003) aštuonioms violončelėms, kurią pats autorius vadina vienu sudėtingiausių jo kada nors parašytų kūrinių. Kūrinį sudaro trys dalys: pirmoji ir trečioji paremtos panašiu keturių akordų junginiu. „Šiose dalyse mane labiausiai stebina tai, kad jų struktūra – laisviausia, kokią kada nors esu sukūręs“, – yra sakęs Reichas. Antroji, lėta dalis – tai muzikinis kanonas, kuriame, artėjant dalies pabaigai, skamba septyni atskiri balsai. „Cello Counterpoint“ buvo sukurtas JAV Kongreso bibliotekos Koussevitzky fondo, Hagos karališkosios konservatorijos ir Leideno universiteto užsakymu.
Koncerte skambėsiantis Justės Janulytės kūrinys „Unanime“ buvo sukurtas 2020 m. Kelno Vakarų Vokietijos radijo (WDR) užsakymu ir parašytas aštuoniems trimitams. „Cello Club“ koncerte nuskambės 2024 m. šio kūrinio versija aštuonioms violončelėms, išgirsime jos pasaulinę premjerą. „Šioje versijoje styginių oktetas traktuojamas kaip vientisas kūnas, kuriame kiekvienas ansamblio balsas yra akustinis atspindys kitų linijų, judančių erdvėje pagal skaičiaus 8 figūrą – begalybės ir nuolatinės / cirkuliacinės laiko ir energijos tėkmės simbolį“, – apie savo opusą pasakojo kompozitorė.
Ansamblis „Cello Club“ ruošia ir naujausio Ryčio Mažulio kūrinio „Circulatio“ (2024) šešioms violončelėms pasaulinę premjerą. „Kūrinys yra dar viena mane pastaruoju metu dominančios problemos studija: koks santykis tarp griežtos tvarkos ir intuityvių sprendimų yra optimalus? Pavadinimą „pasiskolinau“ iš baroko muzikinės retorikos: tai sukimasis, cikliškas judėjimas ratu. Dar viena reikšmė man pasirodė svarbi – „circa“ lotyniškai reiškia „apie, apytiksliai“, todėl dera prie pamąstymų apie griežtumo ir laisvumo, integralumo ir eklektikos santykius“, – pasakojo autorius.
Koncerte taip pat išgirsime Enno Poppe kūrinio „Zwei Stücke“ („Dvi pjesės“) šešioms violončelėms pasaulinę premjerą bei Kaijos Saariaho „Neiges“ („Snaigės“, 1998) aštuonioms violončelėms premjerą Lietuvoje.
Violončelininkų komanda „Cello Club“ gyvuoja nuo 2020 m. Penki ansamblio nariai Povilas Jacunskas, Domas Jakštas, Arnas Kmieliauskas, Evaldas Petkus ir Rokas Vaitkevičius – aktyviai Lietuvos scenoje veikiantys muzikai. „Cello Club“ įkvėpimas – pasaulyje išpopuliarėję homogeninės sudėties ansambliai, tampantys tiek savo instrumento, tiek šalies ambasadoriais. Pavadinime „Cello Club“, reiškiančiame „violončelių klubą“, užkoduota atvirumo žinutė, neįsipareigojant vienai sudėčiai ir paliekant laisvę įvairiems programiniams ir ansamblio sudėties pasirinkimams. Publika jau yra įvertinusi „Cello Club“, atliekantį tiek klasikinę, tiek šiuolaikinę, tiek populiariąją muziką.
Vienintelio Lietuvoje violončelių kolektyvo „Cello Club“ įspūdingas erdvinis premjerų koncertas – spalio 27 d. Vilniaus Šv. Kotrynos bažnyčioje. Bilietus platina „Kakava.lt“. Festivalį „Gaida“ finansuoja Lietuvos kultūros taryba, Vilniaus miesto savivaldybė. Visa festivalio programa – www.gaida.lt tinklapyje.