Nuo rugpjūčio 15 dienos Renesanso bei Baroko muzikos koncertuose skambės ne tik svarbiausias festivalio instrumentas – seniausi Lietuvoje vargonai (1680 m.), bet ir kiti istoriniai instrumentai – barokiniai smuikai, viola da gamba, liutnia, barokinė arfa, išilginės fleitos, kornetai, barokiniai trombonai, klavesinas ir, žinoma, senojoje muzikoje besispecializuojančių dainininkų balsai. Iš penkių pagrindinės programos koncertų net trys sukurtos specialiai šiam festivaliui – Kretingoje įvyks jų pasaulinės premjeros. Koncertai susitelks aplink Žolinių savaitgalį, o iškilminga festivalio uždarymo programa suskambės paskutinę vasaros dieną.
Rugpjūčio 15 d. 19 val. festivalį atidarys vieno ryškiausių senosios muzikos tenorų – italo Valerio Contaldo solinis rečitalis. Jis užkariavo Baroko operos sceną temperamentinga ir virtuoziška Claudio Monteverdi operos „Orfėjas“ pagrindinio vaidmens interpretacija – šią partiją atliko ne tik didžiuosiuose Europos miestuose Barselonoje, Briuselyje, Amsterdame, Paryžiuje, bet ir Argentinoje, Brazilijoje, Urugvajuje, Australijoje, Kinijoje ir kitur.
Specialiai Kretingos senosios muzikos festivaliui sukurtoje sakralinės ir pasaulietinės, operinės muzikos programoje „Tarp San Marco ir San Cassiano“ pagrindinis dėmesys skiriamas šiam genialiam ankstyvojo Baroko kompozitoriui, laikomam operos žanro tėvu ir Baroko sakralinės muzikos revoliucionieriumi, taip pat pristatomi jo mokiniai ir kolegos. C. Monteverdi ir jo aplinkos muzikos spalvas dainininkui padės atskleisti trijų instrumentalistų komanda iš Italijos.
Rugpjūčio 16 d. 19 val. muzikalų Žolinių savaitgalį Kretingoje pratęs vienas garsiausių senosios muzikos ansamblių „Cappella Mediterranea“ (Prancūzija/Šveicarija), vadovaujamas dirigento, vargonininko ir ir klavesininko Leonardo Garc?a Alarcón. Ansamblis pelnė šlovę iš užmaršties prikeldamas šiais laikais dar negirdėtus didelės apimties Baroko kūrinius ir pateikdamas itin spalvingas, jaudinančias gerai žinomų Baroko epochos operų interpretacijas. Kretingoje ansamblis pasirodys instrumentinio trio sudėtyje su programa „Bachas iki Bacho“.
Šioje programoje, kuri jau buvo pristatyta daugelyje prestižiškiausių Europos koncertų salių, pagrindinis vaidmuo atiteks barokiniam smuikui, kuriuo grieš virtuozė Chouchane Siranossian. Barokines programas ji groja itin retu, originaliu istoriniu instrumentu, kurį XVIII a. pabaigoje pagamino Neapolio meistrai Giuseppe ir Antonio Gagliano. Koncerte skambės sonatos, kuriose kompozitoriai G. Muffat, C. Farina, A. A. Schmelzer, ir pats J. S. Bachas drąsiai eksperimentavo smuiko galimybėmis, ieškojo keistų, neįprastų garsų ir naujų, ekspresyvių išraiškos priemonių.
Rugpjūčio 17 d. 19 val. Baroko instrumentinės muzikos tyrinėjimus pratęs L. G. Alarcón kartu su šio festivalio meno vadovu, išilginės fleitos virtuozu Rodrigo Calveyra, kilusiu iš Brazilijos. Koncertui „Albionas“ (tai seniausias Didžiosios Britanijos salos pavadinimas) jie kartu sukūrė naują programą, kurioje atskleis plačią Anglijos muzikos panoramą nuo vėlyvojo Renesanso iki vėlyvojo Baroko, nuo Thomas Tallis, John Playford, Matthew Locke, Henry Purcell iki Anglijoje daugiausiai savo kūrybinio gyvenimo praleidusio Georg Friedrich Handel. Koncerte dominuos šokių muzikos siuitos.
Rugpjūčio 19 d. 19 val. Žolinių savaitgalį užbaigs violos da gambos meistro Rodney Prada (Italija) solinis rečitalis kartu su arfinininke Margherita Burattini. R. Prada specialiai Kretingos festivaliui sukūrė programą, išsamiai supažindinančią klausytojus su itin rafinuotu XVI a. ir XVII a. pirmos pusės diminucijų – muzikos ornamentavimo, puošybos – menu. To laiko muzikai buvo ypatingi virtuozai, kurie gebėjo laisvai improvizuoti pagal parašytas melodijas – iš atlikėjų buvo tikimasi, kad kiekvienas melodiją pateiks su savitomis variacijomis.
Traktatuose muzikantai buvo mokomi vieną natą sujungti su kita keliasdešimčia skirtingų būdų, tad nė vienas atlikimas nebuvo toks pat, kaip kitas. Šio vakaro programoje per kompozitorių Diego Ortiz, Giovanni Maria Trabaci, Girolamo Frescobaldi, Riccardo Rognoni, Dario Castello kūrinius R. Prada atskleis ornamentavimo meno ir virtuoziškumo muzikoje evoliuciją nuo Renesanso iki ankstyvojo Baroko, o jį lydėsiančią barokinę arfą Kretingos senosios muzikos festivalio klausytojai girdės pirmą kartą.
Rugpjūčio 31 d. 19 val. festivalį užbaigs didingas koncertas, kuriame skambės penkių dainininkų balsai, keturi senoviniai pučiamieji instrumentai – kornetai ir barokiniai trombonai – bei vargonai. Baigiamąjį koncertą „Sancta Maria: Mišios Vazų-Habsburgų sąjungai“ surengs festivalio šeimininkų ansamblis „Canto Fiorito“ (meno vadovas R. Calveyra). Tai Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės muzikos paveldui skirta programa, kurios pagrindą sudarys Vazų dvaro kapelmeisterio Marco Scacchi mišios „Sancta Maria“ ir Habsburgų dvaro kompozitoriaus Johann Stadlmayr „Magnificat“.
Tarptautinėje scenoje aktyviausiai Lietuvai atstovaujantis senosios muzikos ansamblis praeitais metais šia programa užbaigė Stokholmo senosios muzikos festivalį, minint Švedijos ir Vazų dinastijos pradinininko, Žygimanto Vazos senelio, Gustavo Vazos 500 metų jubiliejų ir švenčiant Švedijos nacionalinę šventę. Paskutinę vasaros dieną su LDK skambėjusia muzika susipažins Kretingos senosios muzikos festivalio klausytojai.
Visi festivalio koncertai Kretingos pranciškonų bažnyčioje yra nemokami, tačiau klausytojai gali palikti auką. Festivalį organizuoja VšĮ „Canto fiorito“. Festivalį finansuoja „Art Mentor Foundation“, Lietuvos kultūros taryba ir Kretingos rajono savivaldybė. Daugiau informacijos: www.kretingafestival.lt