„Koncertas buvo tikra prabanga klausytojo ausiai – nuo aistringų garsinių išsiveržimų iki itin subtilaus atlikimo. Taip pat buvo justi beveik stebuklingas ryšys tarp instrumentų skambesio – nuo dialogo iki susipynimo į vieną“, – koncerto „Križanke“ komplekse, buvusioje viduramžių bažnyčioje, įspūdžiais socialiniame tinkle dalijosi pianistė, profesorė Nevenka Leban.
Pasirinkta programa – ne tik graži, bet ir sudėtinga tokiai instrumentų sudėčiai. Pirmoje dalyje „Duettissimo“ griežė litvakų kompozitoriaus Anatolijaus Šenderovo „Dialogus“, vengro Zoltano Kodaly Duo, op. 7, po pertraukos – prancūzo Maurice’o Ravelio Sonatą smuikui ir violončelei bei latvio Peterio Vasko kompoziciją „Castillo Interior“. Pastaroji itin patiko nacionalinio Slovėnijos radijo prodiuseriui, vadovavusiam koncerto radijo įrašui.
„Kai buvo tikrinamas garsas, grojome Vasko kūrinį. Pribėgo prodiuseris: „Kokia čia muzika?“ – „Latvio, mūsų kaimyno.“ Klausėsi susižavėjęs“, – pasakoja G. Pyšniakas. Kai Vasko kūriniu „Duettissimo“ pradėjo antrą koncerto dalį, užrašinę ir pieštuką pasidėjo net pirmoje eilėje įsitaisęs kritikas – užsimerkė ir klausėsi muzikos.
„Sužavėjo tobula dviejų instrumentų dermė, kai jie atliko Šenderovą. Ir, žinoma, techniškai sudėtinga interpretacija ten, kur to reikia.“ „Gėrėjomės Kodaly muziką atliekančių solistų gebėjimu ramiai įsiklausyti į mažiausias detales, lyriškas ir dramatiškas akimirkas. Jų grojimas buvo lyg dialogas ir monologas, tarsi smuikas dainuotų solo, akomponuojamas šiuolaikiškos violončelės.“ „Vasko atlikimas buvo ypatingas, nes abu muzikantai, atrodė, kvėpuoja kaip vienas.“ „Klausydami Ravelio vėl patyrėme nuostabų dialogą, interpretaciją, melodingumą, unikalų stilių“, – tai tik mažos ištraukos iš recenzijų.
Bisui duetas pasiliko Georgo Friedricho Händelio ir Johano Halvorseno Pasakaliją g-moll, ją „Duettissimo“ yra groję garsiausiose Europos salėse – pavergė ir Slovėnijos publiką.
Beje, abu muzikantai koncertavo basi, tai dar labiau sustiprino įspūdį, nors šio sprendimo priežastis visiškai proziška. Dalia susižeidė kojos pirštą, šis ištino ir ji nebegalėjo apsiauti koncertinių batelių. Glebui neliko nieko kita, tik irgi išsispirti iš savųjų. Šiuo „meniniu“ jų sprendimu po koncerto išsyk labai susidomėjo vienas pagrindinių festivalio muzikos kritikų.
„72-ejus metus gyvuojantis Liublianos festivalis – vienas svarbiausių muzikos įvykių pasaulyje, čia pasirodo tokios žvaigždės kaip Marta Argerich, Jonas Kaufmannas, Londono simfoninis orkestras ir kiti. Jame skamba daug orkestrinės muzikos ir mažai kamerinės. Tarp tos mažumos mes, „Duettissimo“, ir atsidūrėme. Tai – didelė garbė ir dar didesnė atsakomybė“, – vieną svarbiausių ne tik vasaros, bet ir karjeros koncertų vertina G. Pyšniakas.