Koncerte taip pat skambės Franco Schuberto „Nebaigtoji“ simfonija ir Valentino Silvestrovo Septintoji simfonija, kurias diriguos Ukrainos nacionalinio simfoninio orkestro meno vadovas ir vyr. dirigentas Volodymyr Sirenko.
Apie būsimą koncertą, buvimą vienoje scenoje su broliu, svarbiausias išmoktas pamokas ir koncertinius ritualus kalbamės su smuikininke K. M. Kits.
— Katariina, balandžio 26 d. LVSO koncertų salėje atliksite Ph. Glasso koncertą smuikui ir violončelei. Gal galėtumėte skaitytojams plačiau papasakoti apie šį kūrinį. Kodėl pasirinkote jį atlikti?
— Tai išties nuostabus ir įkvepiantis kūrinys! Ph. Glasso dvigubas koncertas – labai netipinis ir išskirtinis darbas. Ypatinga ir koncerto forma – jis susideda iš keturių intymių smuiko ir violončelės duetų ir trijų dramatiškų, kontrastingų orkestrinių dalių. Duetai ir orkestrinės dalys kūrinyje skamba pakaitomis – kiekviena orkestrinė dalis palydima smuiko ir violončelės dueto.
— Ar dažnai tenka atlikti Ph. Glasso kūrinius? Kuo Jus žavi šis kompozitorius?
— Ph. Glassą turime savo kvarteto repertuare, bet nepasakyčiau, kad šią muziką atliekame labai dažnai. Ph. Glasso muzika labai dinamiška, joje daug judesio, jos charakteris labai varijuoja. Viskas labai paprasta, bet kartu labai jaudina ir yra paveiku.
— Jūsų brolis Marcelis Johannesas Kitsas, su kuriuo grosite Vilniuje, taip pat yra žymus muzikantas, violončelininkas. Iš kur jūsų šeimoje kyla meilė muzikai?
— Kai buvome maži, mūsų tėvai per radiją klausydavosi daug klasikinės muzikos, tad mes su Marceliu anksti ėmėme smalsauti, koks garsas kokiam instrumentui priklauso. Netrukus Marcelis pareiškė, kad norėtų groti violončele – tuomet aš nusprendžiau, kad grosiu smuiku. Mūsų tėvai buvo tikri, kad šis troškimas groti greitai praeis, bet jis niekur nedingo. Po kelių mėnesių gavome tai, ko norėjome.
— Ar dažnai koncertuojate su broliu? Koks jausmas kartu būti vienoje scenoje?
— Kartu grojame gana dažnai, tiek duetu, tiek su skirtingais kameriniais ansambliais. Žinoma, grodama su broliu jaučiuosi geriausiai! Puikiai pažįstame vienas kitą, scenoje labai juo pasitikiu, tad grodama kartu net koncerte jaučiuosi beveik kaip namie.
— Smuiko meną studijavote Estijoje, Šveicarijoje, Vokietijoje ir Italijoje pas žymiausius smuiko pedagogus. Kokios pamokos jums įsiminė labiausiai?
— Pirmiausiai labai svarbu surasti gerą mokytoją, kuris turėtų laiko dirbti su tavimi. Manau, svarbiausia pamoka, kurią išmokau, yra ta, kad muzikantui beveik visuomet kenkia būti įstrigus vien praktikoje.
Žinoma, būtina susiplanuoti repeticijas, bet taip pat reikia skaityti, studijuoti, mąstyti, tobulėti ir tiesiog gyventi. Labai svarbu šalia instrumento gyvenime turėti kažką tiek pat svarbaus. Tuomet ir grosi, ir jausiesi geriau, ir tavo gyvenimas bus subalansuotas.
— O kas jums svarbiausia, prieš einant į sceną?
— Kai vakare turiu koncertą, labai mėgstu dieną šiek tiek numigti. Prieš koncertą svarbiausia nusiplauti rankas po šaltu vandeniu! Taip pat stengiuosi save pralinksminti – šoku, šokinėju ir sukalbu nedidelę maldelę.
Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro koncertas „Katariina Maria Kits ir Marcel Johannes Kits griežia Ph. Glassą“ įvyks 2024 m. balandžio 26 d. LVSO koncertų salėje. Dirigentas Volodymyr Sirenko. Bilietus platina Bilietai.lt ir LVSO koncertų salės kasa. Orkestro generalinis rėmėjas – „Embank“, mecenatas – advokatų kontora „Cobalt“.