Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras balandžio 20 d. visus pakvies į iškilmingą koncertą, paskelbsiantį įsikūrimą naujuose teatro rūmuose, o spalio 4, 5, 6 d. naujame teatro pastate pirmą kartą Lietuvoje bus pastatyta Philipo Glasso opera „Kelionė“.
Šios premjeros režisierių buvo nuspręsta atrinkti konkurso keliu, atveriant teatrą plačiai pasaulio menininkų bendruomenei bei suteikiant jiems galimybę savo kūrybinį sumanymą realizuoti būtent Klaipėdoje. Dalyvauti konkurse buvo kviečiami profesionalūs režisieriai ir jų kūrybinės komandos, turinčios darbo muzikiniame teatre patirties.
Konkursas sulaukė didelio susidomėjimo – buvo gautos net 43 paraiškos iš Lietuvos ir užsienio šalių: Italijos, Vokietijos, D. Britanijos, Lenkijos, Meksikos, Ispanijos ir kt. Pirmojo konkurso etapo pabaigoje, komisijos sprendimu buvo atrinkti keturi konkurso finalininkai: Chiara Osella (Italija), Dennisas Kraussas (Vokietija), Pia Partum (Lenkija) ir Karina Novikova (Lietuva).
Finale konkurso nugalėtoja paskelbta režisierė Chiara Osella ir jos suburta komanda: Carlo Massari (režisūra, choreografija), Eleonora Peronetti (scenografija) ir Emilia Zagnoli (kostiumų dizainas).
Scenos meno eksperimentų meistrė
Chiara Osella savo karjerą pradėjo kaip operos dainininkė. Ji su pagyrimu Turino universitete baigė Menų, muzikos ir pramogų fakultetą. Studijų metais menininkė daugiausia dėmesio skyrė edukacinio ir socialinio teatro didaktiniam planavimui ir technikoms, kurias vėliau taikė savo projektuose „Bendruomenės opera“ ir „Būk arčiau operos“.
Kaip solistė, Chiara reguliariai dalyvavo tiek Italijos, tiek užsienio (Torino „Regio“ teatre, Maskato karališkajame operos teatre, Insbruko senosios muzikos festivalyje, Seulo menų centre) teatrų pastatymuose, atliko klasikos, baroko ir šiuolaikinės muzikos repertuarą.
Menininkė yra projekto „Swing Opera“ („Festival Verdi OFF“, „Macerata Opera Festival“, „Umbria Jazz“, Rusijos turas ir kt.) įkūrėja ir viena iš aranžuotojų. Kaip kūrėja, atlikėja ir vokalo pedagogė ji bendradarbiauja su šiuolaikinio teatro šokio kompanija „C&C/Carlo Massari“.
Režisūriniams Ch. Osella darbams būdingi eksperimentai. Kaip režisierė ji debiutavo Turkistano muzikos ir dramos teatro (Kazachstanas) spektakliu „Magžanas“ bei „Torino Regio“ teatre W. A. Mozarto operos „Bastienas ir Bastiena“ pastatymu.
Italė buvo Lietuvos nacionalinio operos teatro jaunųjų režisierių konkurso ir „Opera Europa“ režisierių konkurso finalininkė. Kaip dramaturgė ji bendradarbiavo kuriant 2020 m. Milano „La Scala“ teatro atidarymo transliacijos scenarijų.
Ch. Osella mokėsi pas režisierių Davide Livermore, kartu su juo dirbo kaip operos režisieriaus asistentė pastatymuose Milano „La Scala“ teatre, Romos operos teatre, festivalyje „Maggio Musicale Fiorentino“, Katanijos Massimo Bellini teatre, Menų rūmuose Valensijoje ir kitur.
Savitas judesio dramaturgas
Tarpdisciplininio meno kūrėjas, choreografas Carlo Massari dalyvauja kaip kūrėjas Italijos ir įvairiuose tarptautiniuose projektuose: Barbara Nativi, Marco Baliani, Venecijos bienalėje, „Teatro dell’Argine“, „TeatroDue“, „Balletto Civile“, „Abbondanza-Bertoni“, „Cie.della Rancia“, „Petri Dish“.
2011 m. jis tapo šokio teatro „C&C Company“ įkūrėju ir meno vadovu bei sukūrė apdovanojimus pelniusius kūrinius „Maria Addolorata“, „Tristissimo“, „Žvėris be grožio“, „Vargdieniai“. „Right“. 2020 m. buvo apdovanotas „AnticorpiXL“ tinklo „CollaborAtion“ prizu ir tapo festivalio „Oriente Oeste“ asocijuotu menininku.
C. Massari kūrė judesio dramaturgiją režisierių Damiano Michieletto, Silvia Paoli, Andrea Bernard pastatymuose Zalcburgo teatro, Romos operos ir Parmos Regio teatruose, kūrė choreografiją Bolonijos festivalio, „Ferrara Musica“, „Cie.Balletto Teatro di Torino“, „Cie.OPUS Ballet“ premjerose.
2019 m. bendradarbiaudamas su „Leggere Strutture Art Factory“, įkūrė „ANFIBIA“– tarpdisciplininį mokymo kursą šiuolaikiniams atlikėjams ir kūrėjams.
Scenografijos, parodų ir knygų kūrėja
Eleonora Peronetti 2013–2017 studijavo NABA – Naujojoje dailės akademijoje Milane. Savo, kaip scenografės karjerą ji pradėjo spektakliu „Magžanas“ (režisierė Chiara Osella, Turkistano muzikos ir dramos teatras, Kazachstanas).
Kaip scenografo padėjėja menininkė dirbo statant U.Giordano operas „Fedora“ ir „Andrė Šenje“, G. Verdi „Rigoletą“ ir „Makbetą“, M. Mussorgskio „Chovanščiną“, G. Puccini „Toską“, (visos – Milano „La Scala“ teatre); Ch. Gounod „Romeo ir Džuljetą“ (Milano „Piccolo“ teatras, režisierius Mario Martone); C. M. von Weberio „Laisvąjį šaulį“ ir G. Verdi „Traviatą“ (Firenze „Maggio Fiorentino“ teatras); G. Verdi „Žaną d’Ark“ ( Romos „Dell opera“ teatras) ir kt.
E. Peronetti rengia parodas, dirbo Milano bendrovės „Outfit Company“ mados renginių scenografe, veda mokymus scenografijos kursuose NABA, Milane. Rašo knygas.
Jaunosios kartos kostiumų dizainerė
Emilia Zagnoli 2013–2016 m. kostiumo dizainą studijavo Vimbldono meno koledže (Wimbledon College Of Arts) Londone.
Po studijų pradėjo veiklą Italijos ir Europos teatruose: sukūrė kostiumus W. A. Mozarto operai „Tariamas naivumas“ Florencijos „Maggio Fiorentino“ teatre.
Kaip kostiumų dailininkų asistentė E. Zagnoli dirbo statant G. Verdi „Don Karlą“ Pavijos Fraschini teatre; G. Verdi operos „Ernani“ pastatymuose Valensijos menų rūmuose ir Venecijos „La Fenice“ operos teatre; dirbo prie G. Donizetti „Don Pasquale“ Florencijos „Maggio Fiorentino“ teatre (režisierius Andrea Bernard); W. A. Mozarto „Visos jos tokios“ (režisierius Vincent Hoguet) ir G. Verdi „Rigoleto“ Berlyno valstybinėje operoje, F. Loewe miuziklo „Mano puikioji ledi“ pastatyme Niujorko Lincolno centro teatre, Oslo nacionaliniame teatre ir Londone (režisierius Bartlett Sher), taip pat dalyvavo G. Gershwino „Porgio ir Besės“, pastatyme Anglijos nacionalinėje operoje (režisierius James Robinson).