Net neįtartum, kad gležna G.Bukinės išvaizda slepia ryžtingą ir atkaklų charakterį. Ši sparčiai karjeros laiptais kopianti 27 metų solistė tik 2021-aisiais baigė vokalo studijas Vytauto Didžiojo universiteto Muzikos akademijoje Kaune, o įstojo į akademiją netgi neturėdama oficialaus muzikinio išsilavinimo – tik dainavimo moksleivių vokaliniame ansamblyje patirtį ir privačiai mokėsi skambinti fortepijonu.
Užuot pildžiusi savo išsilavinimo spragas kaip jos kolegos dvejus metus parengiamosiose studijose, Gabrielė per tris mėnesius pasirengė stojamiesiems egzaminams su korepetitore ir juos išlaikė taip gerai, kad gavo valstybės finansuojamą studijų vietą. Šiandien ji pati dėsto Vytauto Didžiojo universiteto Muzikos akademijoje Kaune.
„Kartais pati stebiuosi, iš kur buvo toks ryžtas. Turbūt kai labai ko nors trokšti, užlieja nepaaiškinama jėga, skatinanti veikti“, – svarstė solistė.
Būdama magistrantė G.Bukinė jau sulaukė kvietimo imtis Violetos vaidmens Kauno muzikinio teatro „Traviatoje“ – tuomet minėtą Lietuvos operos šimtmetį ne vienas šalies teatras užsimojo sutikti šio veikalo, pradėjusio profesionaliosios šalies operos kelią, premjeromis.
Prieš tai jaunoji artistė jau buvo padainavusi Fiorilą Gioacchino Rossini operoje „Turkas Italijoje“ ir už abu vaidmenis pelnė „Fortūnos“ apdovanojimą, o už Violetą buvo nominuota ir Auksiniam scenos kryžiui. Naujųjų metų išvakarėse kaunietė debiutavo Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro „Traviatoje“.
Jaukinasi didžiąją sceną
„Turėsime puikią Violetą“, – neabejojo Gabrielę didžiojoje scenoje išgirdę teatro žinovai. Stiprus, gražaus tembro solistės sopranas, tikslus ir stabilus dainavimas, aktoriniai sugebėjimai ir patraukli išvaizda leidžia tikėtis, kad ji taps įsimintinu veidu mūsų Violetų galerijoje, kuriamoje nuo 1920-ųjų.
G.Bukinės vokalo pedagogė, ilgametė Kauno scenos Violeta profesorė Sabina Martinaitytė dar pirmame kurse įžvelgė savo studentėje tinkamus šiam vaidmeniui duomenis ir nuo tada vedė į jį solistę. Aišku, viena yra dainuoti sunkią Violetos partiją kamerinėje Kauno muzikinio teatro scenoje ir kas kita – didžiulėje LNOBT.
„Dar studijų laikais girdėdavome, kad LNOBT scenoje dainuoti nepatogu, todėl buvo labai įdomu pagaliau išbandyti čia savo jėgas. Stengiausi specialiai nespausti garso, nors erdvė ir viliojo. Jaučiausi nuostabiai“, – dalijosi įspūdžiais artistė.
G. Bukinę sostinės teatro publika šį sezoną jau girdėjo dainuojančią muzikiniame spektaklyje „Dolce far niente“ ir Zarą Breton operetėje „Sarsuela“. Norėdama plėsti sceninę patirtį ji tapo šio teatro stažuotoja. Šiuo metu Gabrielė čia rengia naują svarbų Antonijos vaidmenį Jacques’o Offenbacho operos „Hofmano istorijos“ premjerai, kuri įvyks jau šį mėnesį.
Kuria ryškius personažus
Atrodytų, solistės svajonės pildosi lyg mostelėjus burtų lazdele. Iš mažo Šeduvos miestelio kilusi G.Bukinė per porą metų spėjo sukaupti spalvingą vaidmenų bagažą. Kauno muzikiniame teatre, be jau minėtų operų, ji dainuoja Giuseppe’s Verdi „Nabuke“, Kipro Mašanausko roko operoje „1972“, Johanno Strausso operetėje „Šikšnosparnis“, Wolfgango Amadeaus Mozarto operoje vaikams „Mažoji burtų fleita“.
Naujausias jos vaidmuo – Aloizija Veber miuzikle „Mozart!“. Jis reikalauja plataus soprano diapazono ir operinio balso.
G. Bukinė dainuos ir Franzo Leharo operetės „Grafas Liuksemburgas“ premjeroje, kuriai jau rengiamasi.
Paklausta, kokie vaidmenys jai artimiausi, solistė patikino, kad dauguma jos operos herojų, ypač pagrindinės, nėra vienaplanės, – tai ryškūs, stipraus charakterio personažai.
Pasak G. Bukinės, jai tolimiausias pagal puoselėjamas vertybes ekstravagantiškos Užsienio princesės vaidmuo Antonino Dvorako operoje „Undinė“, sukurtas Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre.
„Kaip tik dėl to kurti šį vaidmenį man buvo itin įdomu, labai jo norėjau – nekantravau pasimatuoti princesės gyvenimą, ieškoti būdų pateisinti jos elgesį“, – pasakojo dainininkė.
Traukia sunkūs išbandymai
G.Bukinė nuo mokyklos suolo dalyvauja įvairiuose konkursuose, yra pelniusi Lietuvos prezidentės Dalios Grybauskaitės padėką už šalies vardo garsinimą.
Išskirtiniu išbandymu solistei tapo pasirodymas 13-ajame tarptautiniame Klaudios Taev dainininkų konkurse Estijos mieste Pernu praėjusį rudenį.
Mat tuo pat metu ji dainavo Estijoje tarptautinio projekto „PromFest“ premjeriniuose spektakliuose – Jules’io Massenet operoje „Pelenė“.
„PromFest“ premjeras nuo 2011-ųjų kartu rengia Estijos koncertinė įstaiga ir Kauno muzikinis teatras, jos rodomos Kaune ir operos festivalyje „PromFest“ Pernu.
Nepaisant didelio krūvio, G.Bukinė tapo konkurso nugalėtoja įveikusi net pusantro šimto solistų iš 30 pasaulio šalių. Be to, konkurse ji pelnė daugiausia publikos simpatijų. „Stengiausi negalvoti apie būtinybę laimėti, kuo labiau susikaupti, nesiblaškyti, stiprinti imunitetą, laikytis griežtesnio nei įprastai miego ir sporto režimo“, – geros formos recepto neslėpė artistė.
Ji džiaugėsi ne tik pergale Klaudios Taev konkurse, bet ir jo atvertomis galimybėmis plėsti repertuarą ir kaupti sceninę patirtį. Būtent šio konkurso laureatai atlieka pagrindinius vaidmenis „PromFest“ spektakliuose, o konkurso nugalėtojas dar ir išrenka premjeros operą.
G. Bukinė jau nusprendė, kad 2025-aisiais kauniečiai su estais statys Francesco Cileos operą „Adriana Lekuvrer“, kurioje jai teks pagrindinis scenos divos vaidmuo.
„Sėkmės kontroliuoti neįmanoma. Mano gyvenime taip pat buvo visko – ir nelaimėtų konkursų, ir nepavykusių koncertų. Už pelnytų apdovanojimų ir palankių įvertinimų, kurių sulaukiau, slypi daugybė sunkių repeticijų, meistriškumo kursų valandų, nepavykusios pamokos, nepagražinta kritika ir ryžtas nepasiduoti, nesustoti“, – kalbėjo solistė.