Didžiulis atlikėjų kolektyvas pirmą kartą sostinėje pristatė užburiančios garsų pasauliu ir muzikine vizija lenkų kompozitoriaus Karolio Szymanowskio (1882–1937) operos „Karalius Rogeris“ koncertinę versiją.
1924-aisiais sukurta opera Lietuvos sceną pasiekė tik šių metų rugpjūtį – LVSO su savo partneriais jos lietuviškąja premjera nudžiugino Pažaislio festivalio publiką. Poetinio simbolizmo kupinas veikalas paties K. Szymanowskio ir Jaroslawo Iwaszkiewicziaus libretu nėra dažnai atliekamas ir svetur: sudėtingos, individualizuotos jo partijos, lenkiškas tekstas kelia nemenkų iššūkių ir dainininkams, ir instrumentininkams.
Tačiau LVSO suburtas kolektyvas jų nepabūgo ir pradėdamas 35-ąjį sezoną dovanojo gausiai publikai įsimintiną vakarą. Juk išskirtinės sezonų pradžios – šio orkestro tradicija! Gaila, kad Nacionalinės filharmonijos salė didžiulio kolektyvo skambesiui buvo akivaizdžiai per maža.
Poetiškas „Karaliaus Rogerio“ siužetas simbolizuoja skirtingų ideologijų, konservatyvumo ir liberalizmo, krikščioniškosios ortodoksijos ir pagoniškos laisvės susidūrimą, kuris įprasminamas Bažnyčios ir Piemens, Kristaus ir Dioniso paralelėmis.
Jauno ir gražaus Piemens, atnešančio į karaliaus Rogerio dvarą jausmų, troškimų ir pagoniškojo gundymo pasaulį, paveikslą koncerte įtaigiai įkūnijo tenoras Edgaras Montvidas. Solistas yra atlikęs šią partiją ir Bostono simfoninio orkestro koncertuose – Bostono „Symphony Hall“, diriguojant Charles'iui Dutoit, ir Romos „Accademia di Santa Cecilia“, diriguojant Antonio Pappano. Būtent E. Montvido iniciatyva šis įspūdingas kūrinys atsirado LVSO repertuare.
Kanadietis tenoras Brettas Polegato LVSO vakare emocingai perteikė konfliktų draskomą karaliaus Rogerio sielos pasaulį. Sudėtinga karaliaus Rogerio žmonos Roksanos, kurią pavergia Piemens žavesys, partija sublizgėjo sopranas Lauryna Bendžiūnaitė. Mažesnius vaidmenis profesionaliai atliko Mindaugas Jankauskas, Tadas Girininkas ir Rita Preikšaitė.
„Piemens ir Roksanos arijos, mano nuomone, – vienos genialiausių operos istorijoje. K. Szymanowskis yra labai talentingas kompozitorius“, – neabejojo G. Rinkevičius.
Pasak maestro, nors „Karaliaus Rogerio“ veiksmas rutuliojasi XII amžiuje (operoje vaizduojamas Sicilijos karalius Rogeris yra tais laikais gyvenusi istorinė asmenybė), jos temos – neįtikėtinai aktualios ir šiandien.
„Operos siužetas atskleidžia, kaip žmogaus valia ir įtaiga gali nuvesti tautą ten, kur nori jis. Tai pati aktualiausia tema šiais laikais, kuomet labai daug pasrovinių, oportunistinių sprendimų. Jie atitinka biurokratinius reikalavimus, bet neatitinka teisingumo ir sveiko proto kriterijų, kuriems įgyvendinti dar reikalinga ir tvirta valia“, – sakė G. Rinkevičius.