Puikus orkestras, choras ir nuostabi spektaklio kūrėjų komanda; nepriekaištingai sustyguotas repeticijų periodas ir sėkmingi pasirodymai! Stovinčios publikos ovacijos!“ – pasidalijo įspūdžiais socialiniame tinkle tenoras Vaidas Vyšniauskas, tik ką grįžęs iš gastrolių JAV.
Ištraukė iš komforto zonos
Solistas dainavo princą Kalafą šešiuose G.Puccini operos „Turandot“ spektakliuose, kuriuos dirigavo kylanti batutos žvaigždė korėjietė Eun Sun Kim. Turandot juose įkūnijo JAV sopranas Tamara Wilson, Liu – amerikietė Nicole Heaston, Timūrą – kinų kilmės bosas Peixin Chenas. „Turandot“ į Hiustono sceną grįžo po beveik 20 metų pertraukos.
Pastaroji Madrido „Teatro Real“, Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT), Toronto „Canadian Opera Company“ ir Hiustono „Grand Opera“ produkcija jau apkeliavo daug šalių sulaukdama įvairių vertinimų.
Rampos šviesas ji pirmą kartą išvydo 2018-ųjų rudenį Madride, o LNOBT pasiekė 2019-ųjų kovą. Lietuviškoje premjeroje taip pat dainavo V.Vyšniauskas, pelnęs puikių įvertinimų.
Hiustono spauda taip pat pažymėjo stiprų, griausmingą lietuvio balsą, gyrė solistą už partijos įvaldymą, nors R.Wilsono traktuotė jį esą ištraukė iš komforto zonos privertusi „judėti kaip automatą“. Anot „Houston Press“, žymioji arija „Nessun dorma“ jam nesukėlė jokių problemų, nors dainuoti teko ištiestomis rankomis.
Patį R.Wilsono pastatymą (menininkas ne tik režisavo operą, bet ir apipavidalino ją kaip scenografas bei šviesų dailininkas) „Houston Press“ apibūdino kaip šaltą ir santūrų, turintį mažai bendro su G.Puccini intencijomis. Esą R.Wilsonas G.Puccini spindesį pavertė steriliu reginiu be jausmo ir dramos.
„Tad kas mums liko? Puikus dainavimas. (...) Tai koncertinė versija su įmantriais kostiumais ir šviesos efektais. Ko dar galima tikėtis iš R.Wilsono. Jo žavesys ima blėsti. Niekas taip greitai nesensta kaip avangardas“, – rašo „Houston Press“ recenzentas.
Parašė artistui laišką
V.Vyšniauskui tai – jau penkta „Turandot“ versija, kurioje teko dainuoti. Vilnietis yra įkūnijęs Kalafą Danijos karališkojoje operoje, Makedonijos nacionalinėje operoje, Santjago (Čilė), Buenos Airių „Colon“ (Argentina) teatruose.
„Dainuoti R.Wilsono versijoje yra labai sunku. Scenoje reikia būti visą pirmąjį ir trečiąjį veiksmus – atrodo, kad tik stoviu, bet iš tikrųjų esu labai aktyvios būsenos nuo pat pradžių iki finalo“, – pripažino Vaidas.
Perteikti emociją nejudant, „išmokti stovėti scenoje“ R.Wilsonui – dainininko meistrystės viršūnė. Šis kūrėjas Vilniuje teigė „nekenčiantis natūralizmo scenoje“.
Lietuvio darbu Hiustone jis liko labai patenkintas – išsakė tai asmeniniame laiške V.Vyšniauskui. Jame užsiminė ir apie norą tęsti bendradarbiavimą ir pakviesti solistą Otelo vaidmeniui savo naujame projekte.
„Amerikoje praleistos 50 dienų praturtino mano gyvenimą puikia artistine patirtimi, naujomis pažintimis, emocijomis ir įspūdžiais“, – džiaugėsi tenoras.
Tarp repeticijų ir spektaklių jis spėjo pabendrauti su vietos lietuviais ir senais bičiuliais, susitiko su Amerikoje gyvenančia savo mama, dalyvavo operos puotoje su Hiustono teatro rėmėjais bei miesto meru.
Pradėjo neįprastą projektą
Šį sezoną buvo numatytas dar vienas išskirtinis V.Vyšniausko projektas, bet jam nebuvo lemta įvykti. Dėl karo Ukrainoje atšauktas bendras Maskvos Didžiojo teatro, „Metropolitan Opera“ ir Karališkosios „Covent Garden“ operos pastatymas – Modesto Musorgskio opera „Chovanščina“, kurioje lietuvis turėjo dainuoti kunigaikštį Goliciną.
Artimiausi dideli darbai solisto laukia Lietuvoje. Tai – G.Verdi „Nabukas“ Kauno IX forte, įtrauktas į Kauno – Europos kultūros sostinės programą, ir R.Wagnerio „Skrjojantis olandas“ Klaipėdos festivalyje.
Vos grįžęs iš JAV į Lietuvą Vaidas ėmėsi seno savo sumanymo – pakvietė su kolegomis gerbėjus į Algimanto Raudonikio dainų vakarą Utenos kultūros centre (gegužės 12 d.) ir Vilniaus rotušėje (gegužės 13 d. 19 val.).
„Visada yra vaidmenų, arijų ir dainų, kurios mūsų laukia. Man tokios – A.Raudonikio dainos“, – prisipažino solistas.
Prieš dvejus metus Motinos dienos proga šio kompozitoriaus „Švelnumą“ atliko visas būrys V.Vyšniausko sukviestų Lietuvos tenorų, net 19 artistų ją įrašė ir paskleidė internete. „Tenoriados“ koncertuose su „Trimito“ orkestru apsilankė ir pats dainos autorius.
Dabar V.Vyšniausko iniciatyva suskambo visa A.Raudonikio dainų programa, atliekama žinomų solistų – Juditos Leitaitės, Tomo Pavilionio, Eugenijaus Chrebtovo, V.Vyšniausko ir kitų, akompanuojant dirigento Ugniaus Vaiginio šia proga suburtam orkestrui.
Projektą žadama plėtoti, pristatyti ir kituose šalies miestuose, įsitraukiant įvairiems atlikėjams. „Manau, turime labiau puoselėti lietuviškų dainų ir arijų kultūrą. Tai mano svajonė, kurią viliuosi kada nors įgyvendinti“, – atskleidė V.Vyšniauskas.