Baleto menas tuo ir ypatingas, kad kiekvienas žiūrovas šokiu pasakojamą istoriją supranta savaip ir nėra taisyklių, kaip ją turėtų priimti. Viena iš miniatiūrų, publikos manymu, šokėjų kasdienybę pristatė taip: baletas – lyg citrina, kurią vienas valgo su dideliu malonumu, kitas – susiraukęs, trečias – tik lyžteli. Ir nesvarbu, kas tu – atlikėjas, choreografas ar žiūrovas – kiekvienas į tai turi savitą požiūrį. Svarbu su šia „citrina“ elgtis pagarbiai.
„Dėmesio! Baletas“ publikai pristatytas apnuogintoje scenoje, vadinamoje juoda dėže. Tokioje didžiulėje atsivėrusioje erdvėje dar įtaigiau žiūrėjosi tiek solo, tiek masiniai šokiai. Projekto tikslas – skatinti pažinti šią išraiškingą meno formą, turinčią unikalią savybę peržengti bet kokius rėmus, dažniausiai savuosius.
Publika išvydo trylika choreografinių miniatiūrų, sukurtų tiek patyrusių choreografų, tiek naujus talentus savyje atrandančių baleto artistų. Kaip kūrybinga, savitų, unikalių meninių sprendimų ieškanti komanda prisistatė KVMT baleto trupės nariai ir kviestiniai choreografai. Žiūrovai mėgavosi gilių pamąstymų keliančiomis Aušros Krasauskaitės, Viktorijos Galvanauskienės, Taurūno Baužo, Darijos Verovkos, Airisės Gudonytės, Yano Malaki ir Gajaus Žmavco sukurtomis choreografinėmis miniatiūromis. Jas atlikdami kūrėjai gvildeno įvairias temas, kurias galima būtų apibendrinti sąvoka „pojūčių filosofija“.
Choreografų amplua save išbandę baleto artistai rūpinosi ir vizualika: šukuosenomis, kostiumais, apšvietimu ir muzikos parinkimu. Tad žiūrovus susimąstyti skatino ir netikėtas apšvietimas, ir tarsi akį merkiantis prožektorius. „Dėmesio! Baletas“ įtraukė ir sopraną Ritą Petrauskaitę, A. Krasauskaitės choreografinei miniatiūrai kostiumus kūrė Deividas Janulis. Choreografė Viktorija Galvanauskienė atsiskleidė kaip gili ir mąstanti asmenybė: jos sukurtoje choreografinėje miniatiūroje „Vilty“ eiles skaitė solistė Beata Ignatavičiūtė.
Tarp daugybės gilią mintį nešančių kūrinių ironiškai nusišypsoti leido Taurūno Baužo choreografinė miniatiūra „The one“ (Vienintelis), kuri, skambant Piotr Čaikovskij siuitai iš baleto „Gulbių ežeras“ ,pasakojo apie didžių tikslų turinčius bei pripažinimo siekiančius keturis gulbinus. Kaip sakė T.Baužas, jo sumanymas buvo papasakoti istoriją apie keturis gulbinus, plaukiančius per pilnaties nutviekstą ežerą, iš kurių tik vienas jų pasiekė tikslą – kitą krantą...
Originaliai suskambėjo ir Balio Dvariono „Žvaigždutė“, kurią gyvai atliko sopranas Beata Ignatavičiūtė, fortepijonu akomponuojant Loretai Piaseckienei. Šokį ir muziką sujungiančioje miniatiūroje solo šoko Mykhailo Mordasovas.
Projektą apvainikavo KVMT baleto trupės artistė ukrainietės Darijos Verovkos parengti choreografiniai numeriai – „Shame“ (Gėda) ir „Find each other“ (Rasti vienas kitą). Kūriniai su daug prasmių. Nesvarbu, ar tu ieškai draugystės ar prieraišios publikos, rasti vienas kitą visada labai svarbu. To ir linkime jaunatviškai mąsliai KVMT baleto trupei!
Baletmeisteris Arūnas Peštenis teigia, kad „Dėmesio! Baletas“ – puiki Tarptautinei šokio dienai skirta KVMT baleto trupės dovana publikai.
„Trylika choreografinių miniatiūrų, sukurtų septynių choreografų pagal įvairių epochų muziką, atsiskleidė kaip vientisas spektaklis. Dar kartą tenka nuoširdžiai pasidžiaugti trupės profesine meistryste ir padėkoti kompozicijų autoriams už tai, kad jie kuria. Visiems – ir savo kūrybiniais darbais jau žinomiems choreografams (Aušra Krasauskaitė ir Taurūnas Baužas), ir jauniesiems KVMT šokėjams, ir svečiui slovėnui Gajui Žmavcui.
Sunku pervertinti itin sunkią užduotį – per kelias minutes tik kūno judesiais papasakoti istoriją, nupiešti portretą, perteikti sudėtingą ir daugialypę žmogiškų santykių gamą ar tik vienos akimirkos emociją. Šio vakaro spektaklis, šlovinantis šokį, muziką ir žmogaus kūną, įtikino žiūrovus šimtu procentu. Bravo talentingiems kūrėjams ir atlikėjams!“– dėkojo A.Peštenis.