Choreografiją ir muziką jos solo pasirodymui sukūrė choreografas Gajus Žmavcas iš Slovėnijos, dirbęs Klaipėdos festivalyje kaip choreografo Edwardo Clugo asistentas statant du vienaveiksmius baleto spektaklius – „Stabat Mater“ (pagal Giovanni Battista Pergolesi muziką) ir Igorio Stravinskio „Šventasis pavasaris“.
Taip užsimezgė slovėnų šokėjo ir choreografo G.Žmavco kūrybinė draugystė su KVMT baleto trupe. „Labai ja džiaugiuosi, ji turi daug galimybių augti, daugybę energijos ir noro kurti, o svarbiausia – galimybių tai daryti.
Praėjusią vasarą su šia baleto trupe praleistos septynios darbo savaitės man buvo puiki patirtis. Tikiuosi, kad tai tik didelių bendrų darbų pradžia ir aš dar ne kartą grįšiu į Klaipėdą“, – tąkart tikino menininkas iš Slovėnijos.
„Kai KVMT baleto meno vadovė Jelena Lebedeva ir vyriausiasis choreografas Aurelijus Liškauskas pasiūlė man sukurti solo numerį trupės artistei Ksenijai Jermakovai, su kuriuo ji turėjo dalyvauti 2021 m. rugsėjo pradžioje vykusiame Ankaros šokio festivalyje (Tarptautiniame menų festivalyje „Ankara SOLO Contemporary Dance Festival“ – red. past.), buvau maloniai nustebintas.
Pagalvojau – kokia puiki galimybė, nes Ksenija Jermakova – jauna ir talentinga baleto šokėja. Tai tiesiog puiki „materija“ ir įkvėpimas choreografo kūriniui. Solo šokis – labai daug fizinių ir psichinių pastangų, artistiškumo reikalaujanti šokio forma, didžiulis iššūkis šokėjui, savotiškai patikrinanti ir choreografo gebėjimus.“
Pasakodamas apie „Starfall“ sumanymą, G.Žmavcas pabrėžė kompozicijos kontrastingumą.
„Tai kažkas stipraus, bet sykiu ir labai trapaus – lyg žmogaus kūnas. Norėdamas atskirti kontrastus, šokį padalinau į dvi dalis: pirmoje demonstruojamas kone pirmykštis, grubus greitis ir ištvermė, antroje – svajingas peizažas, švelnus ir moteriškas. Mane žavi viskas, kas susiję su visata. Žvaigždės yra gražios ir taikios, kai į jas žvelgiame iš toli. Bet jei priartėtume pernelyg arti, jų galia taptų pragaištinga.
Tai buvo mano kūrybos išeities taškas. Galvojau, kaip atrodo deganti žvaigždė, kokia būtų jos mirties muzika, mąsčiau, kaip skambėtų jos atgimimas ir koks žmogaus ryšys su šiuo reiškiniu. Mano sukurtas garso takelis yra labai kinematografiškas, epiškas.
Tačiau šokis yra fizinė kalba, ją sudėtinga perteikti žodžiais. Kūnas turi byloti mums judesiais, o žiūrovai galiausiai turi susikurti savo interpretaciją. Bet jei jie gali susitapatinti su mano kūrinio emociniu lygmeniu, jei aš galiu paliesti jų jausmų ir širdies gelmes, aš džiaugiuosi“, – dalijosi mintimis choreografas.
2020 m. spalio 22 d. startavęs projektas „Dėmesio! Baletas“ sulaukė didelio žiūrovų susidomėjimo: jis buvo rodomas gyvai ir transliuojamas tiesiogiai teatro socialiniuose tinkluose bei teatro informacinių partnerių kanaluose. Tai paskatino teatrą tęsti ir kasmet kartoti šį unikalų kūrybinį procesą. Šiemet publika išvys trylika choreografinių miniatiūrų, sukurtų tiek patyrusių choreografų, tiek naujus talentus savyje atrandančių baleto artistų.
Kaskart nauja choreografinių miniatiūrų programa publikai pristatoma per Tarptautinę šokio dieną – balandžio 29-ąją. Ši diena UNSECO sprendimu minima nuo 1982 m. ir sutampa su siužetinio baleto pradininku vadinamo prancūzų šokėjo ir baletmeisterio Jeano-Georges’o Noverre’o (1727–1810) gimtadieniu.