LNOBT baleto meno vadovas Martynas Rimeikis kompozitoriaus Ludwigo A.Minkuso „Bajaderę“ vadina klasikinio baleto relikvija. Tai – išskirtinio grožio ir sudėtingumo baletas, kurį savo repertuare svarbu turėti kiekvienam profesionaliam teatrui: jis pasižymi egzotiškais ritualais, etniškumu nuspalvinta plastika bei aktorinio meistriškumo iš šokėjų reikalaujančios pantomimos gausa.
„Baletas „Bajaderė“ mūsų teatre nerodytas jau keletą sezonų, tad sugrįžę spektakliai artistams – svarbus įvykis. Per tuos keletą metų trupė smarkiai atsinaujino, scenoje sulauksime nemažai debiutų“, – pasakojo M. Rimeikis.
Trijuose „Bajaderės“ spektakliuose iš viso matysime net šešis pagrindinių ir šešis antraplanių vaidmenų debiutus. Be J. Stankevičiūtės Nikijos, stebėsime dvi naujas Gamzati vaidmens atlikėjas – Gohar Mkrtchyan ir Mariją Kastoriną. Soloro vaidmenį pirmą kartą šoks publikos mylimas Jeronimas Krivickas, o Auksinį dievuką – lietuvių baleto ateitimi tituluojamas Edvinas Jakonis.
„Nikijos vaidmuo kalba apie meilę kaip gyvenimo prasmę, nugalinčią ir pranokstančią net mirtį. Pristatant naują vaidmenį, būna sudėtinga pasinerti vien tik į jausmus, kai tavęs laukia milijonas techninių užduočių.
Turbūt tai geriausiai ir atskleidžia baleto artisto brandą: kaip jam sekasi pasitikėti tiek metų treniruotu savo kūnu ir leisti sau scenoje atsipalaiduoti, jausti. Tai svarbi užduotis, kurios vis dar mokausi“, – pasakojo prieš porą metų „Auksiniu scenos kryžiumi“ apdovanota J.Stankevičiūtė.
Balerina džiaugėsi, kad debiuto vakarą jos Nikija scenoje turės nuostabų Solorą – trupės primarijų Genadijų Žukovskį, kuris jaunajai partnerei leis labiau pasitikėti savimi.
Kituose dviejuose spektakliuose Soloro vaidmenį pristatantis debiutantas J.Krivickas teigė, jog „Bajaderė“ yra pati tikriausia klasika: „Man tai vienas gražiausių klasikinių baletų, todėl džiaugiuosi galimybe šokti šiame spektaklyje. Suprantama, kiekvienas naujas vaidmuo būna lydimas jaudulio ir noro kuo geriau pasirodyti.“
Paklaustas, ką jaučia pats, stebėdamas baleto spektaklius, šokėjas neslėpė, kad iš žiūrovų salės kolegas stebi retai, o kai taip nutinka – tenka pasistengti atsiriboti ir nematyti profesinės, techninės spektaklio pusės: „Kuomet žinai visas smulkmenas ir niuansus, tiesiog labai norisi palaikyti kolegas, kad jiems viskas pavyktų!“ – teigė „Bajaderės“ debiutantas.
Pasak LNOBT baleto meno vadovo M. Rimeikio, naujo vaidmens parengimas klasikiniame balete yra ilgo ir sudėtingo darbo rezultatas. Tam būtinas ne tik stiprus fizinis pasiruošimas, bet ir artisto individualumas.
Šį pavasarį teatro scenoje matysime ir daugiau baleto debiutų. Jau balandžio 2-ąją J. Stankevičiūtė pirmą kartą šoks pagrindinį vaidmenį „Žizel“ spektaklyje, Mirtos vaidmeniu šiame balete debiutuos Karolina Matačinaitė. O gegužę trupė rodys šiuolaikinių baletų triptiko premjerą, kurioje daugelis artistų atskleis dar nematytas savo talento puses.
„Baletas „Bajaderė“ sugrįžta mums visiems sunkiu metu, kai pasaulis išgyvena karo tragediją. Tokių įvykių fone sunku galvoti ar kalbėti apie spektaklius ir būsimas premjeras. Tačiau noriu patikinti, kad visa mūsų teatro bendruomenė nuoširdžiai palaiko Ukrainos žmones“, – tvirtina LNOBT baleto meno vadovas.