Suteikęs vardą pirmajam nepriklausomam profesionalios operos sambūriui, šis pastatymas 2006 m. išgarsino „bohemiečius“ visoje Lietuvoje. Režisierė Dalia Ibelhauptaitė, dirigentas Gintaras Rinkevičius ir kostiumų kūrėjas Juozas Statkevičius, patys sėkmingai išbandę jėgas užsienio meno rinkoje, apsiėmė sukurti kūrybinę erdvę jauniems perspektyviems tautiečiams, nerandantiems galimybių savo talentų išskleisti tėvynėje.
Naujasis kolektyvas, vėliau pasivadinęs „Vilnius City Opera“, pakvietė sugrįžti po Europą išsibarsčiusius jaunuosius Lietuvos operos talentus ir drąsiai suteikė jiems pagrindines partijas. G. Puccini „Bohema“ – jaunatviškų svajų kupina opera apie savo kelių gyvenime ieškančius talentingus žmones – idealiai tiko tokiai kilniai misijai.
Pirmoji „Bohemos“ atlikėjų karta šiandien garsina Lietuvos operą namuose ir pasaulyje. Atėjo laikas skleisti sparnus naujiems operos vardams, naujai dainininkų kartai.
Jau festivalyje „LNOBT Open“ išvydę nemažai įsimintinų debiutų, sulauksime jų ir teatre: sausio 19-ąją Mimi partiją pirmą kartą atliks sopranas Kamilė Bontè, pernai įsiminusi „Sarsuelos“ žiūrovams, o tenoras Edgaras Davidovičius sausio 22-ąją pirmą kartą dainuos Rudolfą.
„Šį nuostabios režisierės D. Ibelhauptaitės pastatymą esu ne vieną kartą mačiusi. Kai jį žiūriu, nusikeliu į pačios režisierės G. Puccini operai parinktą laikmetį – šeštojo dešimtmečio Paryžių su jo autentiškomis detalėmis. Šiais laikais tai retai pavyksta patirti“, – pasakojo K. Bontè.
„Dainuoti „Bohemoje“ po Merūno Vitulskio man milžiniška garbė: kiekvienoje repeticijoje mokausi iš jo. Tai nuostabi muzika – ne veltui „Bohema“ yra viena populiariausių pasaulio operų. Jos verta klausyti dar ir dar kartą, jau nekalbant apie žmones, ateinančius susipažinti su šia nuostabia istorija“, – įsitikinęs E. Davidovičius.
„Bohemoje“ pamatysime ir gerai žinomus atlikėjus – ne tik minėtąjį M. Vitulskį, bet ir Eugenijų Chrebtovą, Tadą Girininką bei vienintelį dar 2006 m. premjeroje dainavusį Arūną Malikėną. Taip pat ir jaunesnės kartos talentus – Agnę Stančikaitę, Moniką Pleškytę, Steponą Zonį, Kšyštofą Bondarenko, Arminą Skirvainį, Lauryną Aksamitą ir vos prieš kelias dienas kartu su operos žvaigžde Olga Peretjatko scenoje pasirodžiusį perspektyvų tenorą Karolį Kašiubą. Prie LNOBT simfoninio orkestro dirigento pulto stos Julius Geniušas.
Taigi scenoje – menininkų pamiltas Monmartras ir pokario kartos troškimas pagaliau pilnomis saujomis semti gyvenimą. Jie buvo jauni ir neturėjo nieko, tik norą kurti, meilei atviras širdis ir ateities svajones, kurios taip greitai pavirs jaudinančiais prisiminimais...