Greta iškiliausių operos vardų – Jono Kaufmanno, Sondros Radvanovsky, Ludovico Tezier, Lise Davidsen, Lawrence'o Brownlee ir kitų – čia minimas ir lietuvių sopranas A.Grigorian. Artistai rikiuojami pagal abėcėlę.
Pasak „Opera Wire“, A.Grigorian šiais metais įtvirtino savo, kaip žvaigždės, statusą, kurtą pastaruosius kelerius metus.
Tai liudijo jos debiutas Bairoito festivalyje Zentos vaidmeniu Dmitrijaus Černiakovo režisuotoje „Skrajojančio olando“ premjeroje, kuri pradėjo šių metų festivalį, bei kiti jos pasirodymai ir įrašai.
Šis sezonas solistei prasidėjo ilgai lauktu debiutu Londono „Covent Garden“ karališkojoje operoje, kur ji sukūrė pagrindinį vaidmenį L.Janačeko operoje „Jenufa“, režisuotoje taip pat įžymybės – vokiečio Clauso Gutho.
Premjera buvo atkelta iš 2020-ųjų, bet jos laukti, anot „Opera Wire“, vertėjo: spektaklio transliacija pasiekė pasaulinę operos auditoriją, o kritikai įvertino A.Grigorian „galingą, žėrintį instrumentą“.
Priminta ir visokeriopa R.Strausso „Elektros“ su A.Grigorian sėkmė Zalcburgo festivalyje, mat metų pradžioje pasirodė 2020-ųjų spektaklio įrašas, o Asmik šiemet vėl dainavo Chrisotemidę Zalcburgo „Elektroje“, režisuotoje lenkų garsenybės Krzysztofo Warlikowskio.
DVD formatu išleista ir A.Dvorako „Rusalka“ iš Madrido „Teatro Real“ su A.Grigorian pagrindiniame vaidmenyje. „Opera Vision“ platformoje buvo transliuojamas „Madam Baterflai“ spektaklis iš Stokholmo karališkosios operos, kuriame Čio čio san įkūnijo Asmik.
Jos pasirodymo iškilmingame koncerte „Deutsche Oper“ teatre transliaciją stebėjo Vokietija ir Austrija. Solistė koncertavo ir garsiame „Maggio Musicale Fiorentino“ festivalyje Italijoje.
Be to, ji sudainavo Salomėją Maskvos Didžiojo teatro premjeroje ir išgelbėjo Vienos valstybinės operos „Eugenijų Oneginą“, susirgus solistei.
A.Grigorian pristatyme „Opera Wire“ mini ir tai, kad ji tapo Rimanto Kaukėno labdaros fondo ambasadore.
Kitąmet tikimasi tolesnio artistės kilimo, nes ji žada surengti europinį turą ir pristatyti savo debiutinį albumą.