P. De Maria pratęsė festivalio temą „Paryžietiški vakarai Vilniuje“. Klausytojai turėjo retą progą išgirsti Filharmonijoje tikrą Fyderyko Chopino muzikos aistruolį. P. De Maria – pirmasis italų pianistas, viešai paskambinęs visus fortepijoninius F.Chopino kūrinius koncertų cikle. Lenkų romantiko visą fortepijoninę kūrybą jis įgrojo ir kompaktinėse plokštelėse, kurias išleido kompanija „Decca“.
F.Chopinas daug svarbių kūrinių parašė gyvendamas Paryžiuje. P. De Maria rečitalyje liejosi ir jo gimtojo krašto Lenkijos koloritu alsuojančios mazurkos, ir svetur patirtų įtakų paženklinti kūriniai. Ypač ryškiai solisto brandą ir techninį lygį atskleidė Skerco Nr.4, Baladė Nr.4 ir Noktiurnas Nr.2.
Nedažnai savo scenoje išgirstame ir tokius fortepijono muzikos pradininko Muzio Clementi ekspertus, kaip jo tautietis P. De Maria. Solistas yra įgrojęs visą „fortepijono tėvu“ vadinamo kompozitoriaus sonatų albumą įrašų kompanijai „Naxos“. Vilniuje jis paskambino klasicistiniam žanro etalonui prilyginamą M.Clementi Sonatą fis-moll, op.25.
F.Chopinas savo kūryba atskleidė įspūdingą fortepijono galimybių pilnatvę, o M.Clementi fortepijonas buvo naujas instrumentas. Šis kompozitorius buvo vienas pirmųjų jam kūrusių italų klasikų.
Klasicizmo ir romantizmo sąjungą rečitalyje įkūnijo paskutinioji – 32-oji – Ludwigo van Beethoveno sonata, kuria kompozitorius įžengė į naujų sąskambių erdves, novatorišką muzikinės formos suvokimą ir sonatos žanro įprasminimą.
L.van Beethoveno leitmotyvas neatsitiktinai įsipynė į VII Vilniaus fortepijono festivalio programą. Pernai dėl pandemijos pasaulis negalėjo deramai paminėti populiariausio ir vieno įtakingiausių visų laikų kompozitorių gimimo 250-ųjų metinių.
Šiemet festivalyje buvo nekantriai laukiama ir 2021-ųjų Tarptautinio fortepijono konkurso Klivlende nugalėtojo bei F.Chopino pianistų konkurso Varšuvoje III vietos laimėtojo ispano Martíno Garsía Garsía. Tačiau dėl solisto ligos vietoje jo
gruodžio 2-ąją tradiciniame festivalio koncerte „Scenoje – konkurso Klivlende nugalėtojas“ pasirodė šio konkurso antrosios vietos laimėtojas kroatų pianistas L. Marušićius.
Jis paskambino Domenico Scarlatti, Josepho Haydno ir Roberto Schumanno kūrinių programą, nenuvildamas net pačių reikliausių fortepijono meno vertintojų.