Lietuvių soprano A.Grigorian (40 m.) debiutas Londone tapo įvykiu, kurį nušvietė visi didieji kultūros portalai ir leidiniai.
Solistė čia sukūrė pagrindinį Janufos vaidmenį to paties pavadinimo čekų kompozitoriaus Leošo Janačeko operoje, kurią režisavo teatro garsenybė iš Vokietijos Clausas Guthas. Veikalas grįžo į Londono sceną po 20 metų.
Iš praėjusio pavasario dėl pandemijos atkeltos jo premjeros buvo nekantriai laukiama ir dėl neprilygstamo, anot kritikų, solistų ansamblio. Nuo spalio pradžios parodytuose keturiuose „Janufos“ spektakliuose greta A.Grigorian dainavo pasaulinę šlovę pelniusi suomių primadona Karita Mattila, praeityje garsi scenos Janufa, dabar įkūnijusi šios herojės pamotę Kostelničką.
Nors pastarasis vaidmuo – ne pagrindinis, jis laikomas sudėtingiausiu ir įdomiausiu šioje operoje, tad K.Mattila sulaukė išskirtinio kritikų dėmesio ir liaupsių, taip pat suteikė ypatingą kontekstą A.Grigorian debiutui.
„Labiau patyrusi kolegė nenustelbė A.Grigorian. Nuo jos, kaip ir nuo K.Mattilos, buvo neįmanoma atplėšti akių. Savo pasirodymu ji nutvieksdavo sceną. Nuostabiu sopranu apdovanota solistė – tikra svajonių Janufa“, – po premjeros apie lietuvių dainininkę rašė „Music OMH“.
„Bachtrack“ A.Grigorian maldą antrajame veiksme pavadino spektaklio viršūne, o jos duetą su K.Mattila – širdį tirpdančiu. Tuo metu „The Guardian“ lietuvės Janufa pasirodė neperprantama ir šaltakraujiška iki pat paskutinio operos veiksmo, kuriame kūdikį ir mylimąjį praradusi herojė pratrūksta nenumaldomu sielvartu.
Kritikai beveik vienbalsiai pripažino, kad spektaklio režisierius C.Guthas, dirigentas vengras Henrikas Nanasi ir solistų ansamblis „iki paskutinio lašo“ perteikė veikale glūdinčias dramatiškas emocijas ir įtampą.
„Janufa“ pasakoja apie tragiškas dviejų moterų iš kaimo glūdumos pastangas pasipriešinti negailestingam likimui. „Nepamirštamos muzikinės dramos vakaras – ją reikėtų rodyti nuolat“, – įspūdžius apibendrino įtakingas klasikinės muzikos portalas „Bachtrack“.
Tačiau spektakliai jau finišavo. Dabar „Janufą“ su A.Grigorian ir K.Mattila galima pasižiūrėti teatro tinklapyje roh.org.uk arba „Opera Vision“ portale operavision.eu.
O A.Grigorian jau spėjo sudainuoti Tatjaną Vienos operoje, įšokusi į Dmitrijaus Černiakovo režisuotą „Eugenijų Oneginą“ vietoje susirgusios australų dainininkės.
Vienos valstybinėje operoje šį sezoną A.Grigorian laukia dar du pagrindiniai vaidmenys – Elizabetė „Don Karle“ ir Manon Roberto Carseno režisuotoje Giacomo Puccini operoje.
Janufą ji dar dainuos Damiano Michieletto režisuotame spektaklyje Berlyno „Deutsche Staatsoper“ teatre, kuriame Kostelničką įkūnys Violeta Urmana. O „La Scala“ ir Baden Badeno festivalis laukia Asmik Lizos „Pikų damoje“.
Dar viena artistės sezono naujiena – netrukus pasirodysiantis jos įrašytas Sergejaus Rachmaninovo dainų albumas. Jo repertuarą solistė atliks ir rečitaliuose su pianistu Luku Geniušu įvairiose Europos scenose, tarp jų – „La Scala“ teatro, Ženevos „Grand Theatre“, Hamburgo „Laeiszhalle“.