„Viena premjera – rami, konceptuali, susikaupusi ir net nostalgiška, o kita – ekscentriška, sproginėjanti lyg fejerverkas, su daug vandens ir meniško „plaukiojimo“. O vanduo baleto trupei kelia ypač daug iššūkių“,- juokauja A. Liškauskas
Rugpjūčio 13 ir 14 dienomis Tarptautiniame Klaipėdos festivalyje senajame elinge vyks dviejų vienaveiksmių šokio spektaklių premjeros: „Stabat mater“ pagal Giovanni’o Batistos Pergolesi muziką ir Igorio Stravinskio „Šventasis pavasaris“.
Kaip šiuo metu gyvena KVMT baleto trupė?
Vos spėja gyventi: mūsų trupė įvairiakalbė, kaip ir visi, patiria nusivylimų ir dar daugiau džiaugsmų. Visko daug, nes dabar toks metas. 2021 m. suplanuotos trys šokio spektaklių premjeros. Tai daug. Dabar ruošiamės antrai, tad kiek įmanoma stengiamės atsinaujinti ir pasipildyti naujais baleto šokėjais.
Šiemet į KVMT baleto trupę atvyko baleto artistė iš Kijevo, iš ten pat rugpjūčio mėnesį atvyks ir du šokėjai vaikinai. Dvi merginos atvyksta iš M.K. Čiurlionio menų mokyklos baleto skyriaus. Klaipėdoje viešėjo penkios merginos iš JAV. Po atrankos, trys tapo mūsų komandos narėmis.
KVMT baleto trupė nuolat natūraliai keičiasi, nes keletas šokėjų išvyko studijuoti į Lietuvos muzikos ir teatro akademiją. Tačiau 2021 m. teko atsisveikinti su vienu šokėju iš Ukrainos ir dviem šokėjomis iš Italijos ir Prancūzijos. Mūsų baleto trupė nežino kas ta rutina (juokiasi).
Kaip vyksta pasiruošimas dviejų vienaveiksmių šokio spektaklių premjeroms: „Stabat mater“ (pagal Giovanni Batista Pergolesi) ir Igorio Stravinskio „Šventasis pavasaris“?
Labai energingi ir kontrastingi pastatymai. Labai skirtinga muzika – I. Stravinskis ir G. B. Pergolesi. Ir tai puiku, nes šie skirtumai leidžia nuodugniai atsiskleisti baleto trupei, o publikai iš esmės juos pažinti.
Viena premjera – rami, konceptuali, susikaupusi ir net nostalgiška, o kita – ekscentriška, sproginėjanti lyg fejerverkas, su daug vandens ir meniško „plaukiojimo“. O vanduo baleto trupei kelia ypač daug iššūkių, tačiau tai turi virsti į labai įdomų reginį.
Iš kur baleto scenoje vanduo?
„Šventajame pavasaryje“ vanduo ant šokėjų galvų pasipila iš dangaus. Daugybė vandens kubų, litrų. Vandenyje ir vyksta moters aukojimas. Šio spektaklio šokis itin ekspresyvus.
Kaip sekasi šokio spektaklių kūrėjų komandai?
Klaipėdoje šokio spektaklių premjeras kuria vienas ryškiausių šiuolaikinio šokio kūrėjų Europoje – choreografas, Slovėnijos nacionalinio teatro Mariboro baleto trupės vadovas Edwardas Clugas ir kartu su juo atvykusi tarptautinė komanda.
Baletą „Stabat Mater“ Klaipėdoje – ne tik choreografas E. Clugas ir jo asistentas Gaj Žmavc, bet ir scenografas bei kostiumų dailininkas Jordi Roig (Ispanija), šviesų dailininkas Tomaž Premzl (Slovėnija).
Igorio Stravinskio „Šventasis pavasaris“ kūrybinėje grupėje be E. Clugo ir G. Žmavc dirba scenografas Marko Japelj (Slovėnija), kostiumų dailininkas Leo Kulaš (Slovėnija), šviesų dailininkas Tomaž Premzl (Slovėnija). Tiek kūrėjams, tiek šokėjams puikiai sekasi.
Esu tikras, kad sudėtingas spektaklių temas KVMT baleto trupės šokėjai tarsi „perleis per save“ ir ne tik judesiais, bet ir vidine išraiška ar tiesiog siela žiūrovui ištransliuos gilius spektaklių kodus. „Stabat mater“ (pagal Giovanni Batista Pergolesi) ir Igorio Stravinskio „Šventasis pavasaris“ – šokėjams tikras iššūkis. Aplinka šokėjams padeda kurti vaidmenis, nes spektakliai gimsta atviroje erdvėje senajame elinge, šalia siūbuojančių laivelių ir pan.
„Stabat mater“ – pirmas teatro baleto trupės susidūrimas su baroko muzika. Bus įdomu išvysti šio susidūrimo rezultatą. Daugiau negaliu atsikleisti. Vaizdo įrašų aš stengiuosi nežiūrėti, kaip ir choreografo asistentas Gaj Žmavc. Gyvas spektaklis – su niekuo nesulyginimas. Publika, mes jūsų labai laukiame!