Jos sumanytojai ir kūrėjai – sakralinės muzikos puoselėtojas, vargonininkas, dirigentas Bartoszas Izbickis (Lenkija) ir violončelininkas, violininkas, muzikos tyrėjas Darius Stabinskas. Kartu su kolektyvais „Jerycho“, „GŠ ansamblis“ ir „Morgaine“ jie siekia iš naujo pažvelgti į didžiojo Renesanso kūrėjo, kompozitoriaus Kiprijono Baziliko muzikinį palikimą, pristatydami visus jo kūrinius senosiomis lenkų ir lietuvių kalbomis. Koncertai vyks abiejų valstybių kultūros paveldo objektuose – bažnyčiose, vienuolynuose ir dvaruose Lietuvoje ir Lenkijoje.
Suprasti šio autoriaus svarbą padės ekskursas į praeitį. Žymiausias XVI a. LDK didikas, Lenkijos karaliaus ir Lietuvos didžiojo kunigaikščio artimiausias draugas ir patikėtinis kunigaikštis Mikalojus Radvila Juodasis yra pirmosios LDK lotyniškojo šrifto spaustuvės įkūrėjas ir jos istorijos pradininkas. Kunigaikščio dvare Brastoje pradėjusi veikti spaustuvė ir jos produkcija yra vienas reikšmingiausių Lietuvos Renesanso kultūros laimėjimų.
Radvila Juodasis sutelkė ir muzikinės kūrybos centrą, visokeriopai rėmė vietinių kompozitorių kūrybą, rūpinosi jos atlikimu ir natų leidyba, kūrinių pasirodymu reikšmingiausiuose tais laikais Niurnbergo rinkiniuose.
Vienas iš Brastos spaustuvėje dirbusių intelektualų buvo Radvilos Juodojo dvaro muzikas ir kompozitorius Kiprijonas Bazilikas (apie 1535-apie 1600), Krokuvos universiteto auklėtinis, kurį laiką dirbęs Žygimanto Augusto kanceliarijoje. Jis garsėjo ir kaip poetas, puikus stilistas ir vertėjas.
Brastos, dar kitaip vadinamojoje Radvilų Biblijoje, yra puiki Baziliko panegirika, apdainuojanti Radvilų herbą. Prasidėjus kitaminčių reformatų persekiojimams, 1566 m. Kiprijonas Bazilikas paliko Lietuvą.
Beveik visa Kiprijono Baziliko muzika buvo išleista 1550-ųjų pabaigoje, ją daugiausia sudaro keturbalsiai polifoniniai kūriniai, užrašyti lenkų reformatų naudojimui. Šis muzikinis repertuaras jau daugelį metų yra žinomas muzikologams ir atlikėjams. Dalis Baziliko kūrybos jau yra nagrinėta ir išleista senosios muzikos atlikėjų Lenkijoje.
Vis dėlto dabartinės senosios muzikos atlikimo tendencijos, kuriomis galime grožėtis tokių grupių kaip „Ensemble Organum“, „Graindelavoix“ ar „Jerycho“ įrašuose, leidžia iš naujo atrasti Baziliko kūrybą kitokiu estetiniu kampu. Ne mažiau svarbu ir tai, kad Baziliko muzikiniame palikime retai atkreipiamas dėmesys į lituanistinį aspektą – Baziliko kūryba LDK galėjo būti atliekama ir lietuvių kalba.
Šiame projekte šešioms Baziliko giesmėms buvo pritaikyti XVI-XVII a. lietuviški vertimai, išleisti tokiuose giesmynuose kaip Merkelio Petkevičiaus „Polski z Litewskim Katechizm“ (Vilnius, 1598) ar Stepono Jaugelio-Telegos „Knyga nobažnystės krikščioniškos“ (Kėdainiai, 1653).
Lenkų vokalinis ansamblis „Jerycho“ (vadovas B.Izbicki) remiasi gyva sakralinio dainavimo tradicija, ją papildydamas pavyzdiniais praėjusių šimtmečių šaltinių tyrimais. Pagyvindamas akademinį muzikavimą, kolektyvas atkuria senąją giedojimo praktiką, kupiną praėjusių laikų skaidrumo, emocijų ir gyvybinės vaizduotės. Ansamblis pritraukia gausybę ištikimų savo klausytojų visoje Lenkijoje ir už jos ribų.
Lietuvių vokalinė sakralinės muzikos grupė „GŠ Ansamblis“ (vadovė Gabija Adamonytė) išsiskiria savo alternatyviu skambesiu. Jų repertuarą nuo pat pradžių formavo ankstyvosios sakralinės muzikos pažinimas bei iš liaudies pasiskolintų vokalinių galimybių paieškos.
Ansamblio veikla atliepia ir jų tikslus – kurti ir puoselėti sakralinės muzikos tradiciją Lietuvoje. Kolektyvo pasirinkta stilistinė kryptis plėtojama bendradarbiaujant su įvairiais senosios muzikos atlikėjais Prancūzijoje, Lenkijoje ir Lietuvoje.
Tarptautinis senosios muzikos ansamblis „Morgaine“ (vadovai Alina Rotaru ir D. Stabinskas) susibūrė tam, kad profesionaliai pristatytų Europos muzikinį paveldą Lietuvoje, taip pat skleistų mūsų negausų XVI-XVII a. muzikinį palikimą Europos koncertų salėse ir festivaliuose.
Pasirinkdami ne visada įprastas muzikines formas, atlikėjai tiria reformacijos ir kontrreformacijos įtaką Europos muzikos raidai. Nors ansamblyje tik vienas lietuvis, užsienio scenose kolektyvas atstovauja Lietuvai.
Šis egzotiškas gyvo autentiškumo, jaunatviško gyvybingumo ir preciziško profesionalumo derinys jau ne kartą sulaukė didžiulio publikos susidomėjimo bei kritikos palaikymo, kolektyvams kartu pristačius išskirtines kultūrologines programas „Bogurodzica – continuo“ (2019), „Vesperae Resurrectionis 1600“ (2020) ir „Beatitudines“ (2020).
Akivaizdu, kad ir naujasis bendras kolektyvų projektas „Oratio Dominica“ atneš galingą meninį efektą ne tik Lietuvoje ir Lenkijoje, bet ir už abiejų kaimyninių respublikų teritorijos ribų.
Koncertai vyks:
Liepos 16 d. 19 val. Meno galerijoje „Browarna“ (buvusi Augsburgo Evangelikų bažnyčia) Lovičiuje, Lenkijoje;
Liepos 17 d. 19 val. Leipalingio Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų bažnyčioje (Dvaro festivalis Leipalingyje);
Liepos 18 d. 16 val. Tytuvėnų vienuolyno ansamblyje (Tytuvėnų festivalis);
Liepos 23 d. 20 val. Anykščių Šv. apaštalo evangelisto Mato bažnyčioje („Anykščių miesto šventė“);
Liepos 24 d. 19 val. Biržų evangelikų reformatų bažnyčioje (Festivalis „Baroko pavasaris“ Biržuose);
Liepos 25 d. 16 val. Dubingių Šv. Jurgio bažnyčioje (Dubingių festivalis).
Rugsėjo ir spalio mėn. koncertai numatomi Vilniuje, Balstogėje, Poznanėje ir Piasečne (Lenkijoje).
Projektą organizuoja viešoji koncertinė įstaiga „Banchetto musicale“, projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba.