„Opera ir baletas visada šalia – juk gyvename vienuose namuose, nors ir atskirai. Tad nusprendėme prisidėti prie Lietuvos operos 100-mečio minėjimo, šokėjams pasiūlydami kompozicijoms naudoti operų muziką. Tai galimybė pažvelgti į ją šiek tiek kitomis akimis ir operos inspiruotas mintis perteikti šokio judesiu“, – sakė LNOBT baleto meno vadovas Martynas Rimeikis, „Kūrybinio impulso“ pasirodymuose pradėjęs savo, dabar jau tarptautiniu mastu žinomo choreografo, karjerą.
„Kūrybinio impulso“ tradiciją teatre sukūrė jo pirmtakas, devynerius metus LNOBT baleto meno vadovu dirbęs lenkų choreografas Krzysztofas Pastoras. Jis siekė, kad baleto šokėjai turėtų galimybę teatre atskleisti įvairius gebėjimus: patys kurtų šokio kompozicijas, išbandytų savo jėgas scenografijoje, kostiumų kūrime, padirbėtų scenos apšvietėjais ar renginio prodiuseriais.
Siekdami paveikaus meninio rezultato, choreografines kompozicijas pristatantys šokėjai bendradarbiauja su savo kolegomis, o tai sukuria draugiškus ryšius ir kūrybai palankią atmosferą visoje baleto trupėje.
Devintą kartą rengiamas „Kūrybinis impulsas“ skiria pagarbos duoklę operoms ir vokalinei muzikai. Skambės ir gerai žinomų itališkų operų („Sevilijos kirpėjas“, „Figaro vedybos“, „Meilės eliksyras“), ir operos avangardo (Philippo Glasso „Einšteinas paplūdimyje“), ir daug metų LNOBT rodyto nacionalinio veikalo – Broniaus Kutavičiaus „Lokio“ – melodijos.
Operos kūrybinį iššūkį drąsiai priėmė choreografinių miniatiūrų autoriai – baleto artistai Živilė Baikštytė, Urtė Bareišytė, Mantas Daraškevičius, Charlotte Lejeune, Jade Longley, Gohar Mkrtchyan, Darija Seliukaitė ir Julija Stankevičiūtė.
Dar daugiau intymumo ir išskirtinumo šiam projektui suteiks įprastinės ribos tarp žiūrovų salės ir scenos panaikinimas. „Kūrybinio impulso“ žiūrovų vietos įrengtos pačioje LNOBT scenoje. Žinoma, tų vietų nebus labai daug, tad galimybę išvysti pasirodymus turės tik suspėję laiku įsigyti bilietus šokio gerbėjai.