„Klaipėdos muzikos pavasario“ finalas: arfininkė iš Prancūzijos ir fleitininkas iš Šveicarijos

2021 m. balandžio 30 d. 17:47
Festivalis „Klaipėdos muzikos pavasaris“ balandžio 30 d. 18 val. 30 min. kviečia dar kartą susitikti virtualioje erdvėje ir pasinerti į muziką.
Daugiau nuotraukų (4)
Kerintis arfos ir fleitos skambesys išsilies šioje Klaipėdos kamerinio orkestro programoje, kurioje klaipėdiečių kolektyvo scenos partneriai bus žavinga prancūzų arfininkė Anaïs Gaudemard ir pripažintas šveicarų fleitininkas bei dirigentas Kasparas Zehnderis.
Kamerinės muzikos entuziastas, dirigentas ir fleitininkas 
Talentingas ir įvairiapusis muzikas K.Zehnderis nuolat pasirodo svarbiausiose Europos koncertų salėse ir festivaliuose. Jis yra Bylio ir Zoloturno simfoninio orkestro (Sinfonie Orchester Biel Solothurn) meno vadovas (Šveicarija), Hradec Kralovės  filharmonijos orkestro vyr. dirigentas (Čekija), Bylio tarptautinės vasaros akademijos meno vadovas.
Dvidešimt metų K.Zehnderis vadovavo prestižiniam „Murten Classics“ festivaliui, kuriame du kartus koncertavo Klaipėdos kamerinis orkestras. Pernai orkestras buvo pakviestas ten atvykti trečiąjį kartą, tačiau dėl pasaulinės pandemijos festivalis buvo atšauktas, o naujausia K.Zehnderio sudaryta programa taip ir liko neįgyvendinta.
Fleitininkas yra ir aistringas kamerinės muzikos entuziastas, daug koncertavo su kameriniais ansambliais. Vienas naujausių jo projektų – Johanno Sebastiano Bacho Trio sonatų kompaktinės plokštelės išleidimas „Ars Productions“. Joje fleitininkas muzikuoja kartu su savo žmona, taip pat fleitininke Ana Oltean ir klavesinininku Vitaliu Julianu Frey.
Klaipėdos koncertų salės scenoje K.Zehnderis jau ne kartą dirigavo orkestrams, grojo fleita kaip solistas, atliko kamerinę muziką.
2017 metais jis čia inicijavo Giovanni Battistos Pergolesi komiškos operos „Tarnaitė ponia“ koncertinį pastatymą. Jame taip pat dalyvavo A.Oltean ir V.J.Frey, su kuriais Klaipėdos kamerinis orkestras pasirodė  festivalyje Rigisberge – dar viename K.Zehnderio vadovaujamame renginyje. 
Talentinga arfininkė 
Arfininkė A.Gaudemard Klaipėdoje koncertuos pirmąkart. Ji laikoma viena ryškiausių dabarties arfos atlikėjų. Pasaulinį pripažinimą pelniusi solistė, laimėjusi keletą svarių konkursų ir prizų, nuolat kviečiama pasirodyti garsiausiose koncertų salėse, tarp jų – Vienos „Konzerthaus“, Hamburgo Elbės filharmonijoje, Kelno filharmonijoje, Londono „Barbican Center“, Paryžiaus filharmonijoje, Stokholmo „Konserthuset“, Amsterdamo „Concertgebouw“ ir kitose.
Solistė koncertuoja su garsiais orkestrais, tarp jų: Lucernos festivalio, Miunheno ir Lozanos kameriniai, Strasbūro filharmonijos, Bavarijos radijo simfoninis, Izraelio filharmonijos ir Izraelio simfoniniai orkestrai, „Collegium Musicum Basel“, „Hong Kong Sinfonietta“, „l’Orchestre de l’Opéra de Rouen Normandie“, Lisabonos Gulbenkiano orkestru, Milano „I Pomeriggi Musicali“, „Ensemble Resonanz“, „Orchestre National d’Auvergne“, „Orchestre National des Pays de la Loire“ ir kitais.
Naujos kūrinių versijos ir interpretacijos
Solistai su Klaipėdos kameriniu orkestru atliks Wolfgango Amadeuso Mozarto Dvigubą koncertą fleitai, arfai ir orkestrui. Tai tik vienas iš dviejų tikrų kompozitoriaus parašytų dvigubų koncertų, taip pat vienintelis W.A.Mozarto kūrinys arfai.
Beje, kompozitorius jį sukūrė Paryžiuje, mieste, kuriame gyvena kūrinį atliksianti solistė.
Išgirsime ir auksinį arfos repertuaro kūrinį – Claude'o Debussy „Danse sacrée et danse profane“ / „Religinį ir pasaulietinį šokį“.
Jo sukūrimas taip pat susijęs su Paryžiumi. Kai Gustave'as Lionas išrado chromatinę arfą, turinčią papildomą stygų rinkinį ir nereikalaujančią pedalų, Paryžiaus firma „Pleyel“ paprašė C.Debussy jai ką nors sukurti. Taip XX a. pradžioje radosi du minėti šokiai arfai ir styginių orkestrui. Tiesa, solo partiją juose taip pat galima groti pedaline arfa.
Klaipėdos kamerinis orkestras turės galimybę pademonstruoti savo profesinį meistriškumą interpretuodamas Josepho Haydno Simfonijos Nr. 97 Johanno Peterio Solomono orkestruotės versiją, skirtą fleitai, styginių kvartetui ir fortepijonui ad libitum. Šią versiją programai pasiūlė K.Zehnderis.
Pasak jo, daugybė po Europą pasklidusių išleistų šios versijos gaidų liudija nepaprastą jos populiarumą XIX amžiuje. Remdamasis J.H.Somolono rankraščiu, Christopheris Hogwoodas parengė naują kritinį Simfonijos Nr. 97 aranžuotės šešiems instrumentams leidimą, papildydamas kamerinės muzikos repertuarą dar vienu šios versijos leidiniu šalia trijų kitų, išleistų anksčiau.
Koncerto įrašo bus galima virtualiai nemokamai klausytis šiais Klaipėdos koncertų salės interneto kanalais:
YouTube: https://bit.ly/38xRTEU
Facebook: https://fb.me/e/265coulvA

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.