Vokietijoje gyvenanti serbų kilmės pianistė Tamara Stefanovich vadinama „bebaime, stulbinančia, išskirtine“, „jos meistriškumas įveikiant techninius iššūkius yra neabejotinas“, o „kiekvieną atliekamą kūrinį paįvairinanti vaizduotė teikia nuolatinio džiaugsmo“ („The Guardian“).
Žymi pianistė yra sukaupusi platų repertuarą nuo Johanno Sebastiano Bacho iki šiuolaikinių autorių, tarp kurių ypatingą vietą užėmė garsusis Pierre’as Boulezas, su kuriuo Tamara Stefanovich bendradarbiavo ne tik kaip su kompozitoriumi, bet ir kaip su dirigentu. „Deutsche Grammophon“ 2008 m. išleistas albumas, kuriame pianistė atlieka Bellos Bartóko Koncerto dviem fortepijonams, perkusijai ir orkestrui su Pierre-Laurent’u Aimardu ir Londono simfoniniu orkestru, diriguojant P. Boulezui, buvo nominuotas „Grammy“ apdovanojimui. Ypač glaudus bendradarbiavimas Tamarą Stefanovich sieja su žymiaisiais dirigentais Esa-Pekka Salonenu, Vladimiru Jurovskiu ir Susanna Mälkki. O Vilniuje ji koncertuos diriguojant charizmatiškai estų dirigentei Anu Tali.
Anu Tali laikoma viena iš labiausiai intriguojančių Europos dirigenčių ir naujosios moterų dirigenčių bangos, stulbinamai įsiveržusios į pasaulio koncertų sales, lyderių. Ji stovi lygioje gretoje su tokiomis ryškiomis batutos meistrėmis kaip Mirga Gražinytė-Tyla, Karina Canellakis, Dalia Stasevska, Elim Chan ir kt. Perėmusi geriausius dirigavimo bruožus iš gilias ir turtingas tradicijas turinčių Estijos ir Suomijos dirigavimo mokyklų, Anu Tali priklauso naujajai menininkų kartai, kuri siekia šviežio ir kūrybiško požiūrio į muziką.
Anu Tali yra Šiaurės šalių simfoninio orkestro muzikos vadovė. „Herald Tribune“ ją apibūdina kaip „charizmatišką, virtuozišką, spinduliuojančią energiją“. 2013–2019 m. ji buvo Sarasotos orkestro (JAV) muzikos vadovė Floridoje. 2020–2021 metų sezone numatyti Anu Tali pasirodymai su BBC Škotijos simfoniniu orkestru, Rusijos nacionalinės filharmonijos orkestru, Ispanijos radijo ir televizijos simfoniniu orkestru, Korėjos simfoniniu orkestru, Strasbūro filharmonijos orkestru.
Šis festivalio „Gaida 2020“ koncertas turi paantraštę „Žvilgsnis į moteris“. Mat ne tik pagrindinės solistės ir dirigentė yra moterys, bet ir programa sudaryta vien iš moterų kompozitorių kūrinių.
Skambės dviejų pagrindinių šių metų „Gaidos“ kompozitorių – Berlyne gyvenančios pasaulinio garso Pietų Korėjos kompozitorės Unsuk Chin bei drąsios eksperimentuotojos, airių menininkės Jennifer Walshe kūriniai. Virtuozišką Unsuk Chin Koncertą fortepijonui ir orkestrui atliks žymioji pianistė Tamara Stefanovich. O antras Unsuk Chin kūrinys šiame koncerte – „SPIRA“ simfoniniam orkestrui, kurio premjerą 2019 m. Los Andžele dirigavo Mirga Gražinytė-Tyla.
Jennifer Walshe pati dalyvaus savo kūrino balsui ir simfoniniam orkestrui „The Site of an Investigation“ atlikime. Ši gana teatrališka kompozicija yra vienas naujausių jos kūrinių: pasaulinė premjera įvyko pernai Dublino muzikos festivalyje. Vėliau kūrinys su didžiuliu pasisekimu atliktas Glazge (JK premjera), grojant BBC Škotijos simfoniniam orkestrui. Taip pat koncerte išgirsime bene garsiausios šių dienų kompozitorės moters – suomės Kaijos Saariaho – kūrinį bei jaunos lietuvių kompozitorės Justinos Repečkaitės opuso „Vellum“ pasaulinę premjerą.
Išskirtinis festivalio „Gaida 2020“ koncertas „Žvilgsnis į moteris“, kuriame pasirodys fortepijono įžymybė Tamara Stefanovich, kompozitorė ir atlikėja Jennifer Walshe, o Lietuvos valstybiniam simfoniniam orkestrui diriguos charizmatiškoji Anu Tali – spalio 30 d. Vilniaus kongresu rūmuose. Bilietus platina „Tiketa“. Festivalį finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė. Spalio 29 d. 18 val. ŠMC įvyks susitikimas su kompozitore Unsuk Chin, kuri atskleis savo kūrybinės virtuvės bei tarptautinę sėkmę jai atnešusias paslaptis.