Šių dienų aktualijų fone pats užsienio atlikėjų atvykimas, žinoma, laikantis visų sveikatos saugumo reikalavimų, jau tapo švente. Meistriškas „Portland Percussion Group“ pasirodymas įtvirtino šį įspūdį.
Perkusininkų kvartetas, kurį sudaro Christopheris Whyte’as, Paulas Owenas, Jonathanas Brownas ir Garrettas Arney, atliko penkis skirtingus kūrinius.
Vakarą pradėjo Douglaso Hertzo (g. 1993 m.) kūrinys „Fixtures in the Fold“ (2017 m.), kuriame naudojami ne tik tradiciniai mušamieji instrumentai, bet ir įvairūs objektai.
Toliau nuskambėjo bene pusę valandos trukęs Paulo Lansky (g. 1944 m.) kūrinys „Threads“. Šią išplėtotą kompoziciją perkusininkų kvartetui galima net vadinti „kantata“ mušamiesiems.
Kūrinys buvo parašytas 2005 m. ansambliui „Sō Percussion“. Jį sudaro dešimt trumpų dalių, kuriose susipina trys „gijos“ (angl. „threads“): pirmoji „Arijos ir preliudai“ sutelkia dėmesį į fiksuoto aukščio sąskambius, antrojoje „Chorai“ vyrauja būgnijimas, o trečiosios gijos „Rečitatyvai“ pagrindą sudaro „keidžiški“ triukšmo instrumentai – stikliniai buteliai, gėlių vazonai, lėkštutės ir kt.
.Lansky kūrinys leido išgirsti ansamblio išgaunamą mušamųjų instrumentų galimybių įvairovę – nuo švelnių ir minkštų iki stiprių ir agresyvių sąskambių.
Po nedidelės techninės pertraukėlės nuskambėjo Steveno Snowdeno (g. 1981 m.) opusas „Van Gogh from Space“ (2015 m.) bei ypač sudominęs Connoro Shafrano (C.Snow) „The Summit“, kurio metu atlikėjai išsiskirstė filharmonijos salės erdvėje. Vienas liko scenoje, du išsidėstė salės šonuose, o ketvirtasis atlikėjas grojo iš balkono. Šį pjesė 2015 m. pelnė pirmą premiją ansamblio „Portland Percussion Group“ surengtame kompozicijų konkurse.
Programą užbaigė Ph.Glasso „Glassworks“ (1982 m.) dalys „Opening“, „Island“ ir „Closing“. Atliekant kūrinį vienas iš ansamblio narių P.Owenas netikėtai publikai sėdo prie fortepijono ir pasirodė kaip neblogas pianistas. Galima tik pritarti Amerikos kritikų nuomonei, kad „Portland Percussion Group“ nariai išties yra įvairiapusiai atlikėjai. Ph.Glasso kūrinys nuskambėjo kaip „senas geras“ pažįstamas ir dar kartą patvirtino, jog šio autoriaus muzika – tai XX a. klasika.
Beje, koncerto klausėsi ir entuziastingai kolegas palaikė „Colin Currie Group“ nariai, kurie „Gaidoje“ koncertuoja šį vakarą. O spalio 25 d. abi grupės gros Steve Reicho „Drumming“.
Antrasis festivalio „Gaida“ koncertas – spalio 23 d. Nacionalinėje filharmonijoje su „Colin Currie Group“. Pradžia 19 val.