Prestižiniuose Tarptautiniuose operos apdovanojimuose, kurie prilyginami šio žanro „Oskarams“, 2015 m. mecosopranas Justina Gringytė įvertinta kaip geriausia jaunoji solistė. Tarptautinės muzikos pasaulio bendruomenės pripažinimą J. Gringytė pelnė po įspūdingai sukurto Karmen vaidmens Anglų nacionalinėje operoje.
Talentingąją solistę „The Times“ gyrė už „pribloškiančią balso techniką“, „The Scotsman“ žavėjosi jos gebėjimu tobulai valdyti sceną ir „vieną minutę būti valdinga, kitą – trapia“, o „The Bachtrack“ rašė, kad nuo dainininkės operoje „nebuvo galima atitraukti akių“.
Ir visa tai – ne tik gražūs žodžiai. J. Gringytė nuolat kviečiama dirbti didžiausių Europos operos teatrų scenose – Londono karališkojoje „Covent Garden“ operoje, Anglų nacionalinėje operoje, Velso nacionalinėje operoje, Maskvos didžiajame teatre, Madrido karališkajame operos teatre, Palermo didžiajame teatre ir kt.
Solistei nesvetima ir socialinė veikla – siekdama suteikti galimybę talentingiems vaikams įgyti tinkamą išsilavinimą ir toliau tobulėti, 2016 m. ji įsteigė labdaros ir paramos fondą jauniesiems muzikams remti.
J. Gringytė neslepia: „Jaučiuosi labai laiminga ir dėkinga už viską, ką turiu. Aš kūriau savo svajones nuo mažumės. Vienas kertinių mano gyvenimo principų – nėra nieko svarbiau, kaip jaustis laimingam. Tada viskas seksis, nes tu kalbėsi žodžiais, einančiais iš širdies, darysi tai, kas duoda gėrį tau ir kitiems.“
Justina, likus savaitei iki koncerto netikėtai pakeisite į Lietuvą dėl pandemijos negalintį atvykti violončelininką Alexanderį Kniazevą. Paskutiniu metu muzikos pasaulyje Jums teko susidurti su daug tokių netikėtumų?
Išties nemažai... Ir aš keičiau negalėjusius atvykti į Lietuvą, ir mane keitė čia, Lietuvoje. Neseniai sulaukiau skambučio iš savo agento su pasiūlymu pakeisti Ispanijoje susirgusią dainininkę, tačiau dėl svarbių aplinkybių nesutikau. Pandemija drastiškai koreguoja planus, moko į situacijas žvelgti lanksčiau...
Su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru ir maestro Gintaru Rinkevičiumi spalio 23 d. Vilniaus kongresų rūmuose pristatysite įdomią programą. Papasakokite plačiau.
Camille‘io Saint-Saënso Dalilos arija „Mon cœur“ yra gerai pažįstama klausytojams – ją dainuodama su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru prisimenu mūsų bendrą darbą su „Vilnius City Opera“ nuostabiame Dalios Ibelhauptaitės „Samsono ir Dalilos“ pastatyme.
Manuelio de Falla „El Amor Brujo“ – taip pat gerai pažįstamas kūrinys mūsų klausytojams. Tai andalūzietiška čigonų pasaka. Šią liūdną, vaiduoklišką, baugią, pašėlusią ir galų gale laimingą meilės istoriją labiau seka orkestras – balsas tik papildo piešinį. Ruošiau šį kūrinį kartu su puikiu ispanu muzikos žinovu, ispanų kilmės koučeriu, kad išmokčiau ne tik dainuoti andalūzietišku dialektu, bet ir svarbių stilistinių, o ne šabloninių detalių.
Na, o Maurice‘o Ravelio „Shéhérazade“, sakyčiau, gurmaniškas kūrinys, kuris Lietuvoje girdimas ne taip dažnai. Tai nėra lengvas kūrinys, iš atlikėjų ir iš klausytojų jis reikalauja įsiklausymo ir tokio savito M. Ravelio fantazijos sukurtų sąskambių pajautimo.
Dėl pandemijos scenos meno pasaulis patiria didelių praradimų. Ar Jums pačiai trūksta dainavimo?
Man dainavimo trūksta tik tada, kai susergu. O kaip žinia, šiuo metu ir be Covid-19 yra ligų, kurios laikinai atima darbingumą. Taigi visiems linkiu sveikatos!
Koncertas „Justina Gringytė ir LVSO“ įvyks spalio 23 d. 19 val. Vilniaus kongresų rūmuose. Bilietų galite įsigyti Vilniaus kongresų rūmų, , „Tiketos“ ir „Teatrai.lt“ kasose.
Visi anksčiau įsigyti bilietai į koncertą galios, o norintiems grąžinti siūlome išsikeisti juos į kitus Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro koncertus Vilniaus kongresų rūmų kasoje arba kreiptis el. paštu ausra@lvso.lt. Jei visgi nusprendėte grąžinti bilietus, prašome kreiptis ten, kur juos įsigijote. Dėkojame už supratimą.