2017 m. prestižinio festivalio „Twelve Point“ programoje, kurioje taip pat puikavosi mūsų šalies trijulės „Sheep Got Waxed“ vardas, Kirke Karja buvo apibūdinama kaip kylanti Estijos džiazo žvaigždė. Praėjus trims metams galima drąsiai pareikšti, kad K. Karja nebėra tik kylanti, ji – tapo vienu ryškiausių savo šalies bei Europos džiazo šviesulių.
Antai pernai ilgametes tradicijas puoselėjantis ir aukšto meistriškumo Europos džiazo atlikėjus suburiantis kolektyvas „Euroradio Jazz Ochestra“ viešėjo Latvijoje ir atliko specialią programą, kurią sudarė trijų, po vieną iš kiekvienos Baltijos šalies, kompozitorių parašytos kompozicijos.
Šioje programoje, greta Dainiaus Pulausko ir Kārlio Vanago kompozicijų, klausytojai taipogi turėjo progos išgirsti specialiai koncertui parašytus K. Karjos kūrinius. Darbas su tokio kalibro orkestru, pasak Kirkės, buvo vienas sudėtingiausių ir atsakingiausių darbų jos karjeroje.
Talentinga jaunosios kartos pianistė ir kompozitorė K. Karja stulbina savo muzikos atlikimo kokybe bei išmone. Jos repertuare ne tik įmantrios ir daugiasluoksnės autorinės kompozicijos, bet ir daugeliui pažįstamo džiazo gitaristo Billo Frisellio, XX a. moderniosios akademinės muzikos flagmano Karheinzo Stockhauseno, Estijos klasiko Eduardo Ojos ir daugelio kitų charakteringų bei unikalių kūrėjų darbų aranžuotės. K Karjos kūryba – tai klausytojo vaizduotę audrinantis dialogas tarp džiazo ir akademinės muzikos.
Be abejonės, ši kūrėja nevengia eksperimentų ir neužsidaro tik tarp dviejų žanrų. K. Karjai nesvetima roko/metalo muzika, kurios elementų jos muzikoje apstu. Beje, jei kada nors girdėjoje Estijos progresyvaus metalo grupės „X-Panda“ albumą „Reflections“, tai dalį šio albumo orkestruočių parašė būtent K. Karja.
Bene ryškiausiai Europos džiazo scenoje K. Karja blykstelėjo su savuoju kvartetu „Kirke Karja Quartet“. Vos pasirodęs debiutinis kolektyvo albumas „Turbulence“ netruko supurtyti Europos muzikos kritikų bendruomenės. Jaunosios kartos estų grupei atsivėrė durys į ne tik į minėtąjį „Twelve Point“ festivalį, bet ir į kultinį „jazzahead!“. Vietinė Estijos scena tapo gerokai per ankšta tokios talento kūrėjai.
Prieš kelerius metus gimė dar vienas, K. Karjos vadovaujamas tarptautinis kolektyvas – „Captain Kirke and the Klingons Quintet“. Sinofilų liaupsinamo sci-fi serialo „Star Trek“ įvėptas kvinteto pavadinimas slepia Estijos, Prancūzijos ir Lietuvos muzikantus.
Mūsų šaliai šiame kolektyve atstovauja „Improdimensijos“ koncertų ciklo siela ir pučiamųjų instrumentų virtuozas – Liudas Mockūnas. „Captain Kirke and the Klingons Quintet“ seka ikandin K. Karjos kvarteto pėdomis ir bando laviruoti tarp džiazo ir akademinės muzikos, tačiau išsiskiria gerokai laisvesnėmis kompozicinėmis formomis.
Rugpjūčio 23-ąja K. Karja koncertuos Vilniuje įsikūrusioje „MAMA Studios“ (A. Mickevičiaus g. 29). Lietuvos publikai jaunoji Estijos džiazo pažiba pristatys solo programą. Apie programos turinį viešnia iš Estijos nėra nelinkusi kalbėti detaliau, tik užsimena, kad bus visko. Autorinių kompozicijų, netikėtų aranžuočių ir, žinoma, subtilios improvizacijos. Koncertas taip pat bus transliuojamas gyvai „Youtube“ platformoje.
Koncerto metu žiūrovams būtina dėvėti veido kaukes.
Bilietus platina „PaySera“.
Koncertų ciklą „Improdimensija“ remia Kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė