Jame bus prisimintas baroko epochos vokiečių genijus, klasicistinės Vienos mokyklos grandas ir teatrališkasis lietuvių neoromantikas – trys skirtingos istorinės epochos, trys itin savito braižo kūrybinės asmenybės. Programa „Bach–Beethoven–Bartulis“ pasižymės intelekto ir emocijų darna, suteiksianti klausytojams progą patirti gilių ir vertingų įspūdžių.
Johanno Sebastiano Bacho kūriniai darė didelę įtaką jaunajam Ludwigui van Beethovenui savo muzikine logika ir emocijų gelme. Dar būdamas jaunuolis Beethovenas skambino Bacho „Gerai temperuotą klavyrą“, kuris jam liko biblija visam gyvenimui.
Šių metų pradžioje mus palikęs kompozitorius Vidmantas Bartulis domėjosi tiek Bachu, tiek Beethovenu, todėl šį kūrėjų trio galima apjungti ir per jo interesų prizmę. Stilių, žanrų, manierų ir nuotaikų įvairove pasižymėjęs lietuvių autorius kūryboje yra prisipažinęs „Mein lieber freund Beethoven“ ir „I like J. S. Bach“.
Trijų didžiųjų kūrėjų tris stambius koncertinio žanro opusus kartu su Klaipėdos kameriniu orkestru, šioje programoje susijungsiančiu su Šiaulių kameriniu orkestru, atliks trys solistai: klaipėdiečių kolektyvo meno vadovas Mindaugas Bačkus (violončelė), šiauliečių orkestro lyderis Vilhelmas Čepinskis (smuikas) ir Motiejus Bazaras (fortepijonas).
Niujorko Juilliardo muzikos akademijos ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijos auklėtinis V. Čepinskis 2004 m. subūrė kamerinį orkestrą, kuriam netrukus buvo suteiktas „Camerata Klaipėda“ vardas. Su šiuo kolektyvu jis surengė daugiau kaip 200 koncertų tiek mūsų mieste, tiek šalyje ir pasaulyje. 2019 m. rudenį V. Čepinskis tapo Šiaulių kamerinio orkestro meno vadovu, o savo gimtojo miesto Kauno klausytojus pirmą kartą pakvietė tik į savo kūrybos vakarą. Pastaruoju metu koncertuose jis dažnai pasirodo ir kaip dirigentas.
M. Bazaras studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje ir Hamburgo aukštojoje muzikos mokykloje, o prieš porą metų LMTA apsigynė menų daktaro laipsnį. Pianisto profesiniai pasiekimai įvertinti daugiau nei 20-yje tarptautinių konkursų. Aistra džiazui, rokui ir kitiems muzikos stiliams jį skatina rinktis universalaus atlikėjo kelią.
M. Bačkus studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje ir Karališkajame muzikos koledže Mančesteryje. Jo muzikinių interesų horizontai nepaprastai platūs: nuo baroko iki šiuolaikinių opusų, nuo tradicinio violončelės skambesio iki elektroakustinių eksperimentų ir dalyvavimo teatro projektuose. Nuo 2009 metų Mindaugas vadovauja Klaipėdos kameriniam orkestrui.
Programos pradžioje išgirsime J. S. Bacho Koncertą dviem smuikams ir orkestrui d-moll, kuriame solo grieš V. Čepinskis ir M. Bačkus, violončelei pritaikęs antrojo smuiko partiją.
Suskambės ir V. Bartulio Koncerto dviem smuikams ir simfoniniam orkestrui versija, kurią pats autorius padarė dviem smuikams, fortepijonui ir styginių orkestrui, o M. Bačkus smuiko partiją pritaikė violončelei.
Intriguoja ir tai, kad L. van Beethoveno Trigubas koncertas smuikui, violončelei ir fortepijonui bus atliekamas ne su simfoniniu orkestru, bet išgirsime jo versiją su styginių orkestru ir timpanais, kurią sukūrė V. Čepinskis.