Dėkoju buvusiam teatro vadovui Gintautui Kėvišui, kad įtikino mane imtis šių pareigų, nes vienu metu vadovauti dviem kompanijoms nėra paprasta“, – kalbėjo ilgametis teatro baleto trupės meno vadovas Krzysztofas Pastoras.
Nuotoliniu būdu iš Varšuvos garsusis lenkų choreografas, vadovaujantis ir Varšuvos didžiojo teatro baletui, apžvelgė savo turtingą patirtį Lietuvoje ir pristatė įpėdinį, kuris nuo šiol perims jo pareigas LNOBT. Tai – 40 metų choreografas, buvęs LNOBT baleto primarijus Martynas Rimeikis. Šiame teatre šokti jis pradėjo 1999-aisiais, o nuo 2013-ųjų sėkmingai kopia ir į choreografijos aukštumas.
Mat K.Pastoras sumanė LNOBT tęstinį choreografinių miniatiūrų ciklą „Kūrybinis impulsas“, kuriame savo baleto vizijas gali įkūnyti šokėjai. Šis ciklas ne tik atskleidė naujai daugelį baleto artistų, bet ir sutvirtino, sustygavo darnos stokojusią trupę.
Būtent „Kūrybinio impulso“ bandymai atvėrė kelius į didžiąją sceną M.Rimeikiui kaip baleto spektaklių kūrėjui. Menininkas jau du kartus pelnė Auksinį scenos kryžių už baletų choreografiją: 2015 m. – už baletą „Visur, kur mes nebuvom“, 2018 m. – už „Procesą“. O naujausias M.Rimeikio darbas – šokio spektaklis „Eglė žalčių karalienė“ Klaipėdos muzikiniame teatre – tapo Metų spektakliu uostamiestyje.
Anksčiau M.Rimeikis skynė laurus kaip baleto primarijus – ne kartą buvo išrinktas Metų baleto solistu LNOBT, sukūrė teatre daugybę ryškių vaidmenų, gastroliavo Jungtinėje Karalystėje, Italijoje, Ispanijoje, Lenkijoje ir kitose šalyse.
„Buvau nutaręs išeiti, kai surasiu sau pamainą. Prieš dvejus metus supratau, kad Martynas – tinkamas kandidatas: talentingas, inteligentiškas, turintis ne tik meninių, bet ir psichologinių sugebėjimų naujoms pareigoms, taip pat – didelį žinių bagažą ir savitą požiūrį į šokį. Tikiu, kad trupė galės su juo siekti naujų aukštumų“, – kalbėjo K.Pastoras.
Įpėdinis neliko jam skolingas – dėkojo K.Pastorui, kad išugdė ambicingą kolektyvą, kuris leis siekti didelių tikslų. K.Pastoras su lietuviais pastatė daug įspūdingų spektaklių, o pats didžiuojasi ir tuo, kad kūrybą teatre įtraukė taip pat kitų sričių menininkus – lietuvių kompozitorius bei dailininkus.
M.Rimeikis naująsias pareigas įvardijo kaip savo misiją ir didelį darbą, toliau auginant trupę. „Manau, esu tam pasiruošęs“, – teigė Martynas.
Jis žada nenusisukti nuo klasikinio baleto, kurį laiko trupės kūrybos pagrindu. Tačiau išliks ir „Kūrybinis impulsas“, dargi bus ieškoma naujų jo formų ir erdvių. Šiuolaikinio baleto mėgėjus M.Rimeikis taip pat tikisi supažindinti su įdomiausių šiuolaikinių pasaulio choreografų darbais.
Dar K.Pastoras susitarė dėl britų įžymybės Wayne'o McGregoro vizito į LNOBT. „Tai mūsų laimėjimų įrodymas. Prieš devynerius metus jo nebūtų sudominusi Lietuva“, – pabrėžė buvęs baleto vadovas.
K.Pastoras patikino ir ateityje negailėsiąs patarimų savo įpėdiniui ir trupei. Kitą pavasarį grįš su nauju darbu ir į LNOBT sceną – pristatys kartu su M.Rimeikiu sukurtą baletų diptiką.