Galima numanyti, kad publika jį įvertino ne tik už puikiai parengtas koncertines programas bei spektaklių premjeras, bet ir už nuolat skleidžiamą gerą nuotaiką ir pagarbą orkestro nariams.
„Pagauk bangą“ – tai KVMT inicijuoti teatro apdovanojimai, kasmet rengiami pasitinkant Tarptautinę teatro dieną.
Ypač daug komplimentų kolektyvas pelnė po Eduardo Balsio operos „Kelionė į Tilžę“ premjeros.
„Tai neabejotinas muzikinis įvykis, kuriame derėjo vokalo kultūra, sodrus simfoninis skambesys, darnus choro akordas. Kūrinys sudėtingas, tačiau statytojai puikiai įvykdė savo misiją. Tai liudijo pilnutėlės salės ovacijos po spektaklio.
Dabar galiu drąsiai sakyti – Lietuvoje yra du lygiaverčiai operos teatrai“, – tvirtino E.Balsio mokinys, kompozitorius Giedrius Kuprevičius.
Pasiekti tinkamą temperatūrą
„Esu laimingas. Esu klaipėdietis, žmonės dažnai mane mato – būna, kad ir gatvėje ar parduotuvėje nepažįstami užkalbina, pasisveikina. Spėju – todėl, kad lankosi mūsų spektakliuose ir prisimena mane besiskeryčiojantį priekyje. Gal dėl to ir skyrė nominaciją?
Nesitikėjau, bet dar labiau džiaugiuosi už Muzikinio teatro orkestrą, laimėjusį „Metų švyturio“ prizą. Jie tikrai verti“, – pripažinimo ginasi T. Ambrozaitis.
„Muzikiniuose spektakliuose muzika susijungia su vaizdu: muzika sustiprina vaizdą, vaizdas papildo muziką. Tai tampa vientisa. Prie bendro įspūdžio prisideda ir dirigentas. Kai kada pasiseka pasiekti tinkamą spektaklio temperatūrą“, – kukliai pripažįsta maestro.
Pusė amžiaus ir pusvalandukas
„Netyčia išsiaiškinau, kad esame gimę tą pačią dieną su kompozitoriumi ir dirigentu Lionginu Abariumi. Maestro rugpjūčio 8-ąją gimęs pusę šešių ryto, o aš po šešių dešimt… Mus skiria penkiasdešimt metų ir pusvalandukas. Kaip toje dainoje“, – juokėsi pernai 40-mečio sulaukęs T.Ambrozaitis.
Apie kartu švenčiamus gimtadienius dirigentas sužinojo, kai po debiuto Dainų šventėje prie jo priėjo L. Abarius ir pasakė: „Tomai, žinok, padorūs žmonės gimsta kas penkiasdešimt metų.“
Ką legendinis Dainų švenčių dirigentas tuo norėjo pasakyti – T.Ambrozaitis suprato tik išvydęs L.Abariaus gimimo datą.
Prognozuojami, bet ne visada
T.Ambrozaičiui teko vadovauti ne tik Muzikinio teatro orkestrui, bet ir įvairiems chorams.
„Tai – du nesulyginami dalykai. Lyg bandymas Platelių ežerą lyginti su Indijos vandenynu… Net didingiausios chorinės oratorijos ir simfonijos niekada neprilygs Muzikiniams spektakliams.
Choro, orkestro koncerte atlikėjai nejuda, tad juos daug paprasčiau kontroliuoti nei nuolat scenoje judantį spektaklio veiksmą, kai keičiasi mizanscenos, apšvietimas, solistai dainuoja skirtinguose scenos kampuose. Muzikinis spektaklis – tai labai sudėtingas veikalas. Publiką jaučiu tik jo pradžioje.
Man sudėtingiausia būna po trečio gongo nulipti laiptais, nueiti iki dirigento pulto, nusilenkti ir pasveikinti orkestrą. Kai pradedu darbą – išsijungia visi kiti pojūčiai, lieka tik begalinė atsakomybė.
Kiekvienas atlikėjas prognozuojamas, bet visko nutinka. Todėl dirigentas turi būti šaltų nervų ir aštraus proto žmogus, nes nuo jo reakcijos priklauso kiekviena spektaklio sekundė“, – pasakojo T.Ambrozaitis.
Paknopstom iki pulto
„Buvo kartą, kai solistas sudainavo savo frazę keturiais taktais anksčiau. Nieko negalėjau padaryti: mums su orkestru beliko jį tik vytis. Ačiū Dievui, netrukus solistas išvydo mano mostą, liepiantį sustoti.
Arba operos „Pajacai“ spektaklyje prieš antrą veiksmą iš užkulisių turi pasigirsti trimito garsai, kviečiantys tariamą „publiką“ į cirko spektaklį. Su trimitininku buvome sutarę, kad jis pradės groti pagal mano duotą ženklą, tačiau trimito trelės nuaidėjo man dar einant.
Neprisimenu, kaip pribėgau prie pulto, bet orkestras užgrojo laiku. Jei būčiau pavėlavęs bent pora sekundžių, spektaklio traukinys būtų nuvažiavęs“, – reakcijos būtinumą pagrindė šmaikštusis dirigentas.
Kankano ritmu
Rudenį Muzikinis teatras pristatys Jacques'o Offenbacho operetės „Orfėjas pragare“ premjerą.
„Kankaną visi žino. Tik gal ne visi žino, kad kankaną ir išpopuliarino ši operetė. Beje, J.Offenbachas kūrė operetes, kuriomis šaipėsi iš tuometinės valdžios.
Mūsų rengiama operetė bus ypač nuotaikinga, nes dirba puiki statytojų komanda. Su kūrybiškais žmonėmis dirbti visada nuostabu“, – pabrėžė Muzikinio teatro vyriausiasis dirigentas.
Karantino metu teatro darbas vyko nuotoliniu būdu: buvo strateguojama, planuojama, perkeliami spektakliai.
Bėgte į kalną
Vasarą Klaipėdoje numatyta Richardo Wagnerio operos „Skrajojantis olandas“ premjera.
„Džiaugiuosi, kad šiam pastatymui vadovaus garsus dirigentas Modestas Pitrėnas. Man bus didelė garbė jam asistuoti rengiant tokį sudėtingą veikalą.
„Skrajojančio olando“ muzika labai tiršta, su ištisiniu vystymu. Orkestrantams prireiks meistrystės. Muzikinis teatras su šiuo veikalu kops į aukštą kalną. Gal net bėgte“, – šypsojosi maestro.
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro dirigentu T.Ambrozaitis pradėjo dirbti 2016-aisiais. Po metų buvo paskirtas šio teatro vyriausiuoju dirigentu.
2017 m. apdovanotas Karalienės Luizės medaliu už nuopelnus Klaipėdos miesto švietimui ir kultūrai.