Tadas Girininkas iš slogios Vokietijos tikrovės nėrė į šveicarišką rojų

2019 m. gruodžio 31 d. 09:06
Vieną populiariausių Lietuvos bosų Tadą Girininką likimas nubloškė iš Vokietijos į Šveicarijos teatrą, kuriame dirba garsus tautietis.
Daugiau nuotraukų (5)
Tai tik malonus sutapimas, kad Sankt Galeno operos teatre vienu metu atsidūrė operos solistas Tadas Girininkas ir dirigentas Modestas Pitrėnas. Tenykštėje scenoje jie dar nesusitiko.
„Ateityje turbūt nuveiksime ką nors drauge – viskas prieš akis“, – kalbėjo 37 metų dainininkas.
M.Pitrėnas nuo praėjusio sezono vadovauja Sankt Galeno teatro simfoniniam orkestrui, o T.Girininkas nuo šio rudens dainuoja šiame Šveicarijos teatre Mefistofelį Charles’io Gounod operoje „Faustas“. Jis pasirašė sutartį 16-ai „Fausto“ spektaklių ir jau pakviestas čia į naują darbą.
Tadas visą sezoną dirbo Niurnbergo operos teatre Vokietijoje, bet ryžosi jį palikti dėl perspektyvų Sankt Galene.
Nudžiugino gerbėjus Lietuvoje
T.Girininkas visada norėjo dirbti svetur, atkakliai važinėjo į užsienio perklausas, nors namie pasiūlymų nestokojo.
2014-aisiais Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) spektaklyje jį pastebėjo ir ėmė globoti danų agentai. Netrukus jis debiutavo Švedijos festivalyje, Danijoje dainavo Antonino Dvorako „Requiem“, pasirodė garsiame Liucernos festivalyje Šveicarijoje, o pernai vasarą pasirašė sutartį su Niurnbergo operos teatru.
Dar platesni kūrybos horizontai solistui atsivėrė po pasirodymo operoje „Žydė“ Vokietijos mieste Konstance. Čia jį išgirdo Sankt Galeno teatro vadovas ir iškart po premjeros pasiūlė sutartį.
„Dabar galiu daugiau laiko praleisti su šeima, jos labai pasiilgau“, – džiaugėsi Tadas, pastaruoju metu dažniau primenantis save ir gerbėjams gimtinėje.
Neseniai jis pirmą kartą atliko boso partiją Johanno Sebastiano Bacho mišiose h-moll su Gintaro Rinkevičiaus diriguojamu Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru bei Kauno choru Vilniuje ir Kaune, o prieš kelias dienas surengė solinį koncertą sostinės „White Piano Hall“.
Šiandien solistas dainuos Nijolės Sinkevičiūtės „Magnificat“ pasaulinėje premjeroje Šiaulių katedroje.
Slogūs įspūdžiai išblėso
Dirbdamas Vokietijoje T.Girininkas kartais 6–7 savaites nematydavo šeimos – sutartis neleisdavo ištrūkti namo rengiant vaidmenis premjerose.
Niurnberge jis planavo įsikurti su žmona ir trimis vaikais, bet tai pasirodė sunkiau, negu tikėjosi, – buvo sudėtinga susirasti tinkamą gyvenamąjį būstą. Pasak Tado, jų trūksta greičiausiai dėl imigrantų antplūdžio – jiems siekiama sudaryti palankias socialines sąlygas.
Kurtis Vokietijoje lietuvio neskatino ir Niurnbergo gatvėse tykantys pavojai. Vienas Tado kolega, užpuolikų nublokštas nuo dviračio, du mėnesius negalėjo dainuoti dėl traumų, panašiai nukentėjo orkestro muzikantas.
„Man pavyko išvengti tokio susidūrimo – spėjau pasukti dviračio vairą“, – prisiminė dainininkas.
Tačiau slogūs įspūdžiai galiausiai išblėso ir Niurnbergą artistas šiandien mini tik geruoju.
„Ten įgijau daug naudingos patirties, sukūriau naujų vaidmenų. Man teko dirbti ir su teatro vyriausiąja dirigente Joana Mallwitz, kurią žurnalas „Opernglass“ išrinko šalies Metų dirigente.
Pramokau vokiečių kalbos, nors teatre puikiausiai galėjau bendrauti ir angliškai. Darbo atmosfera buvo nuostabi. Tačiau dabartinė sutartis yra geresnė, todėl ją ir pasirinkau“, – pasakojo T.Girininkas.
Pirmyn veda didelės svajonės
Solistas jau spėjo pajusti, kad Sankt Galeno teatro galimybės – kur kas didesnės už Niurnbergo. Šveicarai kviečiasi aukščiausio lygio dainininkus ir muzikantus, rinktiniai solistai dainuoja ir „Fauste“, o atmosfera teatre – tokia pat šilta ir įkvepianti.
Tiesa, išlaviruoti tarp profesinių ir šeimos poreikių Tadui ir dabar nelengva, mat vyriausias jo sūnus jau lanko mokyklą, dainuoja „Ąžuoliuko“ chore Lietuvoje.
„Visiems pajudėti į Šveicariją sunkoka, gal per būsimus „Fausto“ spektaklius pavyks. Neturint šeimos, vaikų daryti karjerą užsienyje kur kas paprasčiau negu auginant tris vaikus kaip man. Tačiau dabar, kai manęs jau nevaržo etatinio artisto pareigos, galiu dažniau matytis su šeima.
Labai ją branginu. Ilgi išsiskyrimai – mums didelis išbandymas, stipriai veikia mane emociškai“, – neslėpė dainininkas.
Tačiau jis nenustojo važinėti į perklausas kituose teatruose. „Mano svajonės ir lūkesčiai – didžiuliai. Sankt Galenas nėra mano paskutinė stotelė“, – įsitikinęs T.Girininkas.
Po Naujųjų jo laukia daug pasirodymų ir Lietuvoje, tarp jų – „Bohemos“, „Ernani“ spektakliuose bei Gaetano Donizetti operos „Ana Bolena“ premjeroje LNOBT, taip pat debiutas Krokuvoje su Krokuvos filharmonijos orkestru.
Įkvėpė baroko genijus
Šį vakarą (pradžia 19 val.) Šiaulių katedroje T.Girininkas pasirodys tradiciniame Naujųjų metų koncerte, kurį rengia Šiaulių valstybinis kamerinis choras „Polifonija“. Vakaras vainikuos šio kolektyvo 45-uosius kūrybinės veiklos metus.
Koncerte skambėsiančią naują didelės formos kompoziciją „Magnificat“ lotynišku liturginiu tekstu kompozitorė N.Sinkevičiūtė dedikavo „Polifonijai“, kurios repertuare yra daug sudėtingų opusų.
Šiam kūriniui autorę įkvėpė garsusis J.S.Bacho „Magnificat“. Tačiau, atlikėjų teigimu, N.Sinkevičiūtės kūrybai būdingas lietuviškas koloritas ženklina ir jos naujausią opusą.
Greta T.Girininko premjeroje solo partiją atliks Klaipėdos muzikinio teatro solistė R.Petrauskaitė (sopranas). Chorui talkins Klaipėdos pučiamųjų kvintetas, diriguos T.Ambrozaitis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.