Lietuvių tenoras įrašė į garsiausio teatro istoriją savo antrą pagrindinį vaidmenį

2019 m. gruodžio 21 d. 10:20
Dainininkas Vaidas Vyšniauskas į Niujorko „Metropolitan Opera“ istoriją įrašė savo antrąjį pagrindinį vaidmenį – po biblinio Samsono sukūrė pamišėlį Germaną „Pikų damoje“.
Daugiau nuotraukų (7)
„Po praėjusio sezono išbandymų Niujorke, debiuto „Samsone ir Daliloje“ euforijos dabar ten jaučiausi ramiau, tarsi prisijaukinau „Metropolitan Opera“ sceną. Šiame teatre labai gera“, – po pasirodymo garsiojo teatro „Pikų damoje“ kalbėjo 48 metų V.Vyšniauskas, operos pasaulyje žinomas kaip Kristianas Benediktas.
Trečiadienį solistas „Metropolitan Opera“ padainavo savo pirmąjį Germaną Vasilijaus Petrenkos diriguojamame spektaklyje tarp rusų operos žvaigždžių Larisos Diadkovos (Grafienė), Igorio Golovatenkos (Jeleckis), Aleksejaus Markovo (Tomskis), kurioms Piotro Čaikovskio muzika įaugusi į kraują. Tik Germano mylimąją Lizą įkūnijo teatro debiutantė norvegė Lise Davidsen.
Palaikyti lietuvių tenoro į Niujorką atvyko tautiečių iš Čikagos ir Naujojo Džersio. Solistą su sėkmingu nauju darbu pasveikino „Metropolitan Opera“ generalinis vadybininkas Peteris Gelbas, vadovaujantis šiam teatrui jau 13 metų ir neseniai palaimintas tęsti šias pareigas iki 2027-ųjų.
Repeticija – Vilniuje
Naujajam išbandymui operos Mekoje V.Vyšniauskas pasirengė ne prasčiau už savo scenos partnerius, su kuriais jau buvo dainavęs Maskvos Didžiajame ir Sankt Peterburgo Marijos teatruose.
Germanas jo repertuare – jau treji metai, dainuotas Liucernoje (Šveicarija), Vengrijos nacionalinėje operoje, Rimo Tumino spektaklyje Maskvoje. Tačiau bene labiausiai solistui pravertė praėjusio sezono patirtis „Vilnius City Opera“ (VCO) spektakliuose, kuriuos režisavo Dalia Ibelhauptaitė.
Vaidas rizikingai įšoko į vieną efektingiausių „bohemiečių“ projektų neatvykus užsienio žvaigždei būtent dėl sutarties Niujorko teatre.
Artistui rūpėjo iš pagrindų pasikartoti partiją, nors tuo pat metu jis rengėsi Roberto Wilsono režisuojamai „Turandot“ premjerai. D.Ibelhauptaitė garsėja gebėjimu išnarstyti vaidmenis po siūlelį.
Režisierė juokavo ramia širdimi išleidusi solistą į Niujorką, nes jis dirbo neskaičiuodamas valandų – būtent Vilniuje sudėliojęs savo vaidmens draminius ir muzikinius akcentus. „Džiaugiuosi, kad tapome svarbios pasaulio operos grandinės dalele“, – didžiavosi Dalia.
Tapo garsiojo tenoro įpėdiniu
„Paskutinė mano „Pikų dama“ buvo kur kas paprastesnė, tradiciškesnė negu VCO spektaklis. Su Dalia kruopščiai išanalizavome Germano psichologiją, o Niujorke režisūra apsiribojo režisieriaus asistento nurodymais, kaip judėti scenoje“, – pasakojo tenoras.
Tai nė kiek nestebina, mat šis „Pikų damos“ pastatymas „Metropolitan Opera“ rampos šviesas išvydo daugiau kaip prieš du dešimtmečius, o pastarąjį kartą buvo rodomas prieš aštuonerius metus. Vienas pirmųjų jo Germanų buvo Placido Domingo.
Vaidas patikino, kad neįmantri jo režisūra nepalengvino paties vaidmens. „Germanas – tai rusiškasis Otelas, puikios vokalinės technikos, spalvų, vaidybos, dvasinių jėgų ir koncentracijos reikalaujanti partija.
Ir įdirbis šiuo atveju nelengvina užduočių, kaip laikui bėgant nelengvėja sportininko kilnojama štanga. Repetavau kiekvieną dieną, išskyrus savaitgalius“, – pasakojo solistas.
Laukia darbai Lietuvoje
Niujorke dainininkas praleido beveik du mėnesius, tad intensyviai rengėsi su geriausiais vokalo pedagogais ir kitiems artėjantiems darbams.
Iškart po Naujųjų metų Vaido laukia pagrindinis vaidmuo Bilbao teatro Ispanijoje „Skrajojančiame olande“, vėliau – „Turandot“ ir „Ernani“ spektakliai Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre. Galbūt jį išgirsime ir kovą į sceną grįžtančioje VCO „Pikų damoje“.
Artistui atrodo nuodėmė nepasinaudoti palankiomis sąlygomis mokytis.
Jo legendinis pedagogas italų tenoras Gianfranco Cecchele, dešimt metų lydėjęs į karjeros viršūnę, pernai iškeliavo anapilin, tad Vaidas nelaukia gerų pasiūlymų sudėjęs rankų – kad ir kur būtų, stengiasi semtis patirties.
Tačiau Kalėdos – ir jam poilsio metas. „Ačiū Dievui, kol kas man pavyksta gražiausias metų šventes sutikti namie su artimiausiais žmonėmis.
Jau rytoj skrisiu iš Niujorko namo švęsti“, – džiaugėsi dainininkas.
Vieno vaidmens atlikėjo titulas negresia
V.Vyšniauskas debiutavo „Metropolitan Opera“ teatre šių metų kovo 28 d. amerikiečio D.Tresnjako režisuotoje, brito M.Eldero diriguojamoje C.Saint-Saenso operoje „Samsonas ir Dalila“ biblinio galiūno Samsono vaidmeniu.
Lietuvio vardas užsienio žiniasklaidos antraštes apskriejo dar prieš pusmetį, mat jam teko gelbėti „Samsono ir Dalilos“ premjerą rudenį staiga sunegalavus prancūzų operos žvaigždei R.Alagnai. Vaidmenį repetavęs kaip jo dubleris V.Vyšniauskas sėkmingai pakeitė garsenybę trečiajame operos veiksme.
Tenorui Niujorke teko laimė dainuoti su vienomis ryškiausių Dalilos vaidmens atlikėjų: rudenį – su latvių primadona E.Garanča, pavasarį – su gruzine A.Rachvelišvili. Anuomet V.Vyšniauską pristatęs „Opera Wire“ pavadino jį viena kylančių operos žvaigždžių.
Artistas tikisi padainuoti „Metropolitan Opera“ scenoje ir Otelą, jau įkūnytą daugiau kaip 100 kartų daugybėje pasaulio teatrų.
Otelas, Samsonas ir Germanas – kol kas ryškiausi V.Vyšniausko vaidmenys. Tačiau jis nestokoja ir kitų pasiūlymų. Praėjusį sezoną solistas užbaigė Kalafo vaidmeniu (G.Puccini „Turandot“) garsiajame Buenos Airių „Colon“ teatre, o šį pradėjo Don Alvaro vaidmeniu (G.Verdi „Likimo galia“) Lisabonos operoje (Portugalija).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.