Tikėdamiesi, jog ausį glostantys garsai toliau nesustos, „Vilnius City Opera“ kūrėjai skelbia du išskirtinius pasirodymus artėjančiais metais: į maestro Gintaro Rinkevičiaus ir Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro namus – Vilniaus kongresų rūmus – grįžta publikos numylėtinis „Faustas“ su Edgaru Montvidu ir Almu Švilpa priešakyje, bei dar šviežumu alsuojanti „Pikų dama“.
„Mane visuomet traukė realaus ir mistinio pasaulio sąveika, slaptos žmogaus pasąmonės fantazijos ir ribinė situacija, kurioje neapčiuopiamas troškimas aptemdo akis taip, jog tampa žiauria tikrove.
„Pikų damoje“ šis emocijų ir galimybių spektras yra tiesiog neribotas, todėl paskutinė mūsų premjera emociškai sugrąžino į geriausius „bohemiečių“ laikus, kai dirbdavome dieną naktį, kurdami savo pasaulį. Kažkuria prasme tai buvo pirmosios kūrybinės komandos sugrįžimas, su kuria ir stačiau pirmąjį spektaklį Lietuvoje“, – atrodo, visiškai neseniai praūžusios premjeros dvasia dalijosi režisierė Dalia Ibelhauptaitė.
Jos minėtoje kūrybinėje komandoje sutinkame ir vieną ryškiausių, pasaulyje pripažintų šviesų dailininkų Peterį Mumfordą, po penkerių metų pertraukos dar didingesne fantazija stebinantį kostiumų dizainerį Juozą Statkevičių ir prie jų prisijungusį taip pat ne pirmą kartą su VCO bendradarbiaujantį videomenininką Rimą Sakalauską, siurrealistinėmis projekcijomi padėjusį kurti emocijomis kunkuliuojančią erdvę.
„Pikų damos“ pastatymas savyje sutelkė itin didelį energijos užtaisą. Į spektaklį po pasaulinio triumfo su vulkaniška jėga grįžo Asmik Grigorian, išbandžiusi jame naujas Lizos vaidmens, kurį po poros metų atliks Paryžiaus operoje, spalvas.
Kostas Smoriginas tarp repeticijų dar spėjo sudainuoti Tomskį Maskvos Didžiajame teatre, o Vaidas Vyšniauskas (Kristian Benedikt) atidavė visą save gludindamas Germano vaidmenį, kurį ką tik atliko Niujorko „Metropolitan Opera“ scenoje.
„Net mūsų primadoną Ireną Milkevičiūtę pavyko įkalbėti Grafienės vaidmeniui! Ir ji buvo tiesiog pritrenkianti – dar niekada jos nematėme tokiame tamsiame amplua. Ir visa tai – Vilniuje! Nesvarbu, kad aptriušusioje, su kyšančiais iš grindų vinimis salėje, ant remonto ribos balansuojančiuose ir byrančiuose Kongresų rūmuose...
Aš pati sumušiau savo asmeninį rekordą ir prieš pat premjerą repetavau 18 valandų be pertraukos! Tad kokybė buvo tokia, jog materiali aplinka išgaravo vos Gintarui Rinkevičiui mostelėjus batuta“, – prisiminė režisierė,
Anot jos, būtent ši premjera buvo ir yra kiekvieno atskirai ir visų „bohemiečių“ kartu sukurta sėkmė, į kurią buvo sunešta visa, kas sukaupta geriausia per trylika gyvavimo metų, kovojant su nepritekliumi, laiko ir finansų stoka.
„Visus trylika metų buvome ir esame Lietuvos operos Alternatyva. Šie metai mums buvo sėkmingiausi pripažinimu užsienyje, bet iš esmės tai ir yra šio didelio darbo ir dešimtmečio investicijos rezultatas“, – didžiavosi D.Ibelhauptaitė.
„Pikų dama“ – tai kūrinys apie žmogaus sumaterialėjimą, grobuoniškumą, savanaudiškumą, žavėjimąsi pinigais ir pozicija visuomenėje, dėl to parduodant meilę, sielą ir jausmus... Toks velnio sandorio motyvas tęsia „Fausto“ temą apie žmogaus gyvenimo pasirinkimą ir pasekmes.
Į balandžio mėnesio spektaklius grįžta premjerinė solistų sudėtis: garsiausias pasaulio sales 2019 metais su koncertiniu turu apkeliavęs Edgaras Montvidas, Berlyno operos žiūrovus savo Mefistofeliu pritrenkęs Almas Švilpa, dešimtmetį Vokietijoje praleidęs Laimonas Pautienius ir įtaigioji Ieva Prudnikovaitė.
Nors švenčių metu laukiame stebuklų, svarbu prisiminti, jog visi jie gyvenime yra kuriami darbu ir didžiuliu atsidavimu. Būtent tokių pastangų dėka gimsta VCO magija, apimanti ir blizgų fasadą, ir jo tamsiausią vidų, gražiausius kostiumus ir po jais slypinčius pagundų suviliotus daugiabriaunius personažus, kuriuos meistriškai kuria geriausi Lietuvos ir pasaulio solistai, dizaineriai, dailininkai ir, žinoma, muzikantai.
VCO tiki, jog klasikinė kultūra yra ta erdvė, kurioje su žiūrovu verta bendrauti itin prasmingomis ir naudingomis temomis, drąsiai verčiant vieniems kitus mąstyti apie šių dienų aktualijas, nepamirštant, jog visose iš jų slypi kūrybos stebuklo dalis.