Scenoje - baritonų dvikova
Spalio 10-ąją uostamiesčio scenoje Don Žuano partiją atliks kviestinis baritonas Ž.Galinis, jau žinomas sostinės publikai iš Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro pastatymų "Don Karlas“, „Kapulečiai ir Montekiai“, „Penki Merės stebuklai“, „Post futurum“, „Kandidas“ ir kitų.
Don Žuano vaidmuo Ž.Galiniui nėra naujas, o štai KVMT solistas M.Rojus šią partiją spalio 11-ąją atliks pirmą kartą. Dainininkas, kurio balso diapazonas lyginamas su Placido Domingo, jau du kartus nominuotas „Auksiniam scenos kryžiui“: pernai už Herkaus Manto vaidmenį Giedriaus Kuprevičiaus operoje „Prūsai“, o prieš dešimtmetį - už Kunigaikščio Ibsheimo Gindelbacho vaidmenį Johanno Strausso operetėje „Vienos kraujas“.
Tiesa, šie garbingi apdovanojimas balsingąjį tenoru ir baritonu galinti dainuoti žemaitį M.Rojų iki šiol aplenkdavo. Gal Don Žuano vaidmuo bus lemtingas solisto karjerai?
Don Žuano tarno Leporelo vaidmuo atiteks premjeriniuose spektakliuose puikiai pasirodžiusiam solistui Igoriui Bakanui - Klaipėdoje karjerą pradėjusiam baritonui. Jis Lietuvą garsina ir užsienio scenose – pelnė klausytojų palankumą ne tik Vakarų Europoje, bet ir užtlantėje - Los Andžele.
„Don Žuano tarno vaidmuo I.Bakanui nepaprastai tiko, solistui jį kurti sekėsi natūraliai ir lengvai. Jo Leporelą drįsčiau pavadinti genialiai komišku, tuo „tamsiuoju arkliuku“, suteikusiu pastatymui ryškių, kartais net kiek prieštaringų spalvų“, - pastebi muzikologė Rasa Murauskaitė.
Pasirodys ir kiti debiutantai
Žavingąją Doną Aną, neskubančia tikėti meiliais Don Žuano žodeliais, uostamiesčio scenoje įkūnys sopranas Agnė Stančikaitė. Jos pasirodymą premjeriniuose spektakliuose irgi palankiai įvertino muzikologai. LNOBT scenoje solistė yra dainavusi operose „Bohema“, „Post futurum“, „Turandot“.
Donos Anos sužadėtiniu Don Otavijumi taps Tadas Jakas, o meilikautojo paliktos Donos Elvyros partiją atliks KVMT solistė Beata Ignatavičiūtė. Ji, anot muzikologės Beatos Baublinskienės, „paliko puikų įspūdį gražiu mocartišku vokalu, natūralia ir gyva vaidyba“ .
Į nuotakos apgaudinėjamą Mazetą persikūnys artistiškumu, išskirtiniu balsu garsėjantis Kšištofas Bondarenko, jo žmonelės Cerlinos partiją pirmą kartą atliks ilgametė KVMT solistė Rasa Ulteravičiūtė. Grėsmingojo Komandoro vaidmuo patikėtas Valdui Kazlauskui.
Spalio 11-osios vakarą žiūrovai Žvejų rūmų scenoje išvys kitą Doną Aną - KVMT primadoną Ritą Petrauskaitę. Dona Elvyra – solistė Gabrielė Kuzmickaitė, Komandoras – Vilius Trakys.
Sugrįž Zalcburgo ambasadorius
Diriguoti „Don Žuano“ į Klaipėdą sugrįžta šio pastatymo muzikos vadovas, žymus austrų dirigentas Josefas Wallnigas. 1980 metais jis tapo „Mozarteum“ universiteto profesoriumi, o 2006 metais Zalcburge įkūrė Mozarto operų institutą (MOI).
J.Wallnigas pelnė Austrijos, Zalcburgo ir W.A. Mozarto muzikos ambasadoriaus titulą - keliaudamas po įvairias pasaulį šalis veda šio kompozitoriaus muzikos interpretatorių meistriškumo kursus.
„Don Žuano“ pastatymą Klaipėdoje režisavo J.Vaitkus, scenografiją sukūrė Gintaras Makarevičius, ryškiais stilizuotais atlikėjų kostiumais pasirūpino dailininkė Sandra Straukaitė.
Žiūrovai šiltai pasveikino premjerą. Jos sėkmė – ne atsitiktinumas, pasak recenzentų, viską lėmė puikiai parinkta atlikėjų komanda, įveikusi gana aukštai pakeltą operos meno profesionalumo kartelę.
„Tai dar vienas įspūdingas maestro J.Wallnigo darbas. Jo santūri energija, filigraninė dirigavimo technika, W.A. Mozarto muzikos pojūtis užbūrė ne tiktai publiką, bet ir orkestrą, grojusį pakylėtai, tarsi įgavusį antrąjį kvėpavimą“, – po „Don Žuano“ premjeros reziumavo muzikologė profesorė Daiva Kšanienė.
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro pranešimas