Didžiausi Italijos dienraščiai rašė, kad sopranas iš Lietuvos ledinėmis akimis tiesiog pakerėjo publiką, liaupsino lietuvės talentą ir žavėjosi drąsa vaidinti beveik be drabužių.
Solistei lenkėsi „ La Scala“
Geriausia 2018-ųjų operos soliste išrinkta A.Grigorian, vos įžengusį į kiekvieno operos solisto svajonių sceną – Milano „La Scala“ teatrą – užbūrė visus.
„Tikrovė tokia, kad „La Scala“ teatre visi ją jau įsimylėjo, apžavėti jos žydrų ledinių akių, dailių raudonų lūpų, kurios pasirinktos spektaklio plakatui, jos darbštumo. Režisierius Grahamas Vickas, su kuriuo repetuoja pastarąsias dienas, sako, yra labai patenkintas ja – kaip soliste ir kaip aktore.
Spektaklyje viskas kiek sudėtingiau, tačiau ir čia ji, vaidindama gundančiąją Marietą, pavergia širdis: seksuali, dažnai pusnuogė ar tik su trumpais naktinukais, kurie jai puikiai tinka, pribloškianti net tuomet, kai šoka“, – taip apie lietuvių sopraną rašė vienas pagrindinių Italijos dienraščių „La Repubblica“.
Primindami, kad būtent lietuvei neseniai buvo įteiktas garbingas „ Opera Awards“ apdovanojimas už geriausią moterišką balsą, italų žurnalistai tikino, kad austrų kompozitoriaus Ericho Wolfgango Korngoldo operoje „Miręs miestas“ („Die tote Stadt“), kuri pirmą kartą rodoma „La Scala“ scenoje, A.Grigorian buvo tiesiog nuostabi. Esą sudėtingą žaviosios aktorės-šokėjos Marietos vaidmenį ji interpretavo stulbinamai telentingai ne tik kaip solistė, bet kaip ir aktorė.
A.Grigorian šiam vaidmeniui ruošėsi itin atsakingai, nes scenoje turėjo ne tik dainuoti, bet ir šokti, taip pat išmokti sudėtingą partiją su šnekamuoju vokišku tekstu.
„Lietuvė – iš Vilniaus, kuriame gyvena ir kur visiškai jaunutė susilaukė sūnaus, kuriam jau 17-a, kur gimė jos ir dabartinio vyro rusų režisieriaus Vasilijaus Barkchatovo dukra – jai šiuo metu treji. A.Grigorian operos pasaulyje šiuo metu yra vienas geidžiamiausių sopranų – talentinga ir graži“, – pagyrų solistei už sukurtą stiprų vaidmenį negailėjo „La Repubblica“ žurnalistė Anna Bandettini.
Žavėjosi talentu ir drąsa
„Dvylika minučių trukusiais plojimais ir stovinčios publikos ovacijomis – taip baigėsi „ Die tote Stadt“, 1920-aisiais parašytos operos, kuri iki šiol nebuvo rodyta „La Scala“ scenoje, premjera“, – rašė naujienų agentūra ANSA.
„Marieta – nepamirštama ir aplodismentais ypač šlovinta A.Grigorian šoka ir dainuoja dėvėdama tik liemenėlę ir beveik nieko daugiau“, – lietuvės drąsa ir talentu stebėjosi italų žurnalistai.
„Kuo daugiau rūbų vilkiu scenoje, tuo mažesnė jaučiuosi. Kuo mažiau kostiumų – tuo geriau“, – solistės nuomonę apie kostiumus citavo „La Repubblica“.
„A.Grigorian gali pasitikėti savo užburiančiu balsu, ji užtikrinta pačiuose sunkiausiuose epizoduose ir visiškai nevaržomai meistriška scenoje. Jos kuriama Marieta tobulai įkūnija femme fatale, gundančią panterą, striptizo šokėją ir net įsimylėjusią moterį“, – rašė apie muzikos naujienas informuojatis portalas „Giornale della musica“ („Muzikos žurnalas“) .
Interviu su A.Grigorian rodė ir Italijos valstybinis transliuotojas RAI.
„Aplodismentai, ovacijos ir autografų laukiančių gerbėjų antplūdis – „ La Scala“ teatre gimė žvaigždė. Tai 38-erių lietuvė A.Grigorian, prieš kelias savaites laimėjusi geriausio moteriško operos balso apdovanojimą“, – rodydami autografus dalijančią ir besišypsančią lietuvę pasakojo RAI žurnalistai.
„La Scala“ – tėvų pažinties vieta
Duodama interviu lietuvė itališkai prisipažino: „Esu „La Scala“ teatro dukra.“ Būtent šiame prestižiniame Milano operos teatre atvykę į stažuotę susipažino jos tėvai operos solistai Irena Milkevičiūtė ir armėnas Gehamas Grigorianas. Vėliau angliškai A.Grigorian prisipažino, kad būtent dėl šios priežasties galimybė dainuoti „La Scala“ rampų šviesoje jai sukelia išskirtinius jausmus.
„Tai man dovanoja dideles ir gražias emocijas, bet sykiu nelengva būti šioje scenoje. Mano tėvai dainavo čia – tai yra ir labai svarbi asmeninė istorija. Viduje aš vis dar esu ta pati maža mergaitė, nors pasaulis sako, kad esu didelė ir mane apdovanojo „Oskarais“. Tačiau viena, ką tikrai žinau, – turiu dar daug ir labai daug mokytis“, – italams kalbėjo lietuvė.
Dienraščiui „La Repubblica“ ji prisipažino viską daranti savo tėvo atminimui: „Viskas, ką darau savo profesiniame kelyje, darau dėl savo tėvo. Gyvenime niekada neturėjau ambicijų dainuoti „Met“, „Scala“, „Covent“ teatrų scenose, nes juose lankiausi dar su tėvais, kai keliaudavome kartu. Bet kai mirė tėvas, man tapo labai svarbu pasirodyti šiuose teatruose, nes taip galiu būti toje scenoje, kurioje dainavo jis, sutikti žmonių, kurie jį prisimena.“
Po įspūdingo debiuto A.Grigorian gyrė ir kitų šalių žiniasklaida, tarp jų – „Financial Times“. Didžiulio pripažinimo sulaukusią premjerą tiesiogiai transliavo Italijo radijas RAI. Jos įrašą išgirs ir kitos šalys, tačiau ne Lietuva. Milano „La Scala“ scenoje opera bus rodoma iki birželio 17 dienos.