W.A.Mozarto „Don Žuanas“ – dviejų veiksmų komiška psichologinė opera, jau trečią šimtmetį nesitraukianti nuo garsiausių pasaulio scenų. Jos pastatymo Klaipėdoje ėmėsi garsių kūrėjų komanda: dirigentas iš Austrijos Josefas Wallnigas, režisierius Jonas Vaitkus, scenografas Gintaras Makarevičius ir kostiumų dailininkė Sandra Straukaitė.
Kaip teigė Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė, turėti „Don Žuaną“ savo repertuare – kiekvieno muzikinio teatro garbės reikalas: „Ši W.A.Mozarto opera leidžia įvertinti kiekvienos trupės profesionalumo lygį. Mūsų trupei atrodo simboliška „Don Žuaną“ publikai pristatyti laukiant būsimojo Muzikinio teatro pastato: juk būtent gegužę prieš 150 metų buvo atidaryti Vienos valstybinės operos rūmai.“
Teatro vyriausiasis dirigentas Tomas Ambrozaitis pabrėžė, kad artėjanti premjera – ir iššūkis, ir šventė tuo pat metu, ypač kai pastatymo imasi tokia garsi kūrėjų komanda: „W.A.Mozarto muzika teatro orkestrui – tarsi rentgenas. Režisierius kuria dramą scenoje, o orkestras kuria dramą muzikoje. Tad žiūrovų laukia išties įstabus reginys.“
Iš Austrijos pakviestas dirigentas statytojas J.Wallnigas teigė, kad W.A.Mozartas – didžioji jo gyvenimo meilė.
„Savo kūriniuose jis naudojo tas pačias priemones, kaip ir kiti jo meto kompozitoriai, bet tai, kaip nuostabiai jis elgiasi su kompozicijos medžiaga, ką sugeba iš jos padaryti, yra iš principo analizei nepasiduodantis stebuklas. Ir ačiū Dievui, kad nepasiduodantis: kiekvienas susitikimas su W.A.Mozarto muzika mane pripildo neįsivaizduojamos nuostabos, gilios pagarbos ir nuolankumo. W.A.Mozartas laimina mus visus, o statyti „Don Žuaną“ – tai tarsi iš natų atkurti kriminalinį romaną“, – juokavo svečias.
J.Wallnigas yra Zalcburgo „Mozarteum“ universiteto profesorius, 2006 m. Zalcburge įkūręs W.A.Mozarto operų institutą (MOI), kuris iškovojo pasaulio muzikų autoritetą. Ne veltui dirigentas laikomas W.A.Mozarto muzikos ambasadoriumi: keliaudamas po pasaulį, įvairiose šalyse jis veda šio kompozitoriaus muzikos interpretavimo meistriškumo kursus.
Režisierius J.Vaitkus pabrėžė, kad W.A.Mozarto muzika tik atrodo paprasta, tačiau reikia įdėti daug viso kolektyvo pastangų norint ją tinkamai pateikti. Kostiumų dailininkė S.Straukaitė nelinkusi daug pasakoti apie savo kuriamus kostiumus: esą juos tiesiog būtina išvysti.
„Operos „Don Žuanas“ kostiumai – tai jokių taisyklių nepaisantis fantazijos skrydis. Tuo jis ir žavus“, – pridūrė garsi rūbų dizainerė.
Jai antrino scenografas G.Makarevičius, įsitikinęs, kad nusakyti operos scenografijos neįmanoma.
„Man didelė garbė ir laimė dirbti su šia garsia komanda. Statyti W.A.Mozarto operą – tai šventė“, – apibendrino jis.
„Don Žuanas“ – nepranoktas W.A.Mozarto muzikos šedevras. Net jei genialusis kompozitorius nieko daugiau nebūtų sukūręs, vien dėl šios operos jis būtų pelnęs nemirtingą šlovę. Anot žymaus vokiečių rašytojo, kompozitoriaus ir dailininko Ernsto Theodoro Amadeus Hoffmano, W.A.Mozarto „Don Žuanas“ yra „operų opera“.
Don Žuanas – amžinas beprotiškos narsos, kunkuliuojančios energijos, nenugalimo optimizmo ir meilės gyvenimui įsikūnijimas. Tačiau jo egoizmas, panieka garbės ir moralės įstatymams tampa nelaimių šaltiniu visiems, kad ir ką sutiktų savo gyvenimo kelyje. Tai stipri asmenybė, pripažįstanti tik savo pasirinktas taisykles.
Operos muzika taikliai perteikia ir kitų personažų charakterius: niekuo gyvenime nebesistebinčio Leporelo, dorovingosios aristokratės Anos, kerštingos paliktos meilužės Elvyros, komiškos valstiečių porelės – Cerlinos ir Mazeto. Nerimstantis Don Žuano personažas visus juos įsuka į meilės aistrų kupiną siužetą.