Prie Lietuvos operos primadonos Violetos Urmanos virsmų prisidėjo ir Placido Domingo

2019 m. vasario 15 d. 09:14
Šeštadienį pirmąkart Lietuvoje koncertuos operos karalius Placido Domingo.  Kartu su juo žiūrovai išgirs operos žvaigždes – sopraną Aną Marią Martinez ir Lietuvos operos primadoną Violeta Urmaną.
Daugiau nuotraukų (4)
Išskirtinis Placido Domingo (78 m.) koncertas su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru vasario 16-ąją įvyks „Žalgirio“ arenoje Kaune.
Diriguos ispanų dirigentas Jordi Bernacer, nuo 2015 m. vadovaujantis San Francisko operos orkestrui, bendradarbiaujantis su garsiausiais orkestrais ir chorais, dažnai kviečiamas koncertuoti žymiausiose
pasaulio muzikos salėse.
Bendradarbiauja ketvirtį amžiaus
„Koncertuoti su P.Domingo Lietuvoje ir dar vasario 16-ąją – didžiulis džiaugsmas.  Jis – tikras muzikos fenomenas, operos karalius: dirigentas, teatrų vadovas, visapusiškas muzikantas ir visapusiška asmenybė, nepaprastai laukiama visame pasaulyje.
Visur, kur tik pasirodo, P.Domingo pritraukia milžinišką publikos dėmesį“, – žavėjosi savo ilgamečiu scenos partneriu lietuvių primadona V.Urmana.
Legendinis artistas neįsivaizdavo savo iškilmingo koncerto Kauno arenoje be jos.
V.Urmanos ir P.Domingo kūrybinė draugystė tęsiasi jau beveik ketvirtį amžiaus.  Solistai susipažino 1994-aisiais Milano teatre „La Scala“, kai Violeta ten debiutavo Richardo Wagnerio operoje „Valkirija“.  Po to jie daug sykių drauge dainavo „Parsifalyje“.
V.Urmanai debiutuojant Niujorko „Metropolitan Opera“ 2001-aisiais, P.Domingo taip pat buvo šalia :  jiedu įkūnijo pagrindinius „Parsifalio“ herojus, o vėliau pakartojo savo sėkmę šioje R.Wagnerio operoje Vienoje, Barselonoje, nusifilmavo juostoje „Šventojo Gralio beieškant“ („The search of the Holy Grail“).
„Mus sieja ir tai, kad abu pakeitėme balso kategorijas.  Placido perėjo iš tenoro repertuaro į baritono, o aš – iš mecosoprano į soprano ir vėl atgal.  Visada sakau:  gerai, kai gali rinktis“, – pasakojo V.Urmana.
Ji – viena iš nedaugelio pasaulio solisčių, dainavusių tiek vokišką, tiek itališką operos repertuarą ir sopranu, ir mecosopranu.
Per išbandymus buvo greta
P.Domingo prisidėjo prie Violetos virsmų. 2000-aisiais jis pasiūlė lietuvei įrašyti Amilcare Ponchielli operos „La Gioconda“ pagrindinę soprano partiją, kai lietuvė dar tik rengėsi atsisveikinti su
mecosoprano amplua.
„Jo intuicija – tobula.  Džokonda tapo viena mylimiausių mano partijų. Vėliau ją sėkmingai dainavau Niujorke, Madride, Londone ir kitur.  Su Placido esame įrašę ir ištraukas iš R.Wagnerio operų bei kompaktinį diską „Puccini rediscovered“, – prisiminė primadona.
P.Domingo buvo šalia jos ir tada, kai po 13 metų pertraukos solistė ryžosi vėl dainuoti Amneris „Aidoje“.  Tik tuomet didysis tenoras stovėjo ne greta jos scenoje, o prie dirigento pulto.  Tai įvyko 
didžiausioje salėje po atviru dangumi – „Arena di Verona amfiteatre Italijoje, stebint 15 tūkstančių klausytojų iš viso pasaulio.
Prieš trejus metus tandemo triumfas „Aidoje“ pasikartojo Niujorko „Metropolitan Opera“.  P.Domingo stovėjo prie dirigento pulto ir dainuojant lietuvei Toską Vienoje, koncertuojant Valensijoje.
Pastarasis jųdviejų susitikimas buvo „Don Karle“ Valensijoje.
„Dainuoti diriguojant tokiam vokalo žinovui labai patogu.  Tai meistras,  puikiai žinantis, ką kuris dainininkas gali ir ko ne“, - pripažino V.Urmana.
Debiutai dar nesibaigė
Sausio 21-ąją atšventęs 78-ąjį gimtadienį P.Domingo neabejoja ir vokalinėmis savo galimybėmis.  Tiesa, jau nuo 2009-ųjų jis reiškiasi ne tenoro, o baritono amplua.
Nors jo balsui ir nebūdingas tikro baritono tembras ir svoris, P.Domingo pasirodymai traukia publiką kaip magnetas.  Tuo įsitikinome ir Lietuvoje, kai „Forum Cinemas“ kino teatruose buvo transliuojami
spektakliai su operos žvaigžde iš Niujorko „Metropolita n Opera“. Bilietai  į papildomus „Simono Bokanegros“ bei „Nabuko“ su P.Domingo seansus buvo šluote iššluoti.
Beje, prieš dvejus metus dainininkas pirmą kartą „Nabuke“ kūrė Babilonijos karaliaus vaidmenį ir įstengė dainuoti net gulėdamas ant pilvo, kas nelengva ir jaunam, o  perteikdamas herojaus vidinę sumaištį ropojo keturiomis.
Per savo karjerą P.Domingo sukūrė net 153 vaidmenis, į sceną kilo arti 4000 kartų.  Tačiau jo debiutai vis nesibaigia!  Solistas neseniai paskelbė, kad kitą sezoną debiutuos Los Andžele Gaetano Donizetti
operoje „Robert Devereux“.  Artistas jau 15 metų ir va dovauja Los Andželo operai.
Lydi masių euforija
P.Domingo neabejotinai  pateks į operos istoriją kaip vienas lanksčiausių balsų.  Jo repertuare greta  italų, prancūzų ir vokiečių operų garbingą vietą užima itališkos, vokiškos, ispaniškos dainos,
operečių perliukai.  Tenoras įrašė netgi 6-ojo dešimtmečio populiarių melodijų ir argentinietiško tango standartų.
Dvidešimtmetis pradėjęs kovoti dėl vietos po saule ispanų solistas nepažino viešumo baimės.  P.Domingo buvo pirmasis klasikinis menininkas, surengęs koncertą Niujorko Centriniame parke, įdainavęs kelių populiarių televizijos serialų garso takelius.
P.Domingo su kolegomis Luciano Pavarotti ir Jose Carrerasu suburtas tenorų trio po debiuto 1990-ųjų Pasaulio futbolo čempionate vėliau dar daugybę kartų audrino tūkstantines minias.
KultūraMuzikaOpera
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.