Šios partijos atlikti į Vilnių atvyksta Maskvos Didžiojo teatro sopranas Jekaterina Šerbačenko, kuri kartu su Edgaru Montvidu Tatjanos vaidmenį atliko viename svarbiausių pasaulio operos festivalių Glaindborne. Ji keisis su Šveicarijoje pastaruoju metu gyvenančia kolege – Svetlana Aksenova, kurios bagažas – ne mažiau įspūdingas.
„Jums tikriausiai kyla klausimas, kodėl užsienio solistus patvirtiname tik paskutinėmis dienomis prieš spektaklius. Čia lyg ruletėje ar pokeryje, - kuo šaltesni tavo nervai, kuo ilgiau lauki, tuo didesnį prizą gali laimėti, šiuo atveju - aukšto profesionalumo klasės dainininką. Tokį, kokio likus 6 mėnesiams iki spektaklių net nebūtum susapnavęs.
Mokėdami kelis kartus mažesnį atlygį nei Europoje, neturime jokių galimybių finansiškai konkuruoti su kitais teatrais. Tačiau jei likus savaitei solistai mato, jog yra laisvi, neturi jokio kontrakto, dažnai pagalvoja: „O kodėl gi ne?“.
Palaikome labai glaudžius ryšius su pora stipriausių operos pasaulio agentūrų, tarp jų - „Zemsky/Green artists“ Niujorke, kurios mums padeda, o su mumis dainuojančių lietuvių solistų dėka išlaikome reputaciją apie aukštą atlikimo kokybę“, - solistų atrankos paslaptimis dalinosi režisierė Dalia Ibelhauptaitė, jau per pirmąsias bendras „Onegino“ repeticijas įsitikinusi, jog atvykusios atlikėjos ne tik patvirtins, bet ir pranoks savo užsitarnautą reputaciją.
J. Šerbačenko tituluojama vienu talentingiausių savo kartos lyrinių sopranų. Šiuo metu ji – Maskvos Didžiojo teatro operos trupės narė. 2009 metais ji buvo apdovanota BBC Kardifo pasaulio dainininkų konkurso apdovanojimu. Tarp solistės garsiausių vaidmenų – Mimi („Bohema“), Mikaela („Karmen“), Nataša Rostova („Karas ir taika“), Liu („Turandot“) ir, žinoma, Tatjana („Eugenijus Oneginas“).
Daugelio jau puikiai įvertinta artistė yra pasirodžiusi tokiuose teatruose, kaip Paryžiaus opera, „La Scala" Milane, Karališkasis „Covent Gardeno“ teatras, Liono opera, Monte Karlo ir Madrido operos teatrai bei garsusis „Metropolitan Opera" Niujorke.
S.Aksenova tarptautinio pripažinimo sulaukė už Lizą „Pikų damoje“, Čio Čio san operoje „Madam Baterflai“ bei pagrindinę partiją „Rusalkoje“. Šie vaidmenys solistę jau yra nuvedę į Paryžiaus, Berlyno scenas, nacionalines Švedijos, Norvegijos ir Nyderlandų operas. Būtent Tatjanos partija ją atlydėjo į debiutą JAV Dalaso operoje, San Paulo teatre Brazilijoje, o netrukus nuves ir į Kanadą – Vankuverio operos teatrą.
Daug keliaujanti solistė yra sukaupusi nemažą operinį ir koncertinių programų bagažą, bendradarbiavusi su ryškiausiais savo srities meistrais, tarp jų - D. Černiakovu, Ch. Loy, S.Herheimu, skandalinguoju režisieriumi C.Bieito.