Operos primadona Ana Netrebko: „Verdi pasielgė žiauriai su savo verge“

2018 m. spalio 6 d. 08:20
Lrytas.lt
Spalio 6-ąją „Forum Cinemas“ kino teatrai Vilniuje ir Kaune pradeda 10-ąjį transliacijų iš Niujorko „Metropolitan Opera“ sezoną vienu įspūdingiausių ir seniausių šio teatro spektaklių – prieš 30 metų rampos šviesas išvydusia Giuseppe's Verdi opera „Aida“, režisuota Sonjos Frisell.
Daugiau nuotraukų (8)
Nuolatiniai transliacijų žiūrovai matė šį spektaklį su Violetos Urmanos įkūnyta Aida, o dabar išgirs šią partiją dainuojantį kitą iškilų šių dienų sopraną – Aną Netrebko, tik praėjusią savaitę debiutavusią „Metropolitan Opera“ Aidos vaidmeniu.
Solistė šią partiją pirmą kartą atliko praėjusių metų Zalcburgo festivalyje, kur sulaukė puikių įvertinimų. Kritikai nepraleido jos debiuto ir „Metropolitan Opera“. Pasak „Financial Times“, A.Netrebko „suteikė Etiopijos princesės paveikslui naują dimensiją“.
Aidos konkurentę Amneris spektaklyje dainuojanti gruzinė A.Rachvelišvili recenzijose lyginta su iškiliausiomis visų laikų šio vaidmens atlikėjomis.
Abi šios solistės vėl susitiks „Metropolitan Opera“ scenoje ateinantį sausį, naujame F.Cilea „Adrianos Lekuvrer“ pastatyme. A.Netrebko pirmą kartą Niujorke įkūnys pagrindinę šios operos heroję. Spektaklis bus transliuojamas sausio 12-ąją.
A.Netrebko sąskaitoje – jau 21 „Metropolitan Opera“ scenoje atliktas vaidmuo. Tarp jų Aida, anot artistės, – vienas sunkiausių.
„Verdi labai žiauriai pasielgė su savo verge. Aš ilgai bandžiau suprasti, kodėl visi sopranai suklumpa trečiame šios operos veiksme. Sudėtinga čia ne tik Aidos arija prie Nilo, bet ir ją lydintis dramatiškas duetas su baritonu, o po to – šaunantis į aukštą tesitūrą duetas su tenoru. Negana to, reikia tarti tekstą.
Labai ilgai dirbau prie šios partijos ir supratau svarbų dalyką: „Aidos“ trečią veiksmą reikia pradėti narsia širdimi, kaip sakoma bylinose. Kitaip nieko neišeis. Jeigu rusens bent mažiausias netikrumas – galas“, – aiškino A.Netrebko interviu „Voci dell'Opera“.
Primadona blaiviai vertina savo galimybes. Ji pradėjo dainuoti dramatinio soprano repertuarą, dievina R.Wagnerį, bet neketina nerti į jo muzikos pasaulį.
„Padainavau tik lyriškiausią jo operų partiją – Elzę „Lohengrine“, nes apie ją svajojau. Daugiau R.Wagnerio operose man nieko tinkamo nėra. Dainuoti Zentą „Skrajojančiame olande“? Kam? Milijonai kitų sopranų gali puikiausiai atlikti šią partiją. Mielai imčiausi Izoldos, bet vargu ar patempčiau. Visos kitos partijos parašytos kur kas galingesniem balsams. Kam man ten lįsti? Geriau jau pasėdėsiu salėje ir pasiklausysiu kitų“, – samprotavo A.Netrebko.
Ji džiaugėsi pagaliau sulaukusi pasiūlymo padainuoti „pribloškiančią“ Salomėjos partiją R.Strausso operoje, bet vėlgi abejojo, ar susidorotų su vokišku tekstu. Šiuo metu patogiausios A.Netrebkai G.Verdi koloratūrinės partijos, todėl ji dažnai dainuoja Ledi Makbet šio kompozitoriaus „Makbete“.
Interneto žurnalo „Voci dell'Opera“ paklausta, ką jai reiškia būti lyginamai su Maria Callas ir Montserrat Caballe, artistė atšovė, kad šlovė jai nieko nereiškia.
„Man malonu, kai apie mane kalbama gerai, nemalonu, – kai blogai, bet iš tiesų man tai nerūpi. Svarbiausia yra ne atsistoti ant vieno laiptelio šalia didžiųjų, o padainuoti taip, kad žmonės tai ilgai prisimintų kaip ypatingą įvykį. Reikia labai daug dirbti, kad taip dainuotum – ne tik gludinti vokalą, bet vadovautis galva, klausytis ir suprasti muziką. Dabar taip beveik niekas nedirba“, – aiškino A.Netrebko.
Ji neslėpė, kad darbas ją kartais išsekina. „Atrodyčiau geriau, jei daugiau ilsėčiausi ir nedainuočiau taip dažnai „Manon Lesko“, kuri tiesiog žudo, trumpina karjerą“, – dėstė solistė.
Žavesio nestokojanti primadona atskleidė nepripažįstanti jokių grožio procedūrų – nevaikštanti į Spa ir salonus, nekenčianti manikiūro, masažų ir kaukių, nesilaikanti dietų ir valganti, ką nori.
„Vienintelis dalykas, kurį sau leidžiu, tai kraują valančios ir organizmą stiprinančios lašelinės. Aišku, reikia ilsėtis, kartais – tiesiog nutraukti visus darbus mėnesiui ir išvažiuoti į Maldyvus ar dar kur nors.
Mano profesija – nuostabi, bet tai dar ne viskas. Aš labai džiaugiuosi, kad tai supratau. Nenoriu kada nors tapti nelaiminga diva, kuri gyvena buvusios šlovės prisiminimais. Aš iš viso negalvoju apie šlovę, nesiklausau savo įrašų: kas buvo – buvo...“.
G.Verdi operos  „Aida“ transliacijos iš Niujorko „Metropolitan Opera“ teatro: „Forum Cinema” kino teatruose Vilniuje ir Kaune - spalio  6 d. 19.55 val., Klaipėdoje - spalio 9 d. 19.55 val. Dirigentas – N.Luisotti, režisierė – S.Frisell, solistai – A.Netrebko, A.Antonenko, A.Rachvelišvili, Q.Kelsey, D.Beloselskis.
Parengė Asta Andrikonytė
 
Kultūra^InstantOpera
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.