Kino ekrane – pati nelemčiausia „Metropolitan Opera“ istorijoje „Toska“

2018 m. sausio 26 d. 17:00
Šį šeštadienį Giacomo Puccini operos „Toska“ transliacijoje iš Niujorko „Metropolitan Opera“ kino teatruose „Forum Cinemas" nedainuos nė viena planuotų pirmosios sudėties žvaigždžių, o spektaklio dirigentas iki premjeros pasikeitė net dukart.
Daugiau nuotraukų (6)
Pirmasis iš šio metų sandūrai numatyto projekto pasitraukė tenoras Jonas  Kaufmannas, esą nepanorėjęs ilgam išsiskirti su trimis savo vaikais. Netrukus „dėl asmeninių priežasčių“ atsisakė dainuoti ir latvių sopranas Kristynė Opolais, o jai pavymui „iškrito“ sutuoktinis dirigentas Andris Nelsonas. Pastarąjį turėjo pakeisti Jamesas Levine'as, tačiau kilus skandalui dėl seksualinio priekabiavimo, jis buvo nušalintas. Ir tai dar ne visos bėdos – susirgo baritonas Brynas Terfelis, turėjęs dainuoti Skarpiją.
Vis dėlto teatro vadovui Peteriui Gelbui pavyko per neilgą laiką surinkti premjerai įspūdingą komandą. Naujametį vakarą joje itin ryškiai sužėrėjo bulgarų sopranas Sonya Yoncheva, įkūnijusi Toską. Kitais premjeros gelbėtojais tapo italų tenoras Vittorio Grigolo (Kavaradosis), serbų baritonas Zeljko Lučičius (Skarpija) ir prancūzų dirigentas Emmanuelis Villaume. Visus juos išvysime rytdienos spektaklyje.
Būtent „Toska“ 2009-aisiais Lietuvoje prasidėjo transliacijos iš „Metropolitan Opera“. Tik nykoką tuometinį pastatymą supeikė pats P.Gelbas, pavadinęs jį savo kadencijos liapsusu. Šįkart, prieš naująją premjerą jis teigė pasimokęs iš savo klaidų: „Klasikinių veikalų pastatymuose publikai reikia grožio“.
Naujosios „Toskos“ režisierius Davidas McVicaras interpretavo operą  retro stiliumi, mėgaudamasis gausiomis tapybiškomis detalėmis. Per premjerą  pakilus uždangai, salė sprogo ovacijomis, kaip būdavo F.Zeffirelli režisuotuose spektakliuose.  Beje, kritikai įžvelgė šioje „Toskoje“ jo prabangaus 1985-ųjų „Toskos“ pastatymo atgarsių.
Tačiau palankiausiai buvo įvertinti pirmą kartą Toską ir Kavaradosį dainavę S.Yoncheva ir V.Grigolo, jau gerai žinomi „Metropoliatn Opera“ publikai. Primadona prisipažino viename interviu, jog jai pačiai nesvetimos Toskos aistros – ji dėl savo vyro galėtų padaryti bet ką.
Dar 2014-aisiais S.Yonchevą užvaldė noras įkūnyti aistringąją G.Puccini operos heroję. Tuo metu ji nedirbo – po mėnesio turėjo gimdyti, tad stebėjo  Berlyne savo vyro venesueliečio maestro Domingo Hindoyano diriguojamas „Toskos“ repeticijas ir kartu studijavo divos partiją.
Šis sezonas 36 metų solistei ypatingas – ji taps pirmąja dainininke, kursiančia net tris pagrindinius vaidmenis „Metropolitan Opera“ transliacijose. Po „Toskos“ vasario 24-ąją Sonya dainuos Mimi „Bohemoje“, o balandžio 14-ąją taps Luisa Miller G.Verdi  operoje. 
„Aš laiminga, kad gyvenu epochoje, kai tokios transliacijos yra įmanomos. Tikiuosi, žmonės bus patenkinti, išvydę mane trijuose labai skirtinguose vaidmenyse. Visi svarbiausi mano debiutai susiję su „Metropolitan Opera“ scena“, - kalbėjo artistė. Ji jau dainavo šiame teatre Džildą, Mimi, Dezdemoną ir Violetą.  
Per aštuonerius metus transliacijos iš „Metropolitan Opera“ Lietuvoje taip išpopuliarėjo, kad  bilietai į kai kuriuos seansus iššluojami gerokai iš anksto, nors šį sezoną jau kainuoja 18 Eur. Rytdienos „Toska“ seniai parduota, bet į „Bohemą“ ir „Luisą Miller“ bilietų dar yra.
Rytdienos spektaklį išvys daugiau kaip 2000 kino teatrų publika 73 pasaulio šalyse. Transliaciją ves dainininkė Isabel Leonard.   
KultūraForum Cinemas Vingis^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.