Atidarymo vakarą – festivalio šeimininkų darbai
Per keturias festivalio „Aura“ dienas bus parodyta net 15 šokio spektaklių. Atidarymo vakarą scenoje ir festivalio šeimininkų – Kauno šokio teatro „Aura“ pasirodymai. Vienas jų – pasaulio festivalius nuo JAV iki Indijos apkeliavęs ir vizitine „Auros“ kortele tapęs šokio spektaklis „Godos“ (chor. Birutė Letukaitė).
Tą patį vakarą žiūrovų laukia intriguojanti premjera. Vokiečių šokio kompanijos „Bodytalk“ įkūrėjai choreografė Yoshiko Waki ir režisierius Rolfas Baumgartas iki pat festivalio atidarymo intensyviai dirba su tarptautine „Auros“ trupe, kad festivalio žiūrovus nustebintų šokio, gyvos muzikos ir teatro reginiu. Spektaklis „Glück / Laimė Счастье“, kaip žada organizatoriai, nestokos „Auros“ stilistikai nebūdingų spalvų ir choreografinių sprendimų.
Itališko šokio estetika
Žiūrovus, kuriems artimesnis grynasis, modernus šokis, festivalio rengėjai kviečia į italų šokio vakarą. Kompanija „EgriBiancoDanza“ pristatys du šokio spektaklius: „Mano paslėptas kosmosas“ ir „Niekur?“. Pirmajame kūrėjai svarsto apie žmogaus menkumą visatoje, du pagrindinius jausmus – baimę ir meilę, antrajame – žmogaus migraciją tarp materialaus ir dvasinio pasaulio.
„EgriBiancoDanza“ – Turino trupė, kuriai vadovauja viena ryškiausių Italijos choreografių Susanna Egri, yra viena pavyzdinių italų šokio trupių per pastaruosius 30 metų. Trupės choreografinė kryptis remiasi nepriekaištinga baleto technika, kuri darniai susipina su šiuolaikiniu šokiu.
Tą patį vakarą festivalio publika scenoje galės išvysti ir Kauno šokio teatro „Aura“ Lietuvoje dar nerodytą spektaklį „Twister“, sukurtą italų choreografo Salvo Lombardo.
Festivalyje – japonų šokio debiutas
Šių metų festivalio naujiena – japonų šokio vakaras. Tai unikali galimybė susipažinti su šiuolaikiniu Tekančios saulės šalies šokiu, nes į festivalį atvyksta įdomiausiais Japonijoje ir tarptautinėje scenoje pripažinti kūrėjai. Vakare bus parodyti keturi japonų darbai, taip pat publikos lauks susitikimas su atlikėjais, festivalio garbės svečiu Tokijo „Session House“ teatro vadovu Takashi Ito.
Spektaklio „Matou“ šokėja Ruri Mito yra pelniusi per 12 apdovanojimų tarptautiniuose festivaliuose, 2016 m. pakviesta šokti garsios vokiečių choreografės Sashos Waltz spektaklyje „Kūnai“. Prieš metus R.Mito už spektaklį „Matou“ pelnė žiuri prizą Seulo tarptautiniame choreografijos festivalyje. Išskirtinai stipri, energetiška, naudojanti akrobatikos elementus šokėja festivalio žiūrovams žada pribloškiamą pasirodymą.
Spektaklio „Gunngunn“ atlikėja Mariko Kakizaki jau pažįstama festivalio publikai – pernai M.Kakizaki pasirodė su festivalio žvaigždėmis L-E-V | Sharon Eyal & Gai Behar spektakliuose „Sara“ ir „Kiaulė žudikė“. Ji taip pat šoko tokių garsių šokio revoliucionierių kaip Ohado Naharino pastatymuose.
Mitsutake Kasai spektaklyje „Duo“ pasirodys drauge su Kaho Kogure. M.Kasai tėvas buvo vienas buto šokio pradininkų Japonijoje. Jo įtaka jaučiama ir atlikėjo kūryboje, kurioje jis sieja skirtingus šokio žanrus: buto, gatvės bei šiuolaikinį šokį.
Vakarą užbaigs Ryu Suzuki spektakliu „Bu“. Nors jis – jauniausias vakaro atlikėjas, tačiau jau pelnęs pripažinimą ir apdovanojimų už išskirtinę sceninę kalbą.
Nuogi kūnai ir nuogi jausmai
Izraelio choreografo Ofiro Yudilevitchiaus spektaklyje „Gravitacija“ – dviejų virtuoziškų atlikėjų pasirodymas ant pripučiamo pagrindo.
Žiūrovai laukiami ir šveicarų kompanijos „Alias“ spektaklyje „Antes“. Festivalio žvaigžde karūnuojamo spektaklio kūrėjai kels klausimus, kas vyko prieš mus, mūsų rūšies aušroje, iki žmogui įkliuvus į socialinės evoliucijos tinklą. Tai jau antras šios legendinės šokio trupės sugrįžimas į festivalio sceną: 2010 m. „Aura“ pristatė ovacijomis palydėtą spektaklį „Šoninis lietus“.
Šiais metais prancūzų choreografas Rachidas Ouramdane festivalyje viešės su spektakliu „Tordre“. Scenoje pasirodys lietuvė šokėja Lora Juodkaitė, kuri pasakos savąją istoriją – kaip sukdamasi vietoje ji išvystė savitą judėjimo būdą, ją įkvėpusį ir lydėjusį nuo pat vaikystės.
Jos scenos partnerės, šokėjos Annie Hanauer istorija atsiskleidžia per šokį su dirbtiniu rankos protezu, tapusiu integralia, tęstine jos kūno dalimi. Pasak užsienio kritikų, „Tordre“ žavi savo švytinčiu kūrybiškumu ir atsidavusia meile šokiui ir šokantiems.