Jeigu paskambino Šumilaitė, – bus linksma. Kaune gyvenanti režisierė, vadovaujanti mėgėjų teatrams, labai apsidžiaugė Lietuvoje sulaukusi pažįstamo režisieriaus iš pamėgtos šalies.
„Su Badriu susipažinau per studentą gruziną, kurį šefuoju (jis studijuoja Kaune, o tėvynėje lankė Tbilisio lietuvių kultūros ir kalbos centrą ir, padedamas profesoriaus V.Kavaliausko, pramoko lietuviškai). Ieškojau megėjiško teatro,su kuriuo galėčiau bendrauti, tai jo dėka dabar palaikome ryšius su Sagaredžo Liaudies teatru ( Gruzijoje liaudies teatrai – pusiau profesionalūs). Premjeroje birželio 2 ir 4 dienomis Panevėžyje dalyvaus Gruzijos ambasada, keli žinomi Gruzijos veikėjai, vienas jų – festivalių direktorius... Atvažiuok, nuobodu nebus“, – įkalbinėja Hana.
Gruzinų temperamentas panevėžiečiams tiks
Važiuot neturiu kada, bet kitiems rekomenduoju. Ypač tiems, kurie pasiilgę temperamento scenoje.
Panevėžio teatre „Menas“ įvyks spektaklio pagal amerikiečių autoriaus M.McKeeverio komediją „37atvirukai“ premjera. Spektaklį pastatė žinomas Gruzijos režisierius B.Tsederianis, pasaulinio garso režisieriaus Temuro Čcheidzės mokinys.
„Badris režisuoja spektaklius ir Tbilisio, ir regioniniuose teatruose. Jis dėsto Š. Rustavelio kino ir teatro universitete. Mano kolega – valstybinio Zugdidžio miesto teatro, kuris kitais metais, ruošiasi švęsti 100 metų jubiliejų, vadovas“, – greitakalbe beria aktyvioji H.Šumilaitė.
Po generalinės repeticijos Panevėžyje H. Šumilaitė padarė trumpą interviu su svečiu iš Gruzijos.
- Kokie vėjai Jus atpūtė į Panevėžį?
- Gruzinai mėgsta sakyti: jokio atsitiktinumo arba viskas dėl atsitiktinumo! Prieš kelerius metus susipažinau su J. Miltinio teatro aktoriais, kurie gastroliavo Gruzijoje . Užsimezgė kūrybinis ir asmeninis bendravimas ir kai teatras „Menas“, veikiantis Panevėžyje, nusprendė pasikviesti režisierių iš užsienio, buvau pakviestas aš. Labai džiaugiuosi. Iš keleto pjesių pasirinkau netipinę amerikietišką komediją, kuri tik iš pradžių atrodo paprasta ir linksma.
- Turite ilgametę darbo su gruzinų aktoriais patirtį. Kokie esminiai skirtumai dirbant su lietuviais?
- Visose šalyse yra tik dvi aktorių rūšys – talentingi ir netalentingi. Bet jei reikėtų įvardyti esminį skirtumą, sakyčiau, kad lietuvių aktoriai pirmiau ieško logikos, apmąsto vaidmenį, kol atranda tinkamą tam vaidmeniui emociją. Gruzinai gi dažnai per emociją „sugauna“ vaidmens logiką.
- Koks yra šiuolaikinis Gruzijos teatras?
- Senieji teatro korifėjai arba išėję anapilin, arba stato mažai... Užaugo nauja karta režisierių, kurie kuria daug neįprastų spektaklių. Jų ieškojimai įdomūs ir formos, ir turinio prasme.