Lenkų kritikai apie „Piaf“: „Lietuviai pasirinko drąsą!“

2017 m. gegužės 18 d. 12:49
Virga Gražauskienė („Lietuvos rytas“)
Praėjusią savaitę Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) trupė gastroliavo Lenkijoje, kur rodė naujausią baleto spektaklį – choreografo Mauro Bigonzetti sukurtą „Piaf“.
Daugiau nuotraukų (4)
LNOBT baleto trupė vienintelė Bydgoščiuje vykusiame teatro festivalyje spektaklį rodė du vakarus.
„Piaf“ į programą buvo įtrauktas gerokai iki premjeros Vilniuje. Tam, matyt, būta kelių priežasčių: choreografo M.Bigonzetti populiarumas pasaulyje, paties baleto apie žymiąją dainininkę Edith Piaf tema ir tai, kad LNOBT yra nuolatinis šio festivalio svečias.
Šiemet vilniečiai Bydgoščiuje viešėjo jau ketvirtą kartą.
Į Lenkiją – autobusu
Šį kartą baleto trupė į kelionę leidosi autobusu. Baleto šokėjui prieš spektaklį ilgas sėdėjimas – rimtas išbandymas, tad šokėjai pasinaudojo kiekvienu autobuso sustojimu, kad prasimankštintų. Kartu su baleto artistais į gastroles vyko techninių darbuotojų brigada, buvo vežamos dekoracijos, butaforija, kostiumai, spektakliui reikalinga įranga.
LNOBT vyriausiajam šviesų dailininkui Levui Kleinui teko prižiūrėti 17 dėžių įvairios įrangos, nes Bydgoščiaus teatro scena daug ko neturi.
Dėmesio buvo apsčiai
„Piaf“ spektakliams netrūko publikos ir žiniasklaidos dėmesio. Prieš pirmąjį vaidinimą tiesiog užkulisiuose solistus ir baleto trupės direktorę Rūtą Butvilienę medžiojo pagrindinio Lenkijos kanalo TVP1 ir Nacionalinio radijo žurnalistai.
Žurnalistus domino tiek spektaklio solistų Margaritos Verigaitės, Danieliaus Dolano kūrybiniai užmojai, tiek ir baleto trupės gyvenimo aktualijos.
R.Butvilienė, paklausta, ar „Piaf“ yra svarbiausias LNOBT repertuaro spektaklis, pristatė visą LNOBT baleto repertuaro įvairovę – šiuo metu teatro repertuare yra 17 pavadinimų klasikos, neoklasikos ir modernių spektaklių.
Ji pabrėžė, kad pastaraisiais metais, kai baleto trupės meno vadovas yra Krzysztofas Pastoras, dažniau negu iki jam pradedant dirbti pagrindinėje Lietuvos scenoje spektaklius stato žinomi choreografai iš Vakarų Europos – Anglijos, Vokietijos, Prancūzijos, Italijos.
Taip pat skiriama dėmesio ir Lietuvos choreografams.
Lenkijoje pasirodžiusiose recenzijose vyravo emocionalaus susižavėjimo gaidos. Buvo aptariamas baleto siužetas, išraiškos priemonės, rizika kuriant baletą tokia populiaria E.Piaf gyvenimo tema – juk tiek daug apie tai jau sukurta.
Bet sutartinai teigiamai buvo įvertintas choreografo M.Bigonzetti iš Italijos ir jo kūrybinės komandos darbas, kurį publikai perteikė LNOBT baleto šokėjų trupė.
„Į spektaklį atėjau turėdama tam tikrų lūkesčių – žinoma gyvenimo legenda, spektakliai, straipsniai ir galiausiai puikus filmas su Marion Cotillard. Tikėjausi išvysti aštrių scenų, kurios žiūrovams keltų atitinkamą reakciją, – sujaudintų, keltų gailestį ir užuojautą.
Bet to nebuvo arba buvo tik iš dalies – lietuviai neparodė lengvo, pigaus meno. Jie pasirinko drąsą!“ – rašė lenkų šokio kritikė Katarzyna Bogucka.
„Didelis šio spektaklio privalumas yra jo vaizdinė dalis, kurią, be choreografijos, taip pat kūrė įdomiai ir savitai naudojamos šviesos – tai Massimo Consoli ir Carlo Cerri nuopelnas.
Labai stilingi buvo Ugnės Tamuliūnaitės ir M.Bigonzetti sukurti kostiumai bei epochinės šukuosenos!“ – pažymėjo lenkų kritikė Anita Nowak.
Laukia naujos gastrolės
Paklausta, kaip vertina trupės pasirodymus festivalio scenoje, R.Butvilienė teigė, kad spektakliai Bydgoščiuje praėjo gerai: „Tai buvo galima matyti ir jausti iš įtempto emocinio ryšio tarp publikos ir šokėjų, taip pat tarp pačių šokėjų. Spektakliai, ypač antrasis, buvo išties aukštos kokybės.“
R.Butvilienė apskritai džiaugėsi galimybe trupei vykti į gastroles. Juk menininkų gyvenimas – nuolatinė kūryba: jis lyg ir negali būti pavadintas rutina, bet, kita vertus, jame nemažai ir rutinos, tokios kaip kasdienės repeticijos ir judesių tobulinimas.
Pasak R.Butvilienės, gastrolės sugriauna šią rutiną.
Spalio mėnesį LNOBT trupės laukia trijų savaičių gastrolės Kinijoje – spektaklis „Gulbių ežeras“ bus parodytas keliuose skirtinguose miestuose.
Operos festivalis virto išskirtiniu renginiu
Šiaurės Lenkijoje įsikūrusio Bydgoščiaus miesto istorijoje „Opera Nova“ teatras užima išskirtinę vietą. Suprojektuotas dviejų architektų 1961-aisiais, jis buvo statomas net 30 metų (1973–2006 m.), kol virto miesto ir šalies muzikos įvykių centru.
Dar 1994 m. tuometinis teatro direktorius M.Figas, einantis šias pareigas jau 25 metus, sumanė statybų niekaip nebaigiančiame teatre surengti operų festivalį. Taip pavyko sudominti pastato likimu politikus, kurie teatrui iškovojo nuolatinį finansavimą, – statybos kaipmat pajudėjo.
Ilgainiui ši problema tapo nesvarbi, o meno festivalio tikslai nuolat augo. Šis renginys Bydgoščiaus „Opera Nova“ teatre vyksta kasmet ir aprėpia svarbiausias Lenkijos bei kitų Europos ir pasaulio šalių teatrų kūrybines naujienas. Tai didžiausias muzikinio teatro festivalis Lenkijoje.
Kiekvieną pavasarį dvi savaites jame rodomi operos, operetės, miuziklo, klasikinio ir modernaus baleto spektakliai. Per 24 metus festivalio publika buvo supažindinta su stipriausiomis Švedijos, Prancūzijos, Belgijos, Kinijos, Japonijos, Korėjos, Ukrainos, Latvijos ir Rusijos trupėmis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.