Pasak režisierės, „bohemiečiai“ visada ieškojo alternatyvų ir iššūkių, siekė maksimalaus kūrybos rezultato, jų nesustabdydavo jokios kliūtys. Tad būsimasis projektas jiems labai artimas – prilygo kelionei į Marsą. „Viskas nauja, nepažįstama, kitoks įgūdžių pritaikymas – reikėjo laiko, kol sukūrėme dar neišbandytą darbo, net naują repeticijų sistemą.
Turėjome atrasti vientisą dramaturginę, muzikinę projekto kalbą ir stilių, susieti Marijaus žinias ir mūsų patirtis. Procesas užtruko keturis kartus ilgiau, negu tikėjomės, bet jis uždegė visus, kurie prie jo prisilietė! Šiuo kūriniu mes žengsime naują žingsnį, švęsime savo gimtadienį atradimais kartu su geriausiais menininkais“, – kalbėjo antradienį pristatydama „e-Carmen“ projektą jo režisierė Dalia Ibelhauptaitė.
Elektroninės operos iššūkių nepabūgo solistai Justina Gringytė (Karmen), Giancarlo Monsalve (Don Chozė, Čilė), Laimonas Pautienius (Eksamilijas), Aistė Pilibavičiūtė (Mikaela), Tadas Girininkas (Zuniga), Rafailas Karpis (Dankairas, Remendadas), Lina Dambrauskaitė (Fraskita), Dovilė Kazonaitė (Mersedes). Prie jų prisidės „Vilnius City Opera“ vokalistų bei styginių instrumentų ansamblis.
Tradiciškai šalia didžiąsias operos scenas užkariavusių solistų matysime ir jaunus, besiskleidžiančius talentus. Atrasti ir skatinti jaunimą domėtis opera išlieka visa pagrindinių VCO misijų.
Trupė neslėpė, kad repeticijos šį kartą vyko ne tik itin sklandžiai ir šiltai, bet atlikėjai dalijosi patirtimi tarpusavyje. Pavyzdžiui, Karmen vaidmeniu sužavėjusi didžiausias Europos scenas J. Gringytė mokė jaunuosius kolegas prancūzų kalbos tarties, visuose penkiuose žemynuose laukiamas G.Monsalve demonstravo kovų menų triukus ir padėjo režisuoti kovos scenas.
Pasak „Karmen“ elektroninio perdirbinio autoriaus M.Adomaičio, visa komanda galės atsikvėpti tik po premjeros, nes iki pat paskutinės minutės bus ką veikti ir taisyti. Juk tai – visiškai naujas kūrinys. Tačiau kompozitoriui pasitikėjimo teikia kolektyvo profesionalumas ir tarpusavio bendravimas.
„D.Ibelhauptaitė yra geniali moteris, sugebanti suburti žmones į komandą, kurioje nėra lyderių, visi esame lygūs. Tai pastebėjau dar nuo projekto „XYZ“ laikų ir to labai laukiau šį kartą“, – prisipažino M.Adomaitis.
Ilgai rengtas projektas daug pastangų ir jaudulio kainavo pačiai režisierei, tačiau rizika imtis iš pirmo žvilgsnio beprotiško darbo pasiteisino: „Labai didžiuojuosi, kad mums užteko ryžto įgyvendinti seną mano svajonę ir kad likimas mus suvedė su Marijumi – neeilinio talento ir subtilaus skonio žmogumi, sukaupusiu įspūdingą muzikinį bagažą.
Buvo nuostabu matyti, kaip keitėsi jo kūryba per visą darbo procesą. Gera žinoti, kad paskatinome vieną įdomiausių šiuolaikinės muzikos menininkų pasukti unikaliu kūrybos keliu. Per Marijų galime sudominti klasikine opera daugybę jaunų žmonių – tai neįkainojama vertybė ir misija. Juk vien jo „Walking with Elephants“ sulaukė daugiau kaip 24 milijonų peržiūrų“.
Vienas svarbiausių akcentų scenoje, be išradingų Jono Morrellio kostiumų, bus Eugenijaus Sabaliausko kuriamos šviesos. Menininkas žada žiūrovams tikrą šou! Nemažai laiko dirbęs dramos ir operos teatruose E.Sabaliauskas yra gerai žinomas ir savo darbais madų šou. Tad „e-Carmen“ taps jam puikia proga sujungti skirtingus kūrybos žanrus ir išlaisvinti fantaziją, pasinėrus į itin artimą elektroninį skambesį. Spektaklio atmosferą kurs ir vaizdo projekcijos.