Penktadienį ir šeštadienį pagrindinėje kurorto kultūros renginių erdvėje jungtinės “Vilnius City Opera“ ir Klaipėdos muzikinio teatro
trupės parodyta Giacomo Puccini opera „Bohema“ sulaukė
milžiniško pasisekimo.
Per 2 tūkstančius žiūrovų talpinanti Palangos koncertų salė abu vakarus buvo pilnutėlė.
Kurorte susidarė mašinų spūstys
Kurorte lengvų pramoginių renginių išlepinti poilsiautojai į abu
pasirodymus dar išvakarėse išpirko visus bilietus. Nors jie kainavo ir
nepigiai – nuo 11 iki 29 eurų.
„Kad kurorte, kur tvyro atsipalaidavimo ir poilsio nuotaikos, sulauksime
tokio didelio susidomėjimo klasikiniu operos pastatymu, atvirai
pasakius, nesitikėjome“, – prisipažino Klaipėdos muzikinio teatro
direktoriaus pavaduotoja Jurgita Skiotytė.
Tiesa, poilsiautojus gerokai atskiedė iš Klaipėdos bei viso pajūrio
regiono atvykę operos gerbėjai. Anot J.Skiotytės, apie savo repertuarą
klaipėdiečiai aktyviai informuoja visoje Vakarų Lietuvoje, todėl į
teatro pastatymus žiūrovai atvažiuoja ir iš Mažeikių, ar Telšių.
Kad Palangoje vyksta kažkoks įvykis, buvo galima spėti iš vakare vienu
metu kurortą užplūdusių automobilių srauto. Penktadienį, nepaisant visą
vakarą pajūrį merkusio lietaus, į miestą nusidriekė kolona automobilių.
Gatvių sankryžose beregint formavosi mašinų spūstys. Dėl vėluojančių
žiūrovų pirmasis „Bohemos“ pasirodymas prasidėjo beveik 15 minučių
vėliau.
Patiko gigantiškos dekoracijos
Į operą Palangos koncertų salėje susirinko marga publika.
Čia netrūko pajūrio verslo atstovų, regiono savivaldybių vadovų,
Palangoje poilsiaujančių politikų, menininkų. Pertraukos metu salės
vestibiulyje buvo matomas šalies kultūros ministras Šarūnas Birutis.
Tačiau šalia elegantiškų ponų ir išsipusčiusių damų buvo galima
pastebėti šortus ar net sportinį džemperį vilkinčius žiūrovus.
Publikai įspūdį padarė gigantiška scenografija, kuri užėmė visą sceną.
Apie pertraukos metu tarpusavyje aptarinėjo nemažai žiūrovų.
Žmonės buvo sužavėti, kaip per minutę buvo pertvarkomos dekoracijos ir
pastogėje kambarį vaizduojanti scenografija akimirksniu virsdavo į
šurmulingą prekybinę gatvę, kuri kažkuo priminė J.Basanavičiaus gatvę
Palangoje.
Neįtikėtinos dekoracijų transformacijos būdavo palydimos ir publikos
plojimais.
Scena nepritaikyta teatrui
Net salės gale sėdintys ir aiškiai solistų balsus girdintys žiūrovai
gyrė salės akustiką, tačiau jie nežinojo, kad išskirtinis Palangos
koncertų salės pasididžiavimas – skaitmeninė elektroakustikos sistema –
pasirodymų metu buvo išjungta.
„Iš Vilniaus „Bohemos“ operą perkėlę į šią salę susidūrėme su nemažai
iššūkių“, – neslėpė operos pastatymo Palangoje režisierius Gediminas
Šeduikis.
Iš salės sklindantį aido garsą galinti prailginti elektroakustika yra
specialiai pritaikoma operoms, tačiau paaiškėjo, kad ši skaitmeninė
sistema tik trukdo.
„Kol salė tuščia, šios modernios akuistinės sistemos galimybės daro
įspūdį. Tačiau kai orkestro duobėje užgrojo muzikantai, viršuje ant
scenos esantys solistai nebegirdi orkestro garso, kuris nueina į salę,
bet nesugrįžta į sceną.
Pasirodymų metu šią sistemą teko visai išjungti, o orkestrą ir solistus,
bei chorą įgarsinti garso stiprinimo aparatūra, scenoje išslapsčius
mikrofonus“, – pasakojo G.Šeduikis.
Anot operos režisieriaus, šioje salėje didelę operą sudėtinga statyti
dar ir todėl, kad nėra užkulisių, o persirengimo kambariai
neapskaičiuoti tokiam dideliam kolektyvui – operos pastatyme be orkestro
dalyvauja beveik 80 žmonių.
Dekoracijos užėmė visą sceną, o nišų, erdvių šonuose nėra. Savo
pasirodymo laukiantys atlikėjai stoviniavo koridoriuose ir ant laiptų.
„Nieko nepadarysi, daugiafunkcinė salė nėra pritaikyta teatrui:
neužtenka sceninės įrangos kuri leistų laisviau manipuliuoti
scenografija, scenai trūksta aukščio“, – trūkumus vardijo G.Šeduikis.
Atvėrė duris aukštąjai kultūrai
Tačiau režisierius džiaugėsi, kad palyginus nedideliame Lietuvos mieste
atsirado tokia prestižinė kultūros renginių salė, kuri gali priimti
aukštosios kultūros renginius: solidžius klasikinės muzikos pastatymus,
simfoninių orkestrų koncertus.
„Jei ne Palangos koncertų salė, nei „Bohemos“, nei kito didesnio operos
pastatymo į Vakarų Lietuvą atvežti negalėtume. Klaipėdos salės tokio
dydžio scenos neturi ir didesnių gabaritų scenografija jose
paprasčiausiai netilptų“, – pastebėjo G.Šeduikis.
Į Palangą „Bohema“ vėl sugrįš spalį. Iš viso ši opera, kaip
repertuarinis Klaipėdos muzikinio teatro spektaklis Palangoje bus
rodomas trejus metus.
G.Šeduikis teigė, kad kitą vasarą kurorto koncertų salė gali sulaukti ir
daugiau Vilniaus miesto operos pastatymų.
Gali atsirasti daugiau erdvės
Susirinkusiems į operą petraukos metu užkliuvo ankštas salės
vestibiulis.
Iš žiūrovų salės neišėjus net pusei žmonių, salės hole jie pasijuto kaip
sausakimšame troleibuse. Tiesa, pramankštinti kojas norėję žiūrovai
nežinojo, kad laiptais nusileidus į pastato apačią yra erdvesnis
vestibiulis.
Pertraukos metu prie įėjimo į žiūrovų salę būtų buvę laisviau, jei
penktadienį nebūtų lijęs lietus ir žmonės būtų galėję išeiti į lauką.
Vėliau Palangos meras Šarūnas Vaitkus pripažino, kad šie priekaištai yra
teisingi.
„Tapome situacijos įkaitais – naujosios salės pastato negalėjome
projektuoti didesnio, nei buvo senoji Vasaros koncertų estrada. Tačiau
turėjome tikslą pastatyti 2,2 tūkst. žiūrovų talpinančią salę. Todėl
vestibiuliams ir pritrūko erdvės, o visos pagalbinės patalpos atsidūrė
giliai po žeme“, – paaiškino kurorto vadovas.
Anot jo, kai salę valdys koncesininkas, praėjus tam tikram laikui jis
galės plėsti pastatą. Pavyzdžiui, prie šoninių įėjimų įrengti stiklu
apsaugotas ir šildomas erdves, kurios žiūrovams tarnautų kaip
pasivaikščiojimo ar pasisėdėjimo vieta.
˙