Bent kartą girdėjusiems šio pianisto koncertą D.Kirilausko vardas tampa aukščiausios meninės kokybės atitikmeniu. Ne tik dėl tobulo instrumento valdymo, bet ir dėl išskirtinės pagarbos muzikai, klausytojams.
Atlikėjas nevargina savęs dirbtiniais efektais – jis užburia konceptualiomis programomis, nepaprastai stilingomis, skoningomis interpretacijomis, todėl šiam pianistui žengus į sceną, tampa nesvarbu, kiek kartų esate girdėję vieną ar kitą kūrinį. Kur kas įdomiau, kaip jis suskambės būtent dabar.
Būsimo koncerto kūrinių užmojis, apimtis, techninis sudėtingumas dar kartą patvirtina D. Kirilausko talentą bei išskirtinumą – tokias programas įveikia toli gražu ne kiekvienas pianistas.
Tarkime, L.van Beethoveno Variacijos A.Diabelli tema kalibru prilygsta retai grojamam, vienam sudėtingiausių klasikinės muzikos šedevrų – J.S.Bacho „Goldbergo variacijoms“.
33 variacijas A.Diabelli valso tema L.van Beethovenas sukūrė tarp 1819 ir 1823 metų. „Geriausias variacijų ciklas, kuris kada nors buvo sukurtas“, „didingiausias kūrinys fortepijonui“, „Beethoveno meno pasaulis“ – tokiais epitetais kompoziciją apibūdina iškiliausi pasaulio muzikai bei kritikai.
Tiesa ta, jog kompozitoriui A.Diabelli idėja (geriausi Vienos kompozitoriai parašo bent po vieną variaciją jo sukurto valso tema) iš pradžių pasirodė visiškai neverta dėmesio. L.van Beethovenas net nesiruošė rašyti variacijų pagal kažkieno padiktuotą banalią temą. Tačiau netrukus kompozitorius taip įsitraukė į variacijų kūrybą, kad, nors ir su pertraukomis, parašė net 33 kūrinių ciklą, aprėpiantį platų nuotaikų, charakterių spektrą – nuo lengvo humoro iki pasivaikščiojimų po vaiduokliškas katakombas.
Kitas programos kūrinys – J.S.Bacho Partita Nr.2. Ją sudaro šeši kūriniai fortepijonui, kuriuos vokiečių kompozitorius parašė 1726–1730 metais. Tai ne tik viena paskutiniųjų, bet ir viena techniškai sudėtingiausių J.S.Bacho partitų. Nors yra lyginama su anksčiau parašytomis kūrėjo „Prancūziškomis siuitomis“, ji pateikia naujų tradicinių šokių muzikos traktuočių, kitokį požiūrį į fortepijono skambesį, taip pat pasižymi laisvumu bei spalvingumu.
D.Kirilauskas – daugelio užsienio ir Lietuvos festivalių dalyvis, surengęs pasirodymų beveik visose Europos šalyse, JAV ir Kanadoje, tokiose koncertų salėse kaip „Mozarteumo“ didžioji, Maskvos P. Čaikovskio konservatorijos, Leipcigo „Gewandhaus“, Schumanno namų Bonoje, Vitebsko filharmonijos, Helsinkio „Temppeliauki“, Stokholmo „Nybrokajen“, Oslo „Concerthus“, Kelno „WDR Klaus von Bismarck“ ir kitos.
Solistas koncertavo su visais Lietuvos orkestrais, Latvijos „Sinfonietta Riga“, pasirodė įvairiose kamerinėse sudėtyse su žymiais Lietuvos ir užsienio solistais, muzikavo su Vienos „Artis-Quartett“.
Daugiau kaip šimtas D.Kirilausko įrašų yra Lietuvos radijo fonduose, jo diskografijoje – jau 7 solinės kompaktinės plokštelės. 2014-ųjų pradžioje pasirodė paskutinis jo įgrotas albumas su J.S. Bacho partitomis.
D. Kirilauskas dėsto Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, vedė meistriškumo kursus Bulgarijoje, Plovdive ir Jungtinėje Karalystėje, dalyvavo žiuri J.S.Bacho jaunųjų pianistų konkursuose Vilniuje ir Plovdive, B. Dvariono konkurse Vilniuje, dirbo LR Kultūros ministerijos jaunųjų menininkų premijų ekspertų komisijoje.
Pianisto D.Kirilausko rečitalis Vilniaus Šv. Kotrynos bažnyčioje – liepos 30 d. 21 val.