Pirmadienio vakarą Vilniaus festivalio rečitalyje, surengtame Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, menininkė skambino programą „Dvilypumas“, kuri sisiejo tris, sakytum, išties skirtingus autorius – Robertą Schumanną, Mikalojų Konstantiną Čiurlionį ir Sergejų Prokofjevą. Tačiau visi jie - savaip paženklinti ir įkvėpti vidinio dvilypumo, kaip ir rečitalio sumanytoja M.Rubackytė.
Kitaip jai nebūtų toks artimas ir R.Schumanno romantinis patosas, ir S.Prokofjevo sielos skausmas, ir M.K.Čiurlionio melancholija. Artistė įtaigiai lyg savo pačios kompozicijas paskambino pirmojo „Arabeską“ bei ciklą „Karnavalas“, antrojo Šeštąją Sonatą, lietuvių klasiko tris preliudus ir du noktiurnus, o vakarą užbaigė dviem poetiškais bisais – Fryderyko Chopino viena mazurkų ir savo mylimo Frantzo Liszto Noktiurnu „Meilės godos“.
Vilniaus festivalio programą solistė jau atliko ne vienoje Europos salėje, tarp jų – ir garsiojoje Paryžiaus „Gaveau“, visur sulaukdama šiltos publikos reakcijos. Tačiau turbūt niekas jos taip nelaukė, kaip mes Lietuvoje.
Neveltui Vilniaus festivalyje M.Rubackytė pasirodė jau penktą kartą. Joks kitas solistas čia negroja taip dažnai. „Vilniaus festivalio 20-metis – tai ir mano jubiliejus, nes mes draugaujame nuo pirmojo renginio“, – pripažino pianistė.
Už ištikimybę Lietuvos sostinei Vilniaus klubas po rečitalio iškilmingai suteikė M.Rubackytei garbės narės vardą.
Įdomu, kad šiemet net trys festivaliai, su kuriais pianistė nuolat bendrauja, švenčia 20-metį.
1997-aisiais kartu su Vilniaus festivaliu prasidėjo Ludwigo van Beethoveno Velykų festivalis Varšuvoje bei “Piano Pic“ festivalis Prancūzijos Pirėnuose, nesitraukiantys iš lietuvės maršrutų. „Šie metai man – ypatingi“, – džiaugėsi atlikėja.
Jubiliejų Varšuvoje M.Rubackytė neseniai paminėjo kartu su Šanchajaus kvartetu atlikdama L.van Beethoveno Ketvirtojo fortepijoninio koncerto kamerinę versiją, kurią dar 2009-aisiais pristatė ir Vilniaus festivalyje. O „Piano Pic“ jubiliejų lietuvė minės liepą skambindama Frantzo Liszto „Transcendentinius etiudus“.
Vasara artistei – ne atostogų metas. Po koncertų Vilniuje ir Prancūzijos festivaliuose ji rengs rečitalius ir meistriškumo kursus Kolumbijoje.
„Aš dažnai groju Pietų Amerikoje, Kolumbiją esu pervažiavusi jau dukart. Bet dar neteko įžengti į Bogotos operos teatrą. Šįkart ten manęs lauks itin įdomus renginys“, – pasakojo menininkė.
M.Rubackytei teks garbė atidaryti ilgus metus renovuotus Bogotos operos rūmus. Ji skambins šia proga rengiamame sakralinės muzikos festivalyje lenkų muzikos patriarcho Krzysztofo Pendereckio koncertą „Resurrection“ su vietos orkestru, diriguojamu autoriaus.
„Meno burlaivis mane nešioja po visą pasaulį“, – džiaugėsi solistė, šiais metais koncertavusi ir Pietų Afrikos Respublikoje bei Libane.