Opera „Manon“ į Vilniaus festivalį įpūs prancūziškos dvasios

2016 m. birželio 10 d. 10:10

Paryžietiškos „gražiosios

Daugiau nuotraukų (4)
Spektaklio publika turės galimybę ne tik pasigėrėti vienu naujausių ir gražiausių pastarojo sezono LNOBT pastatymų, kurio pagrindinė solistė Viktorija Miškūnaitė už Manon vaidmenį pelnė Geriausios metų solistės ir Auksinio scenos kryžiaus apdovanojimus.
Teatro lankytojai tik įėję pasiners į lengvabūdišką šventės atmosferą, kurioje galės tiesiogine prasme įkvėpti prancūziško aromato. Dar iki nuskambant pirmiesiems „Manon“ uvertiūros garsams, saulės nutviekstoje LNOBT fojė sklis prancūziškos šansonos iš antikvarinių gramofonų ir plokštelių, kurie vienam vakarui į teatrą atkeliaus iš privačios kolekcijos.
Po didingais operos sietynais sklis ir rafinuotas bei teatrališkas prabangių prancūziškų kvepalų dvelksmas. Žiūrovų uoslę užvaldys išskirtinis aromatas, kuris susipins su šokolado kvapu. Mat žiūrovai turės galimybę pasivaišinti ir karališko skonio saldumynais.
Spektaklį remiantis Prancūzų institutas Lietuvoje tą vakarą teatre organizuos loteriją, kurios metu bus galima laimėti prancūzų kalbos kursus.
Žinoma, prancūzų kultūra neatsiejama nuo mados. O ji skleidžiasi pačiame „Manon“ spektaklyje – jo režisierius Vincent Boussard'as yra ir spektaklio kostiumų dailininkas. Jis yra dirbęs mados srityje, buvo garsaus mados kūrėjo Christiano Lacroix asistentas. V.Boussard'o sukurti „Manon“ kostiumai, stilizuojantys prancūziškąją rokoko dvasią (operos veiksmas vyksta XVIII a.), kartu puikiai įsilieja ir į šiuolaikinio eklektizmo srovę.
V.Boussard'o kostiumai tokie įspūdingi, kad net operos kritikai skiria jiems ne mažiau dėmesio nei atlikėjams. „Pati nuostabiausia – tarsi žėrintis švelniai rožinis debesis – buvo lėliška Manon suknelė, kurią papildė kailio apsiaustas, žalios pirštinaitės, platus diržas ir žėrintys papuošalai. Dėl tokios suknelės beveik nedvejojant galima bent trumpam palikti kiekvieną kavalierių, tepasiūlantį susisupti į paklodę“, – po premjeros apie vieną iš Manon apdarų rašė kritikė Olga Borščiova.
Operos žinovė turėjo omenyje spektaklio siužetą – Manon palieka kavalierių de Grijė dėl turtingo gerbėjo. Vis dėlto toks siužeto posūkis – itin prancūziškas. Ne veltui opera „Manon“ vadinama lengvabūdiškosios „la belle epoque“ muzikine kvintesencija.
KultūraMuzikaopera Manon
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.