Ketvirtadienį viešnia diriguos šiam kolektyvui Vilniaus festivalyje Gustavo Mahlerio Penktąją simfoniją ir Jeano Francaix Koncertą klarnetui ir orkestrui, kurio solo partiją atliks Mstislavo Rostropovičiaus labdaros ir paramos fondo stipendininkas klarnetininkas Žilvinas Brazauskas. Mat koncertas bus skirtas Vilniaus festivalio įkvėpėjui M.Rostropovičiui.
Sutuoktinio šaknys – Lietuvoje
„Nudžiugau, sulaukusi pasiūlymo diriguoti šią programą. G.Mahlerio Penktoji – viena mėgstamiausių mano simfonijų. Dirigavau ją prieš 20 metų“, – atskleidė K.L.Wilson.
Anuomet menininkė dirbo legendinio maestro Claudio Abbado asistente, repetavo Penktąją simfoniją su G.Mahlerio jaunimo orkestru stebint pačiam C.Abbado.
Dirigentei nusišypsojo laimė talkinti garsiajam italų dirigentui ir rengiant Berlyno filharmonijos orkestro projektus, L.Janačeko operos premjerą Zalcburgo festivalyje. „C.Abbado man padarė didelę įtaką“, – pripažino menininkė.
Be to, ši pažintis jai pritraukė ir asmeninę laimę. Asistuodama italų garsenybei K.L.Wilson susipažino su savo dabartiniu vyru Peteriu Gelbu, anuomet dirbusiu „Columbia Artists Management Inc.“ kompanijoje, o šiandien vadovaujančiu Niujorko „Metropolitan Opera“ teatrui.
Tada P.Gelbas buvo atskridęs į Europą dėl C.Abbado įrašų, o dabar atvyks į Lietuvą pasiklausyti žmonos koncerto Vilniaus festivalyje.
„Mums tai bus ypatingas įvykis. Dėl teatro vyras negali ištrūkti į mano pasirodymus Europoje. Bet šiuo metu teatras atostogauja, o pamatyti Vilnių Peteriui labai rūpi – čia gimė jo prosenelis (motinos dėdė – Red.) smuikininkas Jascha Heifetzas“, – atskleidė dirigentė.
K.L.Wilson apgailestavo, kad jųdviejų vizitas bus trumpesnis nei norėtųsi, nes nuo kitos savaitės Hanoveryje (Vokietija) prasidės dirigentės repeticijos su Šiaurės Vokietijos radijo simfoniniu orkestru bei operos artistais – jų atliekamą „Traviatą“ scenoje po atviru dangumi išgirs 20 tūkst. klaustytojų.
Porą sieja ir meilė operai
Pasak K.L.Wilson, opera ją pavergė dar studijų Niujorko Juilliardo mokykloje metais, nors nėrė į šią stichiją ne iš karto. Prieš tapdama dirigente mergina baigė fleitos studijas ir siejo savo karjerą su muzikavimu orkestre.
Tačiau Keri-Lynn tėvas, Vinipego (Kanada) jaunimo orkestro maestro, pastūmėjo atžalą sekti jo pėdomis ir baigti taip pat dirigavimo studijas. „Fleitą padėjau į šalį prieš 20 metų ir dėl to niekada nesigailėjau“, – tvirtino menininkė.
Muzika – visas jos gyvenimas. „Laisvalaikio aš neturiu – tik atokvėpio valandėlių“, – aiškino K.L.Wilson.
Dirigentės gastrolių maršrutai driekiasi nuo Šiaurės Amerikos iki Japonijos. Ji dažnai vieši ir Rytų Europoje, Rusijoje. Netgi pramoko rusų kalbos ir nepraleido progų įterpti į pokalbį rusiškų žodelių.
Viešbutyje skaito A.Puškiną
„Gimiau Kanadoje, bet mano gyslomis teka ir slaviškas kraujas – viena mano prosenelių buvo ukrainietė“, – atskleidė menininkė.
„Aš privalėjau išmokti rusų kalbą ne tik dėl savo slaviškos kilmės, bet ir tam, kad galėčiau diriguoti rusų operas. Kasdien stengiuosi bent truputį pakalbėti, paskaityti ar parašyti rusiškai“, – prisipažino menininkė.
Ji ne kartą dirigavo Maskvos didžiajame teatre, pažinojo M.Rostropovičių, artimai bendravo su jo žmona Galina Višnevskaja ir dukra Olga.
Atokvėpiu tarp repeticijų Vilniaus „Stiklių“ viešbutyje dirigentė atsiverčia rusų kalbos vadovėlį, skaito rusiškai Puškiną.
„Gaila, kad negaliu gabenti su savimi daug knygų, nes į Niujorką grįšiu tik rugpjūtį. Vilniuje mačiau viliojančių tomelių savo rusiškai bibliotekėlei. Tačiau gal dar sugrįšime čia“, – vylėsi dirigentė.