Latvių primadona iš vargo pakilo į patį Olimpą. Kaip?

2016 m. vasario 29 d. 22:56
Asta Andrikonytė
Talentingi latviai – 36 metų sopranas Kristinė Opolais ir 37 metų dirigentas Andris Nelsonas – viena žymiausių muzikos pasaulio porų. Kristinė šį mėnesį žvelgia nuo „Opera News“ žurnalo viršelio, šeštadienį ją išvysime Giacomo Puccini operos „Manon Lesko“ transliacijoje iš Niujorko „Metropolitan Opera“ dainuojančią viliokę Manon.
Daugiau nuotraukų (11)
Artistės sutuoktinis A.Nelsonas tapo jauniausiu per 100 metų Bostono simfoninio orkestro vadovu, su šiuo orkestru šiemet laimėjo „Grammy“ apdovanojimą ir jau prisistatė garsiausiose Europos scenose. Prieš tai maestro pelnė šlovę vadovaudamas Birmingamo simfoniniam orkestrui, su kuriuo nuolat rengė pasaulinius turnė.
Netrukus šią porą pristatys elitinis populiariosios kultūros žurnalas „Vanity Fair“.
Karti patirtis praverčia scenoje
Pažintis su A.Nelsonu pakeitė K.Opolais gyvenimą. Jos kelias į aukštumas nebuvo rožėmis klotas. Paauglystėje Kiristinės tėvas prarado gerai apmokamą darbą, susirgo, ir šeimai teko sunkiai verstis. Negana to, mergina po dvejų metų studijų Latvijos muzikos akademijoje neteko stipendijos – anot Kristinės, per pažintis ją gavo kita studentė, tad ji pati turėjo įsidarbinti Latvijos nacionalinės operos (LNO) chore.
A.Nelsonas mano, kad sunkūs metai bei anuomet tarp jaunų dainininkų tvyrojęs pavydas paliko daug nuosėdų žmonos gyvenime. O Kristina „The Washington Post“ neseniai pareiškė, jog karti patirtis jai praverčia scenoje perteikiant dramas.
Andris dainininkei tapo tvirtu užnugariu. Jau būdamas 25-erių jis vadovavo LNO orkestrui, greitai tobulėjo ir buvo pakviestas į Birmingamą.
Kai sutuoktiniai prieš ketverius metus susilaukė pirmagimės Adrianos, A.Nelsonas išėjo tėvystės atostogų – to nebuvo daręs joks orkestro meno vadovas. Dukrai susirgus, jis atšaukė svarbius koncertus.
O dabar maestro džiaugiasi aštuoneriems metams pasirašęs kontraktą su Bostono simfoniniu orkestru, mat tai patogu ir žmonai, pradėjusiai dainuoti Niujorke. Prieš porą metų K.Opolais netgi tapo „Metropolitan Opera“ rekordininke: ji sugebėjo per 18 valandų padainuoti dvi debiutines pagrindines partijas – Čio čio san ir Mimi.
Pora turi namus ir Rygoje bei Miunchene, bet Bostonas, anot Kristinės, šiuo metu – saugiausia vieta gyventi, kai į Europą plūsta pabėgėliai.
Veržiasi iš garsaus vyro šešėlio
K.Opolais prisipažino „The Washington Post“, kad buvo metas, kai karjera jai rūpėjo labiau negu asmeninis gyvenimas. Tačiau dabar esą jau nebe – dabar jai svarbiausia dukra. O vadintis A.Nelsono žmona jai nesinori – ji trokšta būti žinoma kaip „sopranas Kristinė Opolais“.
Įdomu, kad Bostono „Symphony Hall“ su Bostiono simfoniniu orkestru ji galėtų dainuoti dažniau, jei nebūtų A.Nelsono žmona – tai viešai pripažino orkestro direktorius Markas Volpe. Taigi vienaip ar kitaip vedybiniai saitai veikia.
Primadona neslepia aišktingo savo būdo. „Sprendimus priimu pati – niekas negali man nurodyti, ką turiu daryti“, – aiškino ji spaudai. Priešingu atveju solistė tiesiog pakeičia vadybininkus.
K.Opolais vadovaujasi savo įsitikinimais, koks amžius kokiems vaidmenims yra tinkamas. Tarkime, 50-metė jokiu būdu negalinti dainuoti Tatjanos „Eugenijuje Onegine“. „Bohemos“ Mimi Kristinė dainuosianti ilgiausiai iki 40-42 metų. Izoldos vaidmeniu Richardo Wagnerio operoje ji debiutuosianti vėliausiai 47-erių.
Kita vertus, solistei nepatinka, kad šiandien sureikšminama dainininkų išvaizda. Jos nuomone, svarbiausia – meno kokybė, o ne kaip artistas atrodo. Kristinei baisu, kad būsimoji solistų karta gali atrodyti kaip modeliai, o dainuoti kaip robotai.
Tačiau pati ji fotosesijose rūpinasi savo įvaizdžiu kaip kino žvaigždė. Solistė prisipažįsta, jog yra pasiekusi leistiną apkūnumo ribą.
Žavų partnerį teko pamiršti
„Metropolitan Opera“ meno vadovas Peteris Gelbas mano, kad K.Opolais labai perspektyvi, dar tik žengianti į savo aukso amžių solistė. Netolimoje ateityje ji gali tikėtis dainuoti šiame teatre ir Antonino Dvorako Undinę, G.Puccini Toską bei visas tris herojes jo „Triptike“.
Dainininkės gerbėjai ją dievina ne tik dėl išpuoselėto balso, bet ir dėl aktorinių sugebėjimų. „Manon Lesko“ režisieriui Richardui Eyre‘ui ji prisipažino labiau norėjusi tapti aktore negu dainininke.
Operoje „Manon Lesko“ Kristinė jau dainavo su charizmatiškuoju vokiečių tenoru Jonu Kaufmannu Londono karališkajame „Covent Garden“ teatre ir Bavarijos valstybinėje operoje Miunchene. Deja, šį sausį J.Kaufmannas atšaukė visus likusius sezono pasirodymus Niujorke ir Londone, teisindamasis sinusitu.
„Metropolitan Opera“ scenoje jį pakeis prancūzų tenoras Roberto Alagna, pirmą kartą savo karjeroje dainuojantis Manon mylimąjį De Grijė G.Puccini operoje.
Režisieriui R.Eyre‘as operos veiksmą perkėlė į fašistų okupuotą Prancūziją. Spektaklį diriguos Fabio Luisi.
G.Puccini „Manon Lesko“ transliacija iš Niujorko „Metropolitan Opera“ kino teatruose „Forum Cinemas“ Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje – kovo 5 d. 20 val. Bilietų kaina – 15 Eur.
KultūraOperaMetropolitan Opera
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.