Įspūdinga ir tai, kad ansamblio gastroles Lietuvoje organizavo vilniškis Baltijos gitarų kvartetas, prieš 11 metų susibūręs būtent šių muzikantų pavyzdžiu. Taigi jaunimas padarė viską, kad jų įkvėpėjų viešnagę gitaros mėgėjai įsimintų kaip vieną reikšmingiausių Baltijos gitarų kvarteto tarptautinių projektų.
Prieš koncertą melomanai galėjo netgi pabendrauti su scenos legendomis ir stebėti jų meistriškumo pamoką. Bet, žinoma, labiausiai intrigavo koncertas. Juk Los Andželo gitarų kvartetas – permainingas kaip chameleonas: turbūt nėra muzikos, kurios jis negalėtų atlikti.
Tuo scenos veteranai siekė mus nustebinti ir Filharmonijos koncerte. Jis pratęsė grupės rudenį pradėtą naujojo albumo „New Renaissance“ pristatymui skirtą turą. Tačiau išgirdome ne tik renesanso kompozitoriaus ir liutnininko Johno Dowlando įkvėptos šiuolaikinės muzikos, kuri skamba šiame albume, – ją gitaristai palygino su gobelenu, kuriame mirga dviejų epochų gijos.
Dar margesnį stilių vėrinį virtuozai išskleidė atlikdami „Grammy“ įvertinto albumo „Guitar Heroes“ pjeses. Mat šiuo albumu jie atidavė duoklę savo dievinamiems įvairių žanrų gitaristams – Ralphui Towneriui, Chetui Atkinsui, Patui Metheny ir daugeliui kitų. Vakare garsiojo albumo popuri dar papildė specialiai kvartetui Franko Zappos sūnaus roko gitaristo Dweezilo sukurto „Marmux Buhdardux“ premjera.
„Šiandien mums rašoma daugybė kūrinių. Daugelis jų autorių – geri mūsų draugai, puikiai perpratę gitarų kvarteto galimybes ir mūsų stilių. Tai yra vienas ilgamečio muzikavimo kartu privalumų“, – pasakojo lrytui.lt gitaristas W.Kanengiseris.
Amerikiečių kolektyvo tarptautinę reputaciją liudija ir tai, kad muziką jam rašo ne tik žemiečiai. Tarp autorių yra įvairiausių šalių atstovų – netgi japonas, serbas, bulgaras.
Tik ką ansambliui sukurta vokiečio Tilmano Hoppstocko „Transcendentinė siuita“ papildė Vilniaus koncerto spalvų paletę impresionistiniais atspalviais. O svečių pasirodymą vainikavo rusų klasiko Piotro Čaikovskio baleto „Spragtukas“ populiarios melodijos, aranžuotos buvusio kvarteto nario ir nuolatinio kompozitoriaus Andy Yorko.
Nebuvo pamirštas ir muzikantų mokytojas garsus gitaristas Pepe Romero, subūręs juos į kvartetą dar Pietų Kalifornijos universitete. Maestro priminė jo aranžuota ispaniška pjesė.
„Gitarų kvartetas prilygsta savo spalvomis visam orkestrui. Mums rūpi išbandyti viską“, – aiškino W.Kanengiseris. Svečiai buvo pavertę savo gitaras net perkusiniais instrumentais. Solidžiai, susitelkus atlikta labai marga programa visiškai neatrodė eklektiška.
Los Andželo kvartetas sužavėjo ir pagarba publikai. Šiandien retas atlikėjas pasivargina pranešti klausytojams net neįtrauktus į programas kūrinius, o šie atlikėjai patys pristatė visas kompozicijas ir jų autorius. Ir publika dosniai įvertino jų profesionalumą.