Susikvietė bendražygius
„Vaidinimas geriausi spąstai bus, kur jūsų sąžinė įklius!“ – tai kertinė naujojo spektaklio frazė. Šis spektaklis – V.Bareikio pamėgto „teatro teatre“ principo tąsa, jame teatro veidrodis atskleidžia tai, kas dažnai lieka šešėlyje – paties aktoriaus misiją, jo asmenybės dualumą, būtį ir buvimą teatre bei už jo ribų.
Vaidinti kaip prieš veidrodį – tai būti maksimaliai sąžiningam sau. Teatras prasideda nuo grimo kambario veidrodžio, tiksliau – nuo aktoriaus žvilgsnio į save. Būsimoje premjeroje išlieka V.Bareikio spektakliams būdinga ironija, provokacija, ketvirtosios sienos nebuvimas.
Spektaklio scenografiją kuria jaunosios kartos teatro dailininkė Paulė Bocullaitė, su kuria V. Bareikis bendradarbiavo režisuodamas spektaklius „Geras žmogus iš Sezuano“ pagal S. Becketto pjesę Valstybiniame jaunimo teatre ir „Mrs Fluxus arba Šarlatanai“ ( „No theatre“).
Dramą spektakliui pritaikyti padėjo Austėja Lunskytė–Yildiz, lydėjusi menininką kuriant „Kaligulą“, „Euroviziją“, „Gerą žmogų iš Sezuano“.
Kostiumai buvo patikėti stilistei Aistei Radzevičiūtei, o muzikinį takelis – alternatyvios elektronikos kūrėjui, grupių „Darbo džiaugsmai“ ir „Verslo rizikos rezervas“ įkūrėjui Mariui Stavariui. Spektaklyje būgnus gyvai muš Gediminas Milieška.
Aktorių režisierius toli neieškojo – pasikvietė Nacionalinio Kauno dramos teatro trupės narius. Spektaklyje vaidins Vainius Sodeika, Dainius Svobonas, Liubomiras Laucevičius, Saulius Čiučelis, Eglė Grigaliūnaitė, Tomas Erbrėderis, Vaidas Maršalka, Edgaras Žemaitis, Andrius Gaučas, Jovita Kornelija Jašinskaitė.
Ieškojo vedlio arba pamišėlio
Hamleto vaidmuo patikėtas V.Sodeikai, režisieriaus bendramoksliui nuo paauglystės iki studijų akademijoje.
„Tai nebuvo staigus pasirinkimas – daug apie tai galvojau. Aš gerai suprantu Eimuntą Nekrošių, kuris pasirinko Andrių Mamontovą. Jis Hamleto vaidmenį atliko dar būdamas „Foje“ lyderiu – buvo kaip simbolis. Dabartinėje kartoje aš nematau tokių asmenybių nei muzikos, nei teatro, nei šokio pasaulyje ar kitur. Tokią asmenybę būčiau pasikvietęs.
Tada pradėjau galvoti, kas geriausiai tiktų aktoriniam spektakliui – būtų Hamleto bendraamžis ir kartu turėtų įgimto, nesuvaidinto pamišimo? Harmoninga asmenybė nesukurtų šio vaidmens. Manau, V.Sodeika, kaip ir Hamletas, yra šiek tiek pamišęs. Be to, jis turi aktorinę intuiciją, netgi mąsto kaip režisierius. Jis pats pastatė spektaklį pagal N.Gogolio „Pamišėlių užrašus“ trečiame kurse! Vainius – drąsus žmogus. Jis nebijo rizikuoti ir nerti į chrestomatinį „Hamletą“.
Tam reikia drąsos – avantiūros neužtenka, nes svarbus rezultatas. Hamletas savo kovoje nieko nelaimi, bet maksimaliai išgyvena esamąjį laiką“, – samprotavo V. Bareikis apie pjesės personažą ir jo kūrėją.
Nebijo garsių pirmtakų
Kodėl V.Bareikis apskritai pasirinko klasikinę W.Shakespeare‘o dramą? Skeptikams ir smalsuoliams Vidas atsako taip: „Teatre esu dešimt metų. Režisavau 15 spektaklių Lietuvoje, Latvijoje ir Rusijoje. Patirties turiu. Hamletui – 30 metų, kaip ir man. Galbūt grįšiu prie šios dramos ir 50-ties, kai geriau suprasiu Polonijų, Klaudijų.
Per pirmuosius penkis režisūros metus buvo smagu pasitaškyti scenoje, o dabar norisi kito lygmens – norisi sukurti savąją „Hamleto“ versiją“. Man nėra tabu, kad kažkas jau statė pjesę Lietuvos teatro scenoje, kad tai chrestomatinė medžiaga“.
V.Bareikis gimė 1986 metais. 2009-aisiais baigė aktorinio meistriškumo bakalauro studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (kurso vadovas Gintaras Varnas), 2012 metais – teatro režisūros magistro studijas Vsevolodo Mejerholdo teatro ir kultūros centre Maskvoje (kurso vadovas Viktoras Ryžakovas).
Nuo 2010-ųjų režisierius vadovauja teatro judėjimui „No Theatre“. 2012 m. judėjimas apdovanotas „Auksiniu scenos kryžiumi“ kaip Metų teatro reiškinys.
V.Bareikio režisuoti premjeriniai W.Shakespeare‘o „Hamleto“ spektakliai Nacionaliniame Kauno dramos teatre – gruodžio 18, 19, 20 ir 30 d. Premjera skiriama NKDT 95-ajam jubiliejui.