M.Sedlevičius dainavo visuose 7 spektakliuose, rodytuose „La Scala“
scenoje nuo spalio 29-osios iki lapkričio 13-osios.
Debiutavo korumpuoto policininko vaidmeniu
28 metų M.Sedlevičius Lietuvoje dar nelabai žinomas. Jis studijavo
Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje Deivido Staponkaus klasėje, po
to, kaip ne vienas lietuvių vokalistas, pratęsė studijas Vokietijoje,
Manhaimo muzikos ir vaizduojamojo meno aukštojoje mokykloje, profesoriaus
Rudolfo Piernay klasėje.
Scenos krikštą M.Sedlevičius gavo Lietuvoje, ketvirtajame Naujosios
operos akcijos festivalyje, – 2011 metais Mykolo Natalevičiaus operoje
„Galinė linija“ sukūrė korumpuoto policininko vaidmenį. „Buvo linksma“,
– trumpai prisiminė savo pirmąją sceninę patirtį dainininkas.
Pakvietė „La Scala“ akademija
Dabar M.Sedlevičius yra Milano „La Scala“ akademijos stažuotojas. Joje
jis atsidūrė gana netikėtai – dalyvavo akademijos projekto – Wolfgango
Amadeaus Mozarto operos „Stebuklingoji fleita“, kurią statė režisierius
Peteris Steinas ir dirigentas Adamas Fischeris, – atrankoje. Priėmimas
į akademiją jau buvo pasibaigęs, juolab M.Sedlevičius nė neplanavo ten
studijuoti. Pasak jo paties, „nemaniau, kad mane ten kas nors priims“.
Bet po perklausos atsitiko taip, kad akademijos atstovai panoro, jog
lietuvis ten studijuotų, skyrė jam stipendiją.
Akademija susijusi su „La Scala“ teatru, todėl jauni solistai kartais
gauna galimybę dainuoti didžiojoje scenoje su operos žvaigždėmis.
„Taip ir atsidūriau ant scenos su Michaeliu Volle (Vocekas), Ricarda
Merberth (Marija) ir dirigentu Ingo Metzmacheriu“, – džiaugėsi jaunasis
baritonas.
Opera persmelkta niūrios nuotaikos
Naujosios Vienos mokyklos atstovo A.Bergo „Vocekas“, sukurtas pagal
nebaigtą Georgo Buchnerio dramą „Voicekas“, – bene ryškiausias
ekspresionistinės muzikos pavyzdys. Operos dramaturgijoje ryškus
ekspresionizmui būdingas dviplaniškumas – reali nelaimingo, gyvenimo
nuskriausto „mažojo žmogaus“ tragedija ir fatališkas įvykių ir herojų
poelgių pobūdis. Savo dvasia opera primena niūrius Franzo Kafkos prozos
puslapius. Žmogus – niekas! Apgailėtinas viską ryjančios gyvenimo
mašinos sraigtelis.
Operos muzika atonali, joje panaudotos ypač aštrios tembrų ir ritmo
išraiškos priemonės.
„A.Bergas, ko gero, kietas riešutėlis vokalistams? Ar sudėtinga buvo
paruošti vaidmenį?“ – pasiteiravau M.Sedlevičiaus.
„Man opera paliko labai gerą įspūdį – labai gilus tiek dramine, tiek
muzikine prasme meno kūrinys. Sunku net atpasakoti, kokias emocijas
sukelia ši opera, reikia išgirsti ir pamatyti, kad galima būtų suprasti.
Bet pabaigoje kvapą užgniaužia! Priverčia susimąstyti apie žmogaus
esybę. Visiems operos gerbėjams patarčiau susipažinti su šia opera.
Kokių nors sudėtingų užduočių neturėjau, turėjau vaidinti girtą Antrąjį
pameistrį, tarsi Pirmojo pameistrio dvynį, tačiau abiejų charakteriai
visiškai priešingi: pirmasis depresyvus, pasaulį matantis niūriomis
spalvomis, o antrasis, aš, maniakiškai linksmas, hiperaktyvus, kuriam
pasaulis nuostabus. Šie du vaidmenys turėjo atspindėti dvi Voceko
asmenybės puses.
Vokališkai partija, kad ir trumpa, bet sudėtinga, beveik visą laiką teko
dainuoti ant viršutinės vokalinės ribos, tad reikėjo būti labai
susikoncentravusiam. Juolab kad melodijos irgi nelengvos, tokių
melodijų šiaip sau nepašvilpausi, jos kompleksiškos ir sudėtingos“, –
pasakojo „La Scala“ debiutantas.
Jis džiaugėsi, kad turėjo progą dirbti su dirigentu I.Metzmacheriu, šiuo
metu vienu geriausių tokio tipo muzikos specialistų, jei ne geriausiu.
„Labai reiklus, girdi viską ir mielai duoda patarimus, kaip ir ką būtų
galima pagerinti. Aš buvau labai patenkintas, kad galėjau su juo
dirbti“, – sakė M.Sedlevičius.
O kokia buvo publikos reakcija? Dainininko nuomone, „Vocekas“ tikrai ne
itališkai publikai, kuri pripratusi prie melodingų arijų. Tai sudėtinga
drama, kuri teikia pirmenybę vokališkai charakteringam skambesiui ir
tekstui, o ne ausiai priimtinoms melodijoms.
Iš septynių spektaklių bene geriausias buvo penktasis, rodytas lapkričio
8-ąją 15 val. „Visi, girdėję tą dieną operą, liko sužavėti. Jamesas
Voughanas, pirmasis „La Scala“ korepetitorius, sakė, kad, jo nuomone,
tai buvo geriausias „Vocekas“ „La Scala“ scenoje per 50 metų“, –
įspūdžiais dalijosi dainininkas.
Turi chemiko diplomą
M.Sedlevičiaus kelias į dainavimą netipiškas – jis yra baigęs chemijos
studijas Vilniaus universitete.
„Kaip sakoma, esu dainuojantis chemikas, – šypsojosi baritonas. – Muzika
visuomet buvo mano didžiausia aistra, bet niekada nemaniau, kad pradėsiu
dainuoti. Tačiau būdamas 22 metų įstojau į Lietuvos muzikos ir teatro
akademijos parengiamuosius dainavimo kursus ir nuo tada nusprendžiau,
jog tai yra mano kelias, kad ir koks duobėtas jis būtų.“
Kokių nors didelių laimėjimų dainininkas sako dar neturįs, nors šiemet
Vokietijoje yra laimėjęs du konkursus, buvo Richardo Wagnerio
bendruomenes ir „Lions“ klubo Manheime stipendininkas. Dalyvavo turnė
su Helmutu Rillingu Vokietijoje ir Čilėje, kur dainavo Johanno
Sebastiano Bacho „Pasijoje pagal Matą“. Kaip sakoma, viskas dar prieš akis.
Dabar M.Sedlevičius rengia Dandinio vaidmenį Gioacchino Rossini operoje
„Pelenė“ Veronos teatre. Jau prasidėjo scenos repeticijos.