Mat, visų nuostabai vakarą, papuošė senutėlių „Hammond B3“ vargonų skambesys, retai girdimas džiazo scenose ir labai tikęs ilgesingai bliuzinei šeštadienio koncerto nuotaikai.
Pirmą kartą „Kaunas Jazz“ festivalyje džiazo pasažus šiuo retu instrumentu raitė lietuvis – 27 metų kaunietis pianistas Motiejus Bazaras. 1961-ųjų „Hammond B3“ vargonėliai, kuriais jis grojo, – šiuo metu vienintelis toks instrumentas Lietuvoje.
Motiejus jį neseniai parsisiuntė iš Amerikos. „Tai buvo didelė rizika, nes negalėjau patikrinti savo pirkinio. Tačiau apie tokius vargonus buvau daug skaitęs, žinojau, į ką turiu atkreipti dėmesį, todėl rizikavau. Klavišiniai instrumentai ir sintezatoriai – sena mano aistra“, – aiškino tarptautinių pianistų konkursų laureatas M.Bazaras.
Šis talentingas pianistas ne tik muzikuoja įvairių žanrų muzikos projektuose, dirba pedagoginį darbą, bet ir yra pasinėręs visa galva į savo šeimos verslą – restauruoja ir derina fortepijonus.
Vos tik antikvariniai vargonai pasiekė Motiejaus namus, jis kibo juos taisyti ir krapštėsi prie instrumento gerus pora mėnesių, kol ryžosi jį išbandyti viešai. Balandžio pradžioje M.Bazaras grojo „Hammond B3“ vargonais gospelus Kauno filharmonijoje.
„Programa „Kaunas Jazz“ festivalyje – naujas, neįprastas mano amplua, – teigė M.Bazaras. – Parengti ją nebuvo paprasta, nes muzikavimas vargonais labai skiriasi nuo skambinimo fortepijonu. Visiškai kitoks yra vargonų klaviatūros svoris – tiksliau dviejų klaviatūrų, kitaip išgaunama dinamika, spalvos. Reikia išmanyti registrus, įvaldyti kojų klaviatūrą.
Aš esu tik šio kelio pradžioje.“
Tačiau vaikinas neabejoja, kad gros vargonais džiazą: „Labai žaviuosi džiazo vargonininkais Jimi Smithu, Joey De Francesco, Barbara Dennerlein. Noriu taip pat valdyti šį instrumentą.“
Motiejus pridūrė, kad vargonininko patirtis jam pravers ir rašant disertaciją Lietuvos muzikos ir teatro akademijos doktorantūroje apie neakademinių technikų taikymą pianisto praktikoje.
Tikimės, ne už kalnų – ir solinis M.Bazaro vargonų džiazo projektas.